فولکسواگن گلف R جدید هاچبک بسیار قدرتمندی است. ما تاکنون مسابقههای زیادی از این خودرو با رقبای مستقیمش دیدهایم اما این بار هاچبک داغ فولکسواگن در برابر رقیب غیرمعمولی قرار گرفته است. این خودرو آئودی SQ7 است یعنی یک کراساوور لوکس که بسیار بزرگتر و قویتر از گلف است. تنها اشتراکی که بین این دو خودرو میتواند پیدا کرد، داشتن چهارچرخ و رنگ آبی آنها است. البته نباید فراموش کرد که هردوی آنها محصول گروه فولکسواگن هستند.
در سینهٔ گلف R یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آئودی دو برابر حجم و سیلندر بیشتری دارد و ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری به هر چهارچرخ میفرستد.
بنابراین بهوضوح SQ7 خودروی بسیار قویتری است اما از سوی دیگر باید توجه داشت که گلف وزن بسیار کمتری دارد. هاچبک فولکسواگن با ۱۵۵۰ کیلوگرم، ۷۰۰ کیلوگرم از کراساوور ۲۲۵۰ کیلوگرمی آئودی سبکتر است که اختلاف چشمگیری محسوب میشود. خب بنابراین، آیا آئودی میتواند اضافهوزن خود را با قدرت بیشتری که دارد جبران کند یا گلف به لطف وزن کمتر و چابکی بیشتر خود پیروز خواهد شد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
آئودی SQ7 | فولکسواگن گلف R | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۵۰۷ اسب بخار | ۳۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۵۰ کیلوگرم | ۱۵۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۰ هزار پوند | ۴۰ هزار پوند |
محمد امین
۴ شهریور ۱۴۰۰میدونستید با این گلف میتونید از تسلا مدل اس پلاد ، پورشه تایکان توربو اس آئودی e tron gt و…. رد بشید ، این برقی ها بیشتر از ۱۵۵ مایل نمیرن ، شما باین حتی اگر ۱۵۶ تا هم برید با نهایت تحقیر ازشون سبقت میگیرید ، و بوق هم میتونید بزنید ، تازه من دیدم گه golf gti تا ۱۷۰ مایل هم رفته نسل ۸
برتری گیربکس اینجا معلوم میشه ، حتی در فورمول e هم که نهایت مهندسی برقی هاست و این شرکت های ماشین سازی در حوزه الکتریکی یک صدم اونها هم مهندسی ندارن ، خود ماشین های فورمول e از گیربکس ۵ دنده استفاده میکنن، بعد بعضی ها میگن گیربکس خوب نیست
Silent
۴ شهریور ۱۴۰۰می دونستی عکس پروفایل فراری و جت گذاشتن دلیل دونستن نیست؟ می دونستی هر روز چقدر کامنت های چیپ پر می شه زیر مطالب که حتی سن گواهی نامه هم نیستن؟!! می دونستی چیزی گیرت نمیاد جدید باشه!
TESLA PLAID توووو سایتش برا فروووش زده 200mph!!!! می دونستی الان 168 تا رو پر می کنه!! می دونستی قراره با یک اپدیت نرم افزاری 40 تا دیگه بیاد رو سقف سرعتش بدون اچار کشی
فکر می کردم خیلی ماشین بازید اینجا اینستا نیس
محمد امین
۴ شهریور ۱۴۰۰سایلنت جان ، تست سرعتش بیشتر از ۱۵۵ مایل نرفت و تاپ اسپید این ماشین ها وابسته شارژ باتری هست ، سایت تسلا همونی نیست که نوشته رودستر قراره ۱۰۰۰۰ نیتون متر گشتاور داشته باشه 😅😅😅 اگر این مقدار گشتاور داشته باشه بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر راه نمیره چون گشتاور با دور موتور و ساب بخار همونطور که میدونی رابطه داره و چون قدرتش حدود هزار هست ، پس باید دور موتور موتور های الکتریکی خیلی پایین باشه چون که موتور مستقیم به چرخ وسیله پس سرعت خیلی پایینی هم این ماشین داره اما خودش گفته قراره چهارصد تا راه بره ، تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که بعد از دور موتور حدود صفر نقدر گشتاکر افت بکنه که این سرعت رو بتونه ایجاد کنه که این هم خودش مشکله چون ساخت موتوری که حدود ۸۰۰۰ نیتون متر گشتاور از دست بده در محدوده ی دور موتور خودش تقریبا غیر ممکنه در این ابعاد
الان که ۱۵۵ تا رفته هروقت ۲۰۰ تا رفت شما بیا بگو من هم قبول میکن
حسین دهمرد
۴ شهریور ۱۴۰۰تسلا گشتاور چرخ رو حساب کرده که بقیه ی سوپرکارها هم یه همچین گشتاوری روی چرخ ارائه میدن.
محمد امین
۵ شهریور ۱۴۰۰مشکل این هست که بقیه سوپر کار ها توسط گیربکس گشتاور روی چرخشون این مقدار هست ، اما برای تسلا گشتاور سر موتور همون گشتاور سر چرخ هست چون موتور بدون تغییر ضریب خاصی مستقیم به چرخ ها وصله
حسین دهمرد
۵ شهریور ۱۴۰۰خیر . همون انتقال قدرت تک سرعته ی تسلا هم ضریبش یک نیست. یعنی قدرت سر موتور همون قدرت سر چرخ نیست
محمد امین
۵ شهریور ۱۴۰۰تا اونجایی که من اطلاع دارم این ضریب نزدیک به یک هست
Silent
۵ شهریور ۱۴۰۰https://www.youtube.com/watch?v=tJltMSg4OBo
بشین این و چند بار پلی کن Tesla 3 performance توو اتوبان آلمان 260 کیلومتر و پر کرد می شه 161 مایل در ساعت!!!! حالا ببین PLAID جدید چی هست با 1000HP…. کمتر داستان و نظرات شخصی و رد قالب علمی سر هم کنید! کلا همینه کامنتااا بسیار پرت
محمد امین
۵ شهریور ۱۴۰۰حاجی ، اگر رودستر اومد با ۱۰۰۰۰ نیوتون گشتاور و ۴۰۰ تا هم رفت این یعنی من اشتباه کردم، خود تسلا فعلا ری گفته مدل ۳ سرعتش ۱۵۵ تا هست ، بخث سر سرعت پلاد بود نه مدل ۳
Silent
۵ شهریور ۱۴۰۰مدل 3 تسلا 462 اسب قدرت داره!! 161 مایل زد!!
PLAID S که برترین سدان هست با 1000 اسب بعد کشف کردی 155 تا رو بزور پر می کنه؟!! 😂
بیخیال فقط خواستم بگم دونستن خرج داره!!! باس بشینی سر علم و دستاوردها
انتقال قدرت رودستر ضریبش بماند سر وقتش.
RezaRs
۵ شهریور ۱۴۰۰با تشکر که اسم منو یادی کردی
این گونه اگر رفتم از این خاک ز من یاد کنید 🌷
جناب سایلنت با سطح معلوماتی که شما از خودت نشون دادی وقتی کسیو گفتی کم سواد علامه دهره
شاهپور
۴ شهریور ۱۴۰۰خیلی جالب بود ، مشخصات غیر از وزن فقط و فقط گویای برتری آئودی بود اما همان اضافه وزن نابودش کرد، حالا عزم من جزم شد برا لاغری
Reza Waffen SS
۴ شهریور ۱۴۰۰عاشق هردوشونم
آریا ماشین
۵ شهریور ۱۴۰۰یه هاچبک داغ کامپکت با یه کراس اوور لوکس میدسایز
آخه آدم چه انتخابی بکنه هیچ ربطی به هم ندارن
تنها راه مقایسه همون پرفورمنس هست که گلف سریع تره با نصف قیمت
علی
۵ شهریور ۱۴۰۰مقایسه این دوتا اشتباه هست q7 یه شاسی بلند لوکس هست واسه مهمونی و پرستیژ و گهگاهی هم بازی با پدال و موتور پرقدرت ولی گلف واسه شیطنت توی خیابون هست هرکدوم مشتری خاص خودش رو داره شاسی واسه پدر پولدار خانواده هست گلف واسه پسر همون خانواده
علی
۵ شهریور ۱۴۰۰مگه میشه آئودی رو شکست داد همیشه توی هر سگمنتی آئودی پیروز هست کواترو بقدری دقت و مهندسی پیشرفته ای داره که توی دنیا یکه تاز هست نمیدونم چیکار میکنه که اضافه وزن رو بااین انتقال قدرت جبران میکنه قدرت کمتر رو هم باز با این جبران میکنه
علی
۵ شهریور ۱۴۰۰گلف هم یکی از بهترین هاچبک های دنیاست که بدجوریییییییی دلبری میکنه لامصب
مهدی
۶ شهریور ۱۴۰۰گلف با اون موتورش همچین صدایی داره اما ائودی با اون موتور 2 برابرش صداش خیلی افتضاحه