کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد دروغ اول آوریل فولکسواگن که نام خود را به ولتسواگن تغییر داده بود تحقیقاتی را آغاز کرده است. به گزارش اشپیگل آلمان، این کمیسیون در حال تحقیق در مورد فولکسواگن است تا مشخص کند که آیا دروغ ولتسواگن بر ارزش سهام این شرکت تأثیری داشته است یا نه. نتیجهٔ این تحقیقات هرچه که باشد، برای شرکتی که طی شش سال گذشته جنجالهای زیادی در آمریکا به پا کرده و تحتفشار زیادی بوده است، خبر خوبی نخواهد بود.
ماجرای دروغ ولتسواگن در ۲۹ مارس آغاز شد یعنی زمانی که فولکسواگن اطلاعیهای را در وبسایت خود منتشر کرده و خبر از تغییر نام شرکت داد. با توجه به زمان انتشار این اطلاعیه، به نظر میرسید این یک دروغ آوریل باشد اما مدیران فولکسواگن همچون سخنگوی شرکت رسماً اعلام کردند که این تغییر نام واقعی است؛ اما چندی بعد، مشخص شد که این کار واقعاً یک دروغ آوریل بوده است. سپس فولکسواگن دراینباره گفت:
بیایید کمی تفریح کنیم. بیایید شوخی کنیم. بیایید به جهانیان نشان دهیم که ما در مورد خودروهای الکتریکی چقدر دیوانه هستیم.
اما پس از شروع تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ممکن است فولکسواگن دیگر نتواند بخندد!
Hamid
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی چی
چطور وقتی ایلان ماسک یه کار میکنه سهامش میکشه آسمون کسی باهاش کاری نداره
اما فولکس یه اسم تغییر داد اینطوری شد! واقعا که چقدر بی شرمانه این حرف ها رو میزنن
میثم
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰در روند رشد تسلا شک نکن سیاست نقش پررنگی داره وگرنه چطور ممکنه یه شخصیت اقتصادی در کودتای یه کشور دیگه برای تاراج منابع لیتیومش نقش مستقسمس داشته باشه ؟؟؟؟؟؟
بیشتر توضیح نمیدم تا تسلا فنها پدرمونو درنیاوردن
میثم
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰مستقسمس = مستقیمی
نعمت اله آزموده
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا نقش سیاسیون تو کاراش نشون میده که یه مهرست همونطور که آقا رامین گفتن
اما :
جامی است که عقل آفرین میزندش
صد بوسه ز مهر بر جبین میزندش
این کوزهگر دهر چنین جام لطیف
میسازد و باز بر زمین میزندش
خیام
میثم
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ایول داری آقای آزمودی ???
هروقت کسی تو کامنتها به عرفا یا پیشینه تاریخی ایران اشاره ای میکنه حالم یه جور باحالی میشه
نعمت اله آزموده
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰خواهش میکنم آقا میثم
داریوش
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ضمن این که با احترام طرفدار اروپایی ها نیستم اما خوب این کارشون نوعی زورگویی و پررویی محسوب میشه این که به هر قیمتی برای سامان دادن به بازار داخلی رقبای خارجی رو این طور از صحنه کنار بزنی
حتما بعدش سازمان حمل و نقل پول حاصل از جریمه احتمالی رو برای جبران به مثلا ضرر حمل و نقل و صنعت خودرو ایالات متحده رو به خودرو سازای امریکایی به عنوان تسهیلات ببخشه
آریا منش
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰فولکس واگن بزرگترین شرکت صنعتی تجاری آلمان و اروپا است و تاثیرش بر اقتصاد آلمان و اروپا با توجه به شاخه های وسیعش خیلی بیشتر از تویوتا است . بعد اون دروغ های پی در پی و رسوایی دیزل گیت .دیگه هیچ سازمان نظارت و کنترلی به فولکس واگن اعتماد ندارن .الان فولکس واگن حکم چوپان دروغگو رو داره وقتی بعد چند وقت که رسوایی دیزل گیت فروکش کرده و وضعیت داره به روال عادی میگذره شما میای یه دروغ آوریل میگی بعد میای میگی راسته بعد فاش میشه دروغه . سازمان اوراق بهادار رو ولش کن تو باشی اعتماد میکنی دیگه ؟
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اخ اخ اخ???? ولی بنظرم این تغییر اسمه واقعی بود وقتی فیدبک بدی ازش گرفتن ولش کردن
حالا هم که دارن نقره داغ میشن ?
امیر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی ایلان ماسک با یه توییت مسخره هم ارزش سهام شرکتهاش رو بالا میبره و هم قیمت ارز های دیجیتال رو تغییر میده این کمیسیون بورس و نمیدونم چی چی آمریکا خوابن؟؟ مشکلتون فقط با یه کمپانی آلمانیه؟? کاش توانایی رقابت سالم رو داشتین تا دنبال همچین مسخره بازی هایی نرین…
SS
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه توانایی رقابت سالم رو داشتن که رسوایی جاسوسی صنعتی گسترده امریکا از اروپا بر ملا نمیشد.
Erfan
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر قرار بر این بررسی ها باشه باید پرونده تسلا رو همش باز بزارن که با توییت های مسخره ایلان ماسک هی بالا و پایین میشه
بنظر میاد سازمان های دولتی آمریکا هم برای کمک به تسلا کمر همت بستن.
البته چیز عجیبی هم نیست همونطوری که هوآوی رو که تبدیل به یک تهدید برای اپل شده بود رو تحریم کردن از این ابزار ها هم برای شرکت هایی که برای تسلا ایجاد تهدید میکنن استفاده میکنه.
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اما اینجا ادامه این میتونه باعث خرابتر شدن روابط آلمان و آمریکا بشه اون وقت هی بلوک شرق قویتر میشه این کاراشون تف سربالاست
Hamid
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بله آقا عرفان
وقتی طرفداران تسلا میگن آره تسلا همیشه پرچمدار میمونه و کسی بهش نمیرسه و … بنظرم درست میگن! چون میدونن اونجا از این مسخره بازیا واسه شرکت های رقیب در میارن و بزور میخوان جلوی پیشرفتشون رو بگیرن! ولی فولکس مثل هوواوی نیست که به نسبت ضعیف باشه … خودش یه غولیه … کم نمیاره …
و قطعا تسلا احساس خطر کرده … چیز طبیعیه …
در ضمن روابط آلمان آمریکا ی مقداری کمرنگ هست و یکم اختلافات هم دارن … شاید دلیلش این هم باشه
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰و حمید اینم در نظر بگیر قدرت فلوکس تو آلمان خیلی زیاده حزب سبز هارو بگن ما می خوایم برقیرکنیم مرکل نمیذاره یهو میبینی کل خیابونو میبندن بعد یهو انقدر وام میکنند از مرکل فلوکس کلا برقی میشه همه چیش پول بالا ریچ سگ
(JONATHAN (TESLA
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیخواستم جواب کامنت اول رو بدم
چون حس کردم از روی ندونستن هستش
ولی مطمئن شدم فقط ندونستن نیست
تنفر هم پشت این کامنت ها هستش
قبلاً از این نوع پرونده برای ایلان ماسک هم درست شده ولی همه چی قانون داره
همون اول دروغ گفتن تغیر اسم فهمیدم چنین مشکلی
برای فلکس پیش میاد حرف نزدم چون متهم میشدم .
کسی جلوی پیشرفت هواوی رو نگرفته
هواوی متهم هستش به هیچ کس هم رای یک طرفه داده نمیشه چیزی داریم به اسم دادگاه
حتی فکر اینکه کمپانی تسلا از فلکس بترسه هم خنده داره
قابل ذکر هست سندی مونرو بعد تست id4 اخیرا گفت : ( تسلا نیازی به ترسیدن نداره )
اینو از سر نا امیدی از محصول فلکس گفت
با اینکه هیچ وقت نگفتم همیشه پرچمدار میمونه تسلا
ولی با توجه به اینکه تسلا کمپانی تازه تاسیسی هستش و با اینکه هنوز تا به اوج رسیدن خیلی فاصله داره الان با ارزش ترین خودرو ساز دنیا هستش
این حرف که همیشه پرچمدار میمونه در این لحظه اشتباه هم نیست
هزینه تحقیق توسعه تسلا در سه ماهه اول سال با افزایش ۱۰۶ درصدی نسبت به سه ماهه سال قبل همراه بوده !
تسلا در تمامی بخش های خودش نیرو جذب میکنه و افزایش بودجه تحقیق توسعه همراه با برنامه های مشخص
نشون میده تسلا یکی از سریع ترین کمپانی ها از نظر رشد و بزرگ شدن هستش
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰با توجه به جایگاه ایلان ماسک الان که فکر میکنم عادیه پشتش حرف ساختن اما یه نکته خودشم جنجالی عمل میکنه
اصن بعد اون بار که گل زد من داشتم دیونه میشدم
واقعا اونجا درک کردم نباس بت ساخت از آدما اما یه نکته جای بحث داره
قطعا بعد مرگ ایلان ماسک جنگ شاهزاده ها بین بچه هاش رخ میده ? خیلی زیادن
بعد یه نکته دیگه به نظر شما از تسلا موتورز حمایت دولتی نشده ؟ معلومه که شده بحث تبعیضه من نمی گم از حمایت نسلا کم کنند من میگم الان بیشتر کمک بقیه کنند که برقی نشدن تسلا راه خووشو پیدا کرده به سود دهی هم رسیده کلیم پول دارن وام ۱ میلیارد یورویی مرکل بخوره تو سرش همینو کمک یه شرکتی مثل بی ام وی کنه که عقب افتادن از برقی سازی که همه جهان گرم نشه فلان شرکت با n میلیون تیتراژ برقی نشه بعد به زور v12 رو از فراری بگیرند زور نداره ؟ کل فراری های جهان بیشتر آلایندگی دارند یا تولید یه سال فلان ماشین اقتصادی ؟
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰من حس میکنم در بحث برقی شدن و حذف پیشرانه ها دارند برعکس عمل میکنند از بالا به پایین در صورتی که از پایین باس به بالا باشه
اقا یه سراتو & کرولا و … رانندگیش چه لذتی داره اما کلی تولید میشند و کلی آلایندگی دارند و مردمی که سوارشوننن براشون مهم نیست چی توشه یا تراکتور ها
تراکتور مهم نی سوختش چی باشه راندمان مهمه جاندیر داره برقی میکنه کیسم داره برقی میکنه این خوبه اما یهو لوتوس برقی بشه کامل شرکت x نشه زور نداره ؟
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه فک میکنی دایی بحث در کامنت کشش نداره خصوصی بذار
(JONATHAN (TESLA
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰RezaRS
بیشترین حمایت از تسلا
به خاطر تسلا بودنش نیست . اینو باید درک کنید
یه قانون قوانینی وجود داره که یه سری مزایا به همراه میاره و عدم رعایت اونا جریمه به همراه داره
مثلاً این امتیاز رگولاتوری
یکی نوشته بود این درآمد تسلا از فروش امتیاز رگولاتوری به خاطر خلع قانونی هست
خلع قانونی ؟؟؟!!!!!
این اشتباهه چون این کار باعث میشه پول سرازیر بشه به سمت خودرو ساز هایی که در جهت کاهش آلایندگی تحقیق توسعه میکنن
تسلا فقط خودرو ساز نیست
بخش اعظمی از تحقیق توسعه تسلا
روی باتری ها کاهش قیمت باتری ها
شبکه تولید انرژی پاک صفحههای خورشیدی شبکه ذخیره انرژی و غیره هستش
چند روز پیش تسلا اعلام کرد برنامه هایی داره که انرژی مورد نیاز جایگاه های سوپر شارژ خودش رو از طریق انرژی خورشیدی و پاک تامین کنه تا آخر های امسال
آیا بی ام و و تسلا سهم یکسان باید داشته باشن در حمایت های دولتی ؟؟
بی ام و کدوم کمک رو به بخش خودرو های الکتریکی و کاهش آلایندگی کرده؟؟
اگه هم کمکی کرده باشه از اجبار بوده
در بحث آلایندگی خودرو های کم تیراژ
باید بگم این برمیگرده یکسان بودن قانون برای کل مردم جامعه
یک پول دار که میتونه خودروی ۲۰۰ هزار دلاری بخره حق داره الایندگی بیشتری وارد چرخه زمین بکنه ؟؟
با کدوم عقل و منطق
بعد یک فرد عادی چون پول نداره این حق نداره ؟؟
من همیشه حاظرم به سوال های منطقی جواب منطقی بدم
و به ابراز تنفر نوع دیگری جواب میدم
RezaRs
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰نه بحث آلوده کردن تا اون حد مطرح نیست وقتی بلکل یه پاگانی وقتی داری خو کلا تو خونته بعد در خصوص رسیدن پول برای تحقیقات ها
اقا پول کامل به تسلا میرسه نتایجشو مفت درراختیار بی ام وی میذاره ؟ مگه درد تسلا آلودگی زمین نیست؟ اگه دردش آلودگی باید کمک کنه به شرکت هایی که تیتراژشون n برابرشن اگه درد تسلا موتورز سوده که به نظرم نباید کل پول یجا بره برای اون این حرف جای بحث داره اگر هم بلد نیستید خصوصی تو سایت پیام بدین اول برین بالای صفحه بعد اون ادمکه البته پروفایله رو بزنین پیام ها نوشته صندوق ورودی رو کلیک میکنی بعد پیامی که من دادم می خونی ج میدی جتی میشه عکس هم فرستاد
(JONATHAN (TESLA
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یه نکته دیگه بگم
افزایش ارزش سهام فلکس درست در زمان اعلام تغیر نام کاملا مشکوک هست
و احتمال محکوم شدن زیاد