فولکس واگن

درگ پسران اسپرت گروه فولکس‌واگن! گلف، اوروس، کیمن، TT RS

گروه فولکس‌واگن برندهای زیادی در اختیار دارد که محصولات مختلفی از اقتصادی و خانوادگی گرفته تا اسپرت و لوکس تولید می‌کنند. حال کارواو در جدیدترین درگ خود تعدادی از بهترین خودروهای پرفورمنس بالای این گروه را گرد هم جمع کرده است تا رقابت خانوادگی جذابی را بین آن‌ها ترتیب دهد. این خودروها لامبورگینی اوروس، پورشه کیمن GT4، آئودی TT RS و فولکس‌واگن گلف R هستند. همهٔ این‌ها خودروهای سریعی هستند اما کدام‌یک از این چهار پسرعمو سریع‌ترین است؟ بیایید در ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم.

با ارزان‌ترین خودروی جمع یعنی گلف R شروع می‌کنیم. این هاچ‌بک داغ به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این درگ، گلف R بجای گیربکس شش سرعتهٔ دستی، با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ خود حاضر شده است. با حدود ۳۰ هزار دلار افزایش بودجه، می‌توان پشت داغ‌ترین عضو خانوادهٔ آئودی TT نشست که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو تولید و از طریق همان گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

دومین خودروی قدرتمند این جمع اما کیمن GT4 است. این پورشهٔ موتور وسط از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کیمن همچنین با ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن، همراه با آئودی سبک‌ترین عضو گروه هم محسوب می‌شود. از سوی دیگر، لامبورگینی اوروس با ۲.۲ تن وزن، سنگین‌ترین شرکت‌کننده به‌حساب می‌آید اما این وزن را با برخورداری از قوی‌ترین پیشرانه جبران می‌کند. این یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

همهٔ شرکت‌کنندگان این رقابت ویژگی‌ای دارند که می‌تواند موجب پیروزی آن‌ها شود. برتری آئودی در گشتاور و کشش به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند آن‌را پیشتاز کند درحالی‌که وزن سبک کیمن می‌تواند از جا ماندن آن در استارت جلوگیری کند. از سوی دیگر، قدرت بالای اوروس هم می‌تواند تسلیحات دو رقیب قبلی را از کار بیندازد. البته برای گلف R نمی‌توان برتری خاصی را ذکر کرد اما درهرحال سه خودروی دیگر به‌طور شگفت‌آوری به هم نزدیک هستند که می‌توانید این موضوع را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

فولکس‌واگن گلف R

آئودی TT RS

پورشه کیمن GT4

لامبورگینی اوروس

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو ۴ لیتری H6 ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم ۱۴۵۰ کیلوگرم ۱۴۵۰ کیلوگرم ۲۲۰۰ کیلوگرم
قیمت ۴۴,۶۴۰ دلار ۷۳,۵۴۵ دلار ۱۰۱,۵۵۰ دلار ۲۲۲,۰۰۴ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    مش واتسون میگن پسر خیلی مؤمن و باوجدانیه
    هر روز بین نماز صبح و کله پاچه صبحگاهی میاد تست درگ میزنه . امروز هم ۲۳۵۶ درگیه که برگذار کرده . مش واتسون خدا قوت . قرص ویتامین یادت نره

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Karl Benz

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1960 ديدگاه)

      موئمن 😂

    2. Reza Waffen SS

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      ماشالله به اوروس

  2. AMG GT R

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    اوروس واقعا خوب عمل کرد چون ایرو دینامیک ضعیف تری نسبت به TT و GT4 داشت و نسبت قدرت به وزن تقریبا برابر با TT و GT4 داره
    نسبت قدرت به وزن اوروس تقریبا 0/3(اسب بخار به ازای هر کیلو گرم)
    نسبت قدرت به وزن TT تقریبا 0/28
    نسبت قدرت به وزن GT 4 تقریبا 0/29
    گلف هم که معلوم بود آخر میشه

    1. Porsche

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      ولی قدرت خیلی بیشتری هم داشته
      با نزدیک ترین رقیبش تو این درگ بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت داره
      اوروس رو دوست ندارم چون لامبورگینی اصیل نیست و بیشتر آلمانیه تا ایتالیایی
      کیمن رو اینجا بیشتر از همه دوست دارم
      با اون موتور فوق العادش و حالت اسپورت گونش
      انتخاب بعدی آئودیه که موتور اونم بی نظیره
      بعد از اینا به اوروس میرسیم
      و در آخر گلف
      گلف هم خیلی خوبه و هاچ بک قدرتمندیه قطعا

      1. Ninja

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        داداش چرا میگی اصیل نی
        اگه قطعات و اینا هست که از آئودی اینا گرفته شد اول اوروس اومد بعد آئودی
        موتور توربو هم برای گرفتن گشتاور مناسبه
        شکل طراحی هم هنوز خشن و جذابه با وجود اس یو وی بودنش
        من خودم اوروس رو دوست ندارم ولی قرار نیست اونتادور باشه تا دوستش داشته باشیم اینم یه لامبو هست به روش خودش
        کارشم عالیه

    2. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      ضریب درگ شون چندان تفاوتی باهم نداره، ضمن اینکه اوروس از قوی ترین عضو بیش از 200 اسب قوی تره و مهم تر این که بیش از دوبرابر گلف و پورشه گشتاور داره، پس نتیجه زیاد هم. تحسین بر انگیز نیست!

  3. Hamid

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    وقتی یه هاچبک 40 هزار دلاری رو در مقابل یه شاسی بلند 220 هزار دلاری میزاری و خیلی هم حال میکنی !
    خدایی این چ درگیه!
    انتخابم پورشه هست …

    1. محمد امین

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      بعضی موقع ماشین گیرشون نمیاد ، ممکنه بین ریماک و گلف درگ بزارن

  4. فرامرز

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    من نزدیک ۱۰ ساله این رو دنبال میکنم از زمانی که تو کاربایر بود. به نظرم تنها دلیل موفقیتش پشتکار و تداوم هست یعنی نمیتونی دو روز پشت هم پیدا کنی که ویدئو جدید نداشته باشه. البته بعضی وقتا ویدئو یه ماه قبل ضبط شده ولی به هر حال محتوای جدید هست. از نظر فنی هم ویدئوهای درگش چیزی واسه یاد دادن نداره و خیلی از برد و باخت ها بخاطره بیتجربگی راننده ها هست که حتی نمیتونن سرعتشون رو تو تست ۲ و ۳ با هم تنظیم کنن

  5. حسین دهمرد

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    پورشه چقدر گرونه با این پول گزینه های بهتری وجود داره

    1. محمد مختاری آذر

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      دقیقا با 35 هزار پوند یک پورش 928 GTS سال 1992 با موتور 5.3 لیتری هشت سیلندر با قدرت 350 اسب بخار

      1. محمد امین

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        شاید باورتون نشه ولی در یکی از قسمت های تخت گاز با ۶۹۹۵ پوند یه مرسدس اس کلاس دست دو با موتور ۱۲ سیلندر خریدن ، فکر می‌کنم مدل ۲۰۰۶ یا ۷ بود ،دقیق یادم نیست ، اما اتقدر اپشن داشت که شاید لامبورگینی اوراس الان نداشته باشه ، حتی رانندگی بین خطوط و ترمز خودکار
        ماشینه هم آنقدر تمیز بود که نگو ، انگار تازه از کارخونه بیرون اومده بود ، و کابینش واقعا حرف نداشت، اون‌وقت با حقوق ۳ ماه میشه از این ماشین ها خرید ، اما در ایران با حقوق ۳۰ سال

  6. محمد امین

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    تنها ماشین هایی که بین اینچهارتا یه جورایی رقیب محصوب میشدن ttrs و کیمن gt4 بود
    انتخواب بینشون خیلی سخته ، آخه در درگ که تقریبا یه نتیجه رو ارائه میدن و برای استفاده شهری هر دو مناسب هستن و هردو طراحی خوبی دارن ، پورشه برای پیست قطعا بهتر هست ، ولی چونکه ttrs کلی ارزون تره تره و دو دف هست ، من خودم tt رو انتخواب میکنم ، ولی اگر پول کیمن رو داشتم کیمن میگرفتم ، شاید هم نه 🧐

  7. شاهین

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    دقت کردین تو اکثر درگ هایی که لامبو هست کل فضای محیط رو صدای لامبو پوشش میده و بقیه انگار برقی هستن در برابرش
    اینجا هم اوروس مثل یه گاو خوش هیکله

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. ARMAN

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    انتخاب منم پورشس
    در کل درگش عادلانه نبود

  9. حسین دهمرد

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    کاش یه مقاله راجب این موتور 5 سیلندر آئودی میزاشتین

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من بین اینا از کیمن و البته گلف خوشم اومد…

  11. Mf1

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    پورشه الکی گرونتره از ایودی بدون شک ایودی بهتره از همه لحاظ طراحی وصدا
    برا دوستانی که همیشه قیمت ملاک بود حالا اینجا قیمت مهم نیست چون تعصب خاصی دارن نسبت به شرکت مورد علاقشون

  12. آریا ماشین

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اصلا فکر نمیکردم اوروس با اون وزن برنده بشه فکر میکردم آئودی یا پورشه برنده بشن
    انتخاب خودم بین این ۴ تا آئودی tt rs هم پرفورمنس عالی هم قیمت کمتر
    ۳۰ هزار تا اختلاف با پورشه چیز کمی نیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا