بخش موتور اسپرت فولکسواگن محصولات بسیار جذابی از پولو GTI R5 گرفته تا ID.R رکوردشکن را توسعه داده اما این بخش حالا به پایان خط خود رسیده است.
فولکس واکن میگوید در حال تجمیع نقاط قوت خود برای حضور همهجانبه در عصر حملونقل الکتریکی بوده و به همین خاطر تمامی فعالیتهای موتور اسپرت خود را خاتمه داده و بخش موتور اسپرت را نیز حذف میکند.
قطعاً این خبر خوشی برای طرفداران فولکسواگن نیست اما این کمپانی گفته که ۱۶۹ کارمند بخش موتور اسپرت در ماههای آتی به سایر بخشها منتقل خواهند شد. دکتر فرانک ولش عضو هیئتمدیره فولکسواگن تلاش داشته کمی از تلخی این خبر بکاهد و گفته است:
تجربه فنی عمیقی که کارکنان موتور اسپورت دارند به همراه دانش به دست آمده از پروژه ID.R همچنان در اختیار فولکسواگن خواهد بود و به ما کمک خواهد کرد تا محصولات کاراتری از خانواده ID. را تولید کنیم.
فولکسواگن همچنین اظهار داشته تولید پولو GTI R5 را در پایان سال جاری میلادی خاتمه خواهد داد ولی تأمین بلندمدت قطعات یدکی این خودرو و گلف GTI TCR ادامه خواهد داشت بنابراین مالکان خواهند توانست تا آینده نزدیک به مسابقه با خودروهای خود ادامه دهند.
البته که خبر خروج فولکسواگن از تمامی موتور اسپرت تلخ است مخصوصاً اینکه ژرمنها تاریخچهای درخشان در موتور اسپرت دارند که از جمله آنها میتوان به سه پیروزی در رالی داکار با توارگ، چهار پیروزی در مسابقات قهرمانی رالی جهان با پولو R WRC، دو عنوان قهرمانی در مسابقات TCR با گلف GTI و سه عنوان پیروزی رالی کراس جهانی با پولو اشاره کرد.
همچنین به نظر میرسد حذف بخش موتور اسپرت فولکسواگن به معنی خاتمه پروژه ID.R است. این خودروی الکتریکی پرفورمنس چندین رکورد مهم در پیستها و رویدادهای مهم از جمله نوربرگ رینگ و پایکس پیک بر جای گذاشته است.
میلاد
۱۳ آذر ۱۳۹۹چرا لعنتی؟ چرا؟
Ahmadreza2002
۱۳ آذر ۱۳۹۹من فکر میکنم ضرر ناشی از کرونا بی تاثیر نبوده تو این تصمیم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۳ آذر ۱۳۹۹حالمونو به هم زدین با این برقی های بی مصرف
اخه موتوراسپرت رو میزارید کنار که برقی بسازییید?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
زیزیگولو
۱۳ آذر ۱۳۹۹موتورای بنزین سوز دارن به خاطره تبدیل میشن
آرش وان
۱۳ آذر ۱۳۹۹نه به اونکه تا ۵ سال پیش ، ماشینای برقی رو مسخره میکردن و نه به اونکه حالا هول کردن دارن غیر برقی ها رو کلن کنار میزارن !!!
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۳ آذر ۱۳۹۹فولکس واگن سابقه درخشانی داشت
حیف شد رفت
ولی اشکال نداره رالی هنوز دست چشم بادومیاست
Sadegh
۱۳ آذر ۱۳۹۹حیف شد.
گفته شده آئودی وارد داکار و رالی کراس میشه و لمانز هم اگه برگرده یه مقدار جبران میشه چون میتونه تو همشون قهرمان شه.
ارش
۱۳ آذر ۱۳۹۹هیچ وقت نباید به کمپانی هایی که از اول اقتصادی کار میکردن و یا سبک مشخصی در تولید رو دارن اعتماد کرد تو یه مقطعی میان چند تا محصول رقابتی تولید میکنن و بعد فلنگ رو میبندن چه فولکس باشه چه تویوتا یا رنو و پژو .برای اینه که یه نفر حاضر میشه میلیون دلاری برای فراری و لامبورگینی بکنه چراکه مشخصه حداقل بیست سال آینده محصولات خاص و اسپرت رو تولید میکنن حتی اگه عملکرد فنی رو در یه زمانهایی به همون محصولات خاص ببازن ولی هویت مشخصی دارن . بی خود نیست که قیمت قیمت فراری های دهه ۶۰ حتی به بیست میلیون دلار هم رسیده چون هویت و شخصیت خودشون رو دارن .
سامورایی از قله فوجی
۱۳ آذر ۱۳۹۹چرا واقعا
کاش حداقل تو رالی میموند
Ehsan
۱۷ دی ۱۳۹۹قبول دارین هر چی زمان جلوتر میره همه چیز مضخرف تر میشه !؟!