با گذشت بیش از یک دهه از اولین فراخوان مربوط به ایربگ های مرگبار تاکاتا، خودروسازان هنوز هم با عواقب این مشکل بزرگ دستوپنجه نرم میکنند. برای یادآوری باید گفت کیسههای هوای معیوب تولید شده توسط تاکاتا در صورت انفجار باعث پرتاب مواد مختلف به صورت راننده و سرنشینان میشدند. همین امر منجر به بزرگترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو شد و ۱۹ خودروساز در سراسر دنیا تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتند.
این فراخوان شامل ۱۰۰ میلیون باد کننده کیسه هوا در سراسر دنیا بود. البته ۶۷ میلیون از آنها در آمریکا قرار داشتند. پس از آنکه تاکاتا مقصر این حوادث شناخته شد غرامت ۱ میلیارد دلاری پرداخت نمود و البته برخی خودروسازان هم مجبور شدند خسارت هنگفتی را برای حلوفصل این ماجرا بپردازند.
فورد قبلاً به توافق ۲۹۹.۱ میلیون دلاری با مالکان خودروهای تحت تأثیر دست یافت و ب ام و هم ۱۳۱ میلیون دلار را پرداخت نمود. هماکنون رویترز گزارش داده فولکسواگن آمریکا با پرداخت ۴۲ میلیون دلار به مالکان ۱.۳۵ میلیون خودروی دارای باد کنندههای کیسههای هوای تاکاتا در این کشور موافقت کرده است.
این توافق شامل خودروهای اجازهای و هزینههای دیگر همچون دستمزدهای ازدسترفته و هزینههای مراقبت از کودکان است که مالکان خودروهای فولکسواگن شاید در گذشته پرداخت کردهاند. خودروهای تحت تأثیر این مشکل شامل فولکسواگن پاسات و بیتل و آئودی TT و R8 بودهاند.
فولکسواگن یکی از هفت خودروسازی است که با پرداخت هزینههای حدود ۱.۵ میلیارد دلاری برای حل مشکل کیسههای هوای تاکاتا موافقت کرده است. مشکل باد کنندههای کیسههای هوا تاکاتا در سراسر جهان ۲۸ کشته و بیش از ۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته و از این تعداد ۱۹ نفر در آمریکا کشته شدهاند. ۱۶ نفر از کشتهها مالک یا سرنشین خودروهای هوندا بودهاند درحالیکه دو نفر در خودروهای فورد و یک نفر در خودروی ب ام و جان خود را از دست دادهاند.
بر اساس اسناد دادگاه حدود ۳۵ دستگاه باد کنندههای کیسههای هوای محصولات فولکسواگن و آئودی فراخوان شده تعمیر نشدهاند و بنابراین در آینده احتمالاً اخبار بیشتر از این مشکل بزرگ به گوش خواهد رسید.
HamiD
۱۶ شهریور ۱۴۰۰کلا 28 نفر تو جهان مردن اینا چند برابر کل صنعت خودروسازی ایران فقط غرامت پرداخت کردن!
حالا اینجا سالیانه چند صد نفر (شایدم هزار) بخاطر نداشتن ایربگ پراید میمیرن! اون ماشینایی که ایربگ دارن هم بدرد نمیخورن تقریبا بی تاثیره!
واقعا به کجا داریم میریم … فقط حرف از انسان دوستی و انسانیت میزنیم ولی در عمل …
سالار
۱۶ شهریور ۱۴۰۰چین کورونا صادر کرد دنیارو ترکوند
ژاپن تاکاتا صادر کرد ماشینو و صحاب ماشینو منفجر کرد
کره هم گوشیهای سامسونگ کف دست مردومو آتیش زد
کلا آسیا نامبر وانه 😅
محمدرضا
۱۶ شهریور ۱۴۰۰منتظر کره شمالی هستیم چند تا هسته ای بندازه کارو تموم کنه🤣
Karl Benz
۱۶ شهریور ۱۴۰۰بعد آمریکا و متحدان اروپایی هم چند تا تحریم و هسته ای رسما الفاتحه 😂😂😂😂😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ما هم باید دست بجونبونیم و یکی از خودروهای داخلیمون رو به سراسر دنیا بفرستیم تا بجای ایربگ ، پدال گاز تا ته بره تو چشمشون 😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ شهریور ۱۴۰۰همیشه دنبال همچین کامنتی بودم 🤣🤣👌
Kato
۱۶ شهریور ۱۴۰۰از ژاپنی جماعت بعیده اینجوری جنس دست ملت بده
جنس ژاپنی از لحاظ قابلیت پایایی و اطمینان حرف اول میزنه آخه
datsun
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ژاپنی ها مسولیت پذیرن و اشتباهی که میکنن پایی همه چیزش وایسدن وگرنه گنده کاری های خیلی بزرگ تر از تاکاتا وجود داشته که لا پوشانی شده هرچند عیب تاکاتا یک نقص فنی بوده نه فریبکاری و تقلب تاکاتا سالها در زمینه ایمنی خودروها تلاش کرده اینو نباید فراموش کرد .
nikzad
۱۶ شهریور ۱۴۰۰نمونش دیزل گیت. اون اولا وقتی مدیرای فولکس فهمیدن که چه خراب کاری به بار اوردن، رییس فولکس فقط یه عذر خواهی معمولی کرد و این خبر نگارا بودن که کاری کردن رییس فولکس استعفا بده.
datsun
۱۶ شهریور ۱۴۰۰یا مشکل سوئیچ های جنرال موتور ۱۲۴ کشته و ۲۶۰ زخمی آب از آب هم تکون نخورد.
RezaRs
۱۶ شهریور ۱۴۰۰خلسه : یه پیام دارم برای تاکاتای عزیز …
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۶ شهریور ۱۴۰۰بابا یجور هی مرگبار مرگبار میکنین و خودروساز ها شکایت میکردن و اینا که فکر کردم چند میلیون نفر مردن ، کلا ۲۸ نفر ؟ ما ساعتی ۲۸ نفرو تو خودروهای داخلی از دست میدیم ولی کار هوندا اصلا جالب نیست که پولی به خانواده هاشون نداده و باید زودتر اینکارو بکنه مخصوصا وقتی که اکثر تلفات مال هونداس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ شهریور ۱۴۰۰اینم جریان تاکاتا،کم آبروی خودشو نبرد…