از زمانی که برند ارزانقیمت داچیا به شرکتی بسیار موفق در صنعت خودرو تبدیل شده، خبرهایی دربارهی تلاشهای فولکسواگن برای تأسیس برند ارزانقیمت مشابهی هم به گوش میرسیده است.
البته این برند فعلاً متولد نشده اما خب گروه فولکسواگن اخیراً اشکودا را مأمور گسترش پروژهی کمهزینهی هند ۲.۰ در دومین کشور پرجمعیت دنیا کرده است. به نظر میرسد حرکتی مشابه در چین هم رخ میدهد جایی که جوینت ونچر فاو-فولکس واگن در حال معرفی برند ارزانقیمتی با نام جتا (نام سدان اقتصادی و محبوب فولکسواگن) میباشد.
با توجه به خبرهای منتشر شده در رسانههای چینی، برند جتا سه خودروی جدید با نامهای جتا VA3 (فولکسواگن جتای کنونی)، شاسیبلند جتا VS5 (ساخته شده بر پایهی سئات آتکا) و شاسیبلند جتا VS7 (ساخته شده بر پایهی سئات تاراکو) را عرضه خواهد کرد.
ظاهراً خودروهای برند جتا از لوگوی خاص خود استفاده خواهند کرد و در تأسیسات جوینت ونچر یاد شده در چنگدو روی خط مونتاژ خواهند رفت. سئات بهصورت رسمی در چین حضور ندارد بنابراین فروش آتکا و تاراکو با برندی متفاوت در چین تأثیری روی این خودروساز اسپانیایی نخواهد داشت.
داستان برند جتا جالبتوجه است زیرا از چند سال پیش خبرهایی درباره آن به گوش میرسید. فولکسواگن در اصل میخواست برندی ارزانقیمت تأسیس کند اما از آنجایی که سئات آتکا و تاراکو محصولاتی ارزان نیستند بنابراین آلمانیها تصمیم گرفتند تا جتا را به عنوان برندی ارزانقیمت که به دنبال جذب جوانان است بازاریابی کنند.
جمعیت جوانان در چین بسیار زیاد بوده و همینالان فولکسواگن خودروهای خاص این دسته از خریداران را عرضه نمیکند. اینجاست که برند جتا میتواند وارد عمل شود.
البته یک مشکل وجود دارد: بیشک نام جتا در چین بسیار مشهور است اما نسل جدید این خودرو را با تاکسیهای ارزان مترادف میداند. فولکس برای تغییر این دیدگاه کار سختی پیش رو دارد.
ADAK
۲۶ بهمن ۱۳۹۷دنیای عجیبی شده !
فولکس واگن لوکس میزنه
بعد میادبرند ارزون قیمت راه اندازی میکنه…
پدرام
۲۶ بهمن ۱۳۹۷فولکس واگن هیچگاه خودروهای لوکس نمی زنه با برند خودش تمامی محصولاتش ارزان تر از رقبای آلمانی هستند فولکس واگن یعنی خودروی مردم و هدف آن قشر متوسط جامعه است محصولات لوکس فولکس واگن با برندهای پورشه، آئودی عرضه میشن
UNAS
۲۶ بهمن ۱۳۹۷دوستان راه و روش تجاری سازی ایده (در زمینه تکنولوژی خودرو) چطوریه ؟!
از کجا باید شروع کنیم ؟
کسی میتونه کمک کنه یا ارجاع بده بکسی لطفا
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۳۹۷UNAS
یه سری به دانشکده های مهندسی شهرتون بزن و ازَشون مشورت بگیر ، مطمئناً کمکت میکنند ، اما فکر خودروسازان ایرانی را از سر بیرون کن که برای ایدَت تَره هم خورد نمیکنند .
سال ۱۳۸۸ من خودم به شخصه طرحی بردم به ساختمان دفتر مهندسی ایرانخودرو ، اگر اشتباه نکنم طرفهای خیابان سهروردی بود ، که اصلاً اگر بهترین مهندس دنیا در هر زمینه ای هم باشی نگاهت نمیکنند ، چرا که یا باید از شخصی نفوذی معرفی بشی و اینکه اصلاً این شرکتهای منتاژ کار پکیده که هر آشغالی تولید بکنند ، مردم براش صَف میکشند ، دیگه چه نیازی به مهندسی و طراحی و……داره .
UNAS
۲۷ بهمن ۱۳۹۷نوید میتونی ایمیل ات را برام بزاری ؟
حمیدرضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۷بازار رقابتی و بزرگ چین هرچیزی رو امکان پذیر می کنه و اینم بعید نیست ولی به نظرم فولکس از روش بی ام و و جنرال موتور یعنی ایجاد یه جوینت ونچر محلی خیلی بیشتر و راحت تر می تونه خودروهای ارزان بفروشه تا این که خودش یه برند ارزون ایجاد کنه
حسین
۲۶ بهمن ۱۳۹۷شرکت فاو محصولات فولکس و بسیاری از برند های دیگه رو در چین عرضه میکنه و از پلتفرم این خودرو های معتبر در محصولاتش استفاده میکند!
البته نه همه محصولاتش! بیشتر در بسترن ها!
مثل بسترن b30 و b50f