گروه فولکسواگن برندهای زیادی در اختیار دارد که محصولات مختلفی از اقتصادی و خانوادگی گرفته تا اسپرت و لوکس تولید میکنند. حال کارواو در جدیدترین درگ خود تعدادی از بهترین خودروهای پرفورمنس بالای این گروه را گرد هم جمع کرده است تا رقابت خانوادگی جذابی را بین آنها ترتیب دهد. این خودروها لامبورگینی اوروس، پورشه کیمن GT4، آئودی TT RS و فولکسواگن گلف R هستند. همهٔ اینها خودروهای سریعی هستند اما کدامیک از این چهار پسرعمو سریعترین است؟ بیایید در ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم.
با ارزانترین خودروی جمع یعنی گلف R شروع میکنیم. این هاچبک داغ به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در این درگ، گلف R بجای گیربکس شش سرعتهٔ دستی، با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ خود حاضر شده است. با حدود ۳۰ هزار دلار افزایش بودجه، میتوان پشت داغترین عضو خانوادهٔ آئودی TT نشست که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو تولید و از طریق همان گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ منتقل میشود.
دومین خودروی قدرتمند این جمع اما کیمن GT4 است. این پورشهٔ موتور وسط از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کیمن همچنین با ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن، همراه با آئودی سبکترین عضو گروه هم محسوب میشود. از سوی دیگر، لامبورگینی اوروس با ۲.۲ تن وزن، سنگینترین شرکتکننده بهحساب میآید اما این وزن را با برخورداری از قویترین پیشرانه جبران میکند. این یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
همهٔ شرکتکنندگان این رقابت ویژگیای دارند که میتواند موجب پیروزی آنها شود. برتری آئودی در گشتاور و کشش به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک میتواند آنرا پیشتاز کند درحالیکه وزن سبک کیمن میتواند از جا ماندن آن در استارت جلوگیری کند. از سوی دیگر، قدرت بالای اوروس هم میتواند تسلیحات دو رقیب قبلی را از کار بیندازد. البته برای گلف R نمیتوان برتری خاصی را ذکر کرد اما درهرحال سه خودروی دیگر بهطور شگفتآوری به هم نزدیک هستند که میتوانید این موضوع را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
فولکسواگن گلف R | آئودی TT RS | پورشه کیمن GT4 | لامبورگینی اوروس | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲.۵ لیتری I5 توربو | ۴ لیتری H6 | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۵۰ کیلوگرم | ۱۴۵۰ کیلوگرم | ۱۴۵۰ کیلوگرم | ۲۲۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۴,۶۴۰ دلار | ۷۳,۵۴۵ دلار | ۱۰۱,۵۵۰ دلار | ۲۲۲,۰۰۴ دلار |
ممد ژانگولر
۲۳ شهریور ۱۴۰۰مش واتسون میگن پسر خیلی مؤمن و باوجدانیه
هر روز بین نماز صبح و کله پاچه صبحگاهی میاد تست درگ میزنه . امروز هم ۲۳۵۶ درگیه که برگذار کرده . مش واتسون خدا قوت . قرص ویتامین یادت نره
Karl Benz
۲۳ شهریور ۱۴۰۰موئمن 😂
Reza Waffen SS
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ماشالله به اوروس
AMG GT R
۲۳ شهریور ۱۴۰۰اوروس واقعا خوب عمل کرد چون ایرو دینامیک ضعیف تری نسبت به TT و GT4 داشت و نسبت قدرت به وزن تقریبا برابر با TT و GT4 داره
نسبت قدرت به وزن اوروس تقریبا 0/3(اسب بخار به ازای هر کیلو گرم)
نسبت قدرت به وزن TT تقریبا 0/28
نسبت قدرت به وزن GT 4 تقریبا 0/29
گلف هم که معلوم بود آخر میشه
Porsche
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ولی قدرت خیلی بیشتری هم داشته
با نزدیک ترین رقیبش تو این درگ بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت داره
اوروس رو دوست ندارم چون لامبورگینی اصیل نیست و بیشتر آلمانیه تا ایتالیایی
کیمن رو اینجا بیشتر از همه دوست دارم
با اون موتور فوق العادش و حالت اسپورت گونش
انتخاب بعدی آئودیه که موتور اونم بی نظیره
بعد از اینا به اوروس میرسیم
و در آخر گلف
گلف هم خیلی خوبه و هاچ بک قدرتمندیه قطعا
Ninja
۲۳ شهریور ۱۴۰۰داداش چرا میگی اصیل نی
اگه قطعات و اینا هست که از آئودی اینا گرفته شد اول اوروس اومد بعد آئودی
موتور توربو هم برای گرفتن گشتاور مناسبه
شکل طراحی هم هنوز خشن و جذابه با وجود اس یو وی بودنش
من خودم اوروس رو دوست ندارم ولی قرار نیست اونتادور باشه تا دوستش داشته باشیم اینم یه لامبو هست به روش خودش
کارشم عالیه
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ضریب درگ شون چندان تفاوتی باهم نداره، ضمن اینکه اوروس از قوی ترین عضو بیش از 200 اسب قوی تره و مهم تر این که بیش از دوبرابر گلف و پورشه گشتاور داره، پس نتیجه زیاد هم. تحسین بر انگیز نیست!
Hamid
۲۳ شهریور ۱۴۰۰وقتی یه هاچبک 40 هزار دلاری رو در مقابل یه شاسی بلند 220 هزار دلاری میزاری و خیلی هم حال میکنی !
خدایی این چ درگیه!
انتخابم پورشه هست …
محمد امین
۲۳ شهریور ۱۴۰۰بعضی موقع ماشین گیرشون نمیاد ، ممکنه بین ریماک و گلف درگ بزارن
فرامرز
۲۳ شهریور ۱۴۰۰من نزدیک ۱۰ ساله این رو دنبال میکنم از زمانی که تو کاربایر بود. به نظرم تنها دلیل موفقیتش پشتکار و تداوم هست یعنی نمیتونی دو روز پشت هم پیدا کنی که ویدئو جدید نداشته باشه. البته بعضی وقتا ویدئو یه ماه قبل ضبط شده ولی به هر حال محتوای جدید هست. از نظر فنی هم ویدئوهای درگش چیزی واسه یاد دادن نداره و خیلی از برد و باخت ها بخاطره بیتجربگی راننده ها هست که حتی نمیتونن سرعتشون رو تو تست ۲ و ۳ با هم تنظیم کنن
حسین دهمرد
۲۳ شهریور ۱۴۰۰پورشه چقدر گرونه با این پول گزینه های بهتری وجود داره
محمد مختاری آذر
۲۳ شهریور ۱۴۰۰دقیقا با 35 هزار پوند یک پورش 928 GTS سال 1992 با موتور 5.3 لیتری هشت سیلندر با قدرت 350 اسب بخار
محمد امین
۲۳ شهریور ۱۴۰۰شاید باورتون نشه ولی در یکی از قسمت های تخت گاز با ۶۹۹۵ پوند یه مرسدس اس کلاس دست دو با موتور ۱۲ سیلندر خریدن ، فکر میکنم مدل ۲۰۰۶ یا ۷ بود ،دقیق یادم نیست ، اما اتقدر اپشن داشت که شاید لامبورگینی اوراس الان نداشته باشه ، حتی رانندگی بین خطوط و ترمز خودکار
ماشینه هم آنقدر تمیز بود که نگو ، انگار تازه از کارخونه بیرون اومده بود ، و کابینش واقعا حرف نداشت، اونوقت با حقوق ۳ ماه میشه از این ماشین ها خرید ، اما در ایران با حقوق ۳۰ سال
محمد امین
۲۳ شهریور ۱۴۰۰تنها ماشین هایی که بین اینچهارتا یه جورایی رقیب محصوب میشدن ttrs و کیمن gt4 بود
انتخواب بینشون خیلی سخته ، آخه در درگ که تقریبا یه نتیجه رو ارائه میدن و برای استفاده شهری هر دو مناسب هستن و هردو طراحی خوبی دارن ، پورشه برای پیست قطعا بهتر هست ، ولی چونکه ttrs کلی ارزون تره تره و دو دف هست ، من خودم tt رو انتخواب میکنم ، ولی اگر پول کیمن رو داشتم کیمن میگرفتم ، شاید هم نه 🧐
شاهین
۲۳ شهریور ۱۴۰۰دقت کردین تو اکثر درگ هایی که لامبو هست کل فضای محیط رو صدای لامبو پوشش میده و بقیه انگار برقی هستن در برابرش
اینجا هم اوروس مثل یه گاو خوش هیکله
ARMAN
۲۳ شهریور ۱۴۰۰انتخاب منم پورشس
در کل درگش عادلانه نبود
حسین دهمرد
۲۳ شهریور ۱۴۰۰کاش یه مقاله راجب این موتور 5 سیلندر آئودی میزاشتین
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰من بین اینا از کیمن و البته گلف خوشم اومد…
Mf1
۲۴ شهریور ۱۴۰۰پورشه الکی گرونتره از ایودی بدون شک ایودی بهتره از همه لحاظ طراحی وصدا
برا دوستانی که همیشه قیمت ملاک بود حالا اینجا قیمت مهم نیست چون تعصب خاصی دارن نسبت به شرکت مورد علاقشون
آریا ماشین
۱ مهر ۱۴۰۰اصلا فکر نمیکردم اوروس با اون وزن برنده بشه فکر میکردم آئودی یا پورشه برنده بشن
انتخاب خودم بین این ۴ تا آئودی tt rs هم پرفورمنس عالی هم قیمت کمتر
۳۰ هزار تا اختلاف با پورشه چیز کمی نیس