مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت
فولکسواگن تیگوآن
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۳۶,۳۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۵۸,۴۹۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۶,۹۸۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۰۳,۰۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۷۹۱,۲۷۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: شش سال یا ۱۱۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: صندلیهای راحت، صندوق بار بزرگ، سواری ساکت و آرام
نقاط منفی: قیمت گران تیپهای بالایی، صدای آزاردهندهٔ پیشرانه
هوندا CR-V
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: کامپکت جهانی هوندا
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۴,۶۱۶ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۷,۱۳۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۷۷,۸۹۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۷۹,۰۱۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۷۴۷,۶۴۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: موقعیت راحت راننده، کابین ساکت و کاربردی برای خانوادهها، ایمن و قابلاعتماد
نقاط منفی: هزینههای نگهداری بالا، کار با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیاز به توجه زیادی دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن تیگوآن | هوندا CR-V | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۱.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار | ۱۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر | ۲۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۲ ثانیه | ۷.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۳ ثانیه | ۱۶.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر ترکیبی | ۸.۱ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۶۹ گرم/کیلومتر | ۱۶۲ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۵۳ لیتر |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۵۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۴۸ متر | ۴.۵۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۷ متر | ۲.۶۶ متر |
حجم صندوق بار | ۶۱۵ لیتر | ۵۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ یا ۷ نفر | ۵ یا ۷ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۲,۱۳۹ پوند | ۲۴,۸۶۶ پوند |
قیمت موردبررسی | ۳۱,۲۱۷ پوند | ۲۹,۹۱۳ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۲۵,۲۹۰ دلار | ۲۵,۲۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۵,۲۹۰ دلار | ۲۸,۰۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10229341]
حسين وي
۱۴ بهمن ۱۳۹۷با اینکه طراحی فولکس رو بیشتر میپسندم
ولی هوندا یه چیز دیگس
پدال یا تو تلگرام نظر سنجی نزار یا میزاری مشخصات بزاتو خیلی از دوئل ها اختلاف بالای رای تلگرام و سایت نشان از عدم اگاهی رای دهنده ها داره
حسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۷این تیگوان معرکس بگذرژم از اینکه جو پدال کلا عشق مزدا و هونداس،تیگوان چوب بازار ضعیف فولکس تو امریکارو میخوره وگرنه بجای پنجمین خودرو پرفروش دنیا میتونست پرفروشترین خودروی دنیا باشه، متریال داخلی و ظاهر بیرونی که قدیمی نمیشه و همیشه شیک میمونه، لحاظ فنیمقطعات مشترک و نزدیکی زیاد به ائودی Q3 حرفی واسه گفتن نمیذاره
NAVID۰۰۹۸
۱۴ بهمن ۱۳۹۷از اون دوئلهای سخته .
هوندا انتخاب من .
ahmad
۱۴ بهمن ۱۳۹۷تیگوان ، به خاطر ظاهر و داشبورد زیبا و همینطور از لحاظ فنی هم بهتره .
Sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۷این داشبرد دهه نودی کجاش زیباست
بعدم اینگار شما از قدرت بینایی خودت استفاده نمیکنی نمیبینی که تو همه مشخصات فنی هوندا بهتره
ShoMpeT
۱۵ بهمن ۱۳۹۷همه جاش زیباست.
سوال دیگه ای نداری؟
Amir
۱۴ بهمن ۱۳۹۷جفتشون خوبن و اندک تفاوت هایی دارن،من تیگوان رو بیشتر می پسندم
ارشک
۱۴ بهمن ۱۳۹۷هر کدوم سااانه ۸۰۰هزارتا فروش در دنیا داشتند این نشون میده که چقدر خوبن
ارش
۱۴ بهمن ۱۳۹۷رشد فروش تیگوان در آمریکا و جهان نشان از کیفیت بالای این مدل داره رای من تیگوان.
sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۷اتفاقا همین دیشب داشتم مقایسه سایت موتورترند رو می دیدم بین سی ار وی ، راو فور، مزدا CX-5 و چند تا خودرو دیگه که هوندا اول شده بود اونجا هم (لینکش رو میذارم). از نظر من il هوندا سی ار وی بهترین ماشین این کلاس هستش و هیچ وقت اون توجهی که شایسته بوده بهش نشده.
-برنده بهترین کراس اور موتورترند سال 2018
-کم مصرف ترین خودروی این کلاس
-رده ایمنی 2018 IIHS TSP or TSP+
-رتبه اول بهترین کراس اور از سایت us car news
-برگزیده بعنوان 2018 Best Buy: Small SUV/Crossover از سایت KBB
تو این مقایسه هم سرعت و شتاب بیشتر و سوخت کمترش بنظر من قابل توجه هستش.
sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۷https://www.motortrend.com/cars/honda/cr-v/2019/compact-suv-big-test-chevrolet-equinox-honda-cr-v-hyundai-tucson-jeep-cherokee-mazda-cx-5-nissan-rogue-subaru-forester-and-toyota-rav4/
artin
۱۴ بهمن ۱۳۹۷رقابت این دو ماشین شبیه رقابت پاسات و آکورد.
Sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۷هر کس این crv جدید رو از نزدیک ببینه ،تیگوان که هیچ،دیگه هیچ کدوم از ماشینای این سگمنت به چشمش نمیاد
میگید نه برید ببینیدش
حمیدرضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۷چقدر سخته انتخاب بینشون از یه طرف کارایی خیلی بالای هوندا از اون طرف گارانتی بی نظیر فولکس من به خاطر فروش بیشتر جهانی به فولکس رای دادم و در حالت کلی به نظرم خیلی برتری با هیچ خودرویی نبود
Sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۷طراحان فولکس تو دهه نود میلادی سیر میکنن
این چه کابین زشت و ساده ای هست اخه
Ahmad
۱۴ بهمن ۱۳۹۷اخه اون کابین کجاش زشته اتفاقا هم کابین و هم طراحی بیرونش خیلی مرتب اتو کشیده و زیباست چیزی که تو بیشتر خودروهای المانی میشه مشاهده کرد در عین سادگی زیباست .
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۷داداش داری اشتب میزنی صفر تا صد تیگوان ۷.۷ بود زمان ما ???
آرمین
۱۴ بهمن ۱۳۹۷بدون شک برنده این سگمنت مزدا cx5
سام
۱۴ بهمن ۱۳۹۷هر دو خودروی این مقاله از بهترین ها در کلاس خود هستند ولی من در دوئل خودرویی هوندا CR-V را انتخاب می کنم.
حسینی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷یک سوال داشتم کسی میدونه توضیح بده
هوندا با گشتاور کمتر و وزن بیشتر و گیربکس cvt چطور شتاب بهتری داره
(Saeed(peugeot
۱۴ بهمن ۱۳۹۷انصافا تو بیشتر پارامترها فولکس حرفی واسه گفتن نداشت….رای من هوندا
امیر
۱۴ بهمن ۱۳۹۷دوستم تیگوتن داره و بارها سوار شدم و تستش کردیم باهم
نقاط مثبت و منفی ک نوشتید کاملا اشتباهه درموردش
سواری ارام و ساکت!! اتفاقا نسبت به قیمتش اصلا سواری ارام وساکتی نداره
صدای ازاردهنده موتور!! از این لحاظ بشدت اروم و بی سروصداس و حتی تو دورهای بالا و پرتنش صدای موتورش خیلی کمه
تاپ اسپیدش ۲۱۰تاس ن ۱۸۵!
اما واقعا سوختش بالاس و همون حدود ۹_۹.۵ هست و با اندکی شتابگیری سوختش به اعداد غیر قابل باور میرسه!
شتابش اون چیزی ک اعلام شده نیس (البته بستگی به خیلی چیزا داره)
تو سرعت های بالا کشش قابل قبولی نداره (نسبت به رقبا)
بهرحال..انتخابم هنداس چون غیر از طراحی خارجی، از هر نظر برتری داره
امیرحسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۷پدال جان مشخصات تیگوان شامل قدرت گشتاور شتاب و مصرف سوخت را اشتباه زدی. اطلاعات صحیح: قدرت ۱۸۰ گشتاور ۳۲۰.شتاب ۷/۷ مصرف سوخت ۷/۵
مانی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷من به فولکس رأی دادم
بعدش که ۴تا سایت رو دیدم فهمیدم اشتباه کردم
هوندا سرتره
کیفیت داخلی بالاتر،موتورش کم قدرت تره و کم مصرف تر
ولی با این وجود شتاب بهتری داره
تو یسری پارامترها هم دوتا ماشین تو یک سطح هستن(مثل راحتی)
ADAK
۱۴ بهمن ۱۳۹۷cr-v خداییش کم نقصه
بهنام
۱۵ بهمن ۱۳۹۷انتخاب من هوندا. نسل قبل سی آر وی بهترین خودروی این کلاس بود، تازه این نسلش از هر نظر بهتر هم شده.