مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور آخر، قسمت سوم، چهارمین دوئل از گروه سدانهای متوسط
نتایج دوئل قبلی شورلت مالیبو و هوندا آکورد
مجموع آراء: ۱۳۳۰
آراء شورلت مالیبو: ۳۵۹
آراء هوندا آکورد: ۹۷۱
پیروز دوئل: هوندا آکورد با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
مزدا ۶ | اشکودا ساپرب |
مزدا ۶ | |
تویوتا کمری | تویوتا اونسیس |
تویوتا کمری | |
شورلت مالیبو | هوندا آکورد |
هوندا آکورد | |
فولکسواگن پاسات | رنو تالیسمان |
؟ |
فولکسواگن پاسات
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴
نسل کنونی: هشتم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از اتوکار: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۸۳,۲۸۸ دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۲۵,۰۴۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
رنو تالیسمان
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: CMF رنو-نیسان
امتیاز از اتوکار: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۲,۱۶۳ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۶,۷۸۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن پاسات | رنو تالیسمان | |
پیشرانه | ۱.۸ لیتری I4 | ۱.۶ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۹ ثانیه | ۷.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۷ لیتر (ترکیبی) | ۵.۶ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۲۹ گرم/کیلومتر | ۱۲۷ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۹ لیتر | ۵۱ لیتر |
وزن | ۱۴۸۰ کیلوگرم | ۱۴۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۶ متر | ۴.۸۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۹ متر | ۲.۸۱ متر |
حجم صندوق بار | ۵۸۵ لیتر | ۶۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه | ۲۵,۳۳۰ یورو | ۲۷,۹۰۰ یورو |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10168532]
آآآآرماااانننن
۲۸ آبان ۱۳۹۷تو ایران هیچکدوم،چون شنیدم پاسات ها تو ایران گیربکسشون مشکل پیدا کرده،تالیسمان هم مشکلات مختلفی داشته
ولی کلا پاسات گزینه خیلی بهتریه هم امتحانشو پس داده هم سواریش خیلی نرم تر هست و کیفیت بالاتری داره فروشش هم که گویای همه چیز هست
حامد
۲۸ آبان ۱۳۹۷تو ایران خودرهای ژاپنی و کره ای بیشتر جواب میده
محمد
۲۸ آبان ۱۳۹۷والا بعید میدونم کیفیت مونتاژ اونها مثل ما باشه و این مشکلاتی که میگید
اما درکل تلیسمان یکی از بهترین محصولات رنو هست کارایی بالا، موتور بهینه،طراحی گیرا، شتاب سریع، نمایشگرهای بزرگ، صندوق جادار کت میتونه توی این کلاس مهم باشه و…
.
من تلیسمان رو بیشتر میپسندم اما توی این کلاس انتخاب نهایی من خودرو دیگه ایه
.
ضمن اینکه جالبه که از ۴ خودرو نیمه نهایی، ۳تا ژاپنی هستن
آآآآرماااانننن
۲۸ آبان ۱۳۹۷دادا تو چند سایت و پیج خوندم که پاسات ها توی ایران گیبرکسشون خیلی داغ میکنه،مناسب ایران نیستن وگرنه توی اروپا و دنیا یکی از پرفروش ترین ها هست
تالیسمان هم چند مورد اتش سوزی داشت و مشکلاتی مثل صدای باد از سانروف تو سرعت بالا و غیره
تالیسمان هم تو این کلاس خودروی زیاد موفقی نبود چه از لحاظ فروش چه از لحاظ رتبه بندی بهترین ماشین های این کلاس تو سایت های مختلف
تو ایران فقط خیلی بزرگش کردن و تا رولز رویس بردنش بالا پیج های خودرو که حالا خودشون فهمیدن قضیه چیه! بنظر من که پاسات سرتر هست
محمد
۲۹ آبان ۱۳۹۷شاید دوست عزیز من اینو اطلاعی ندارم
اما بازار ما که با همه دنیا فرق داره
بعنی اگه کمری درست و به قیمت وارد میشد
یا سیویک
یا مزدا ۳
یا…
قطعا شاخهای بازار ما تلیسمان-اپتیما-سوناتا نبودن
Mohammad
۲۸ آبان ۱۳۹۷با اینکه از این دسته خودرو ها چندان خوشم نمیاد پاسات در بین مردم با ارزش تره البته داخل ایران رو عرض نمیکنم ولی من تالیسمان رو بهتر دیدم به طور کلی
حسن
۲۸ آبان ۱۳۹۷هم از نظر ظاهری هم از نظر فنی حداقل روی کاغذ تالیسمان برتری داره. و من بهش رای دادم.
ولی من کلا فولکس رو به کل فرانسه ترجیح میدم.
amin
۲۸ آبان ۱۳۹۷اینجا من هم به تلیسمان رای دادم چون اولا ظاهرش خیلی زیباتر و خاص تره و مخصوصا چراغ های عینکی عقب وقتی روشن میشه عالیه و هم اینکه با وجود موتور کوچکتر قدرت برابر داره و در تست شتاب اسب بخار هم بهتر عمل کرده بود و یک رتبه بالاتر از سیتروئن c3 ایستاده بود
AMG 63
۲۸ آبان ۱۳۹۷گیربکس تالیسمان ۷ سرعته دو کلاچه هستش ، لطفاً تو مشخصات جدول اصلاحش کنید .
تالیسمان هم از نظر سوارى و هندلینگ وهم از نظر امکانات و طراحى و همچنین مشخصات فنى از پاسات عملکرد بهترى داره
مانی
۲۸ آبان ۱۳۹۷تلیسمان فقط موتور بهتری داره با حجم کمتر و مصرف یخورده کمتر قدرت بیشتری داره
هرچند برتریش محسوس نیست
مجله ماشین شماره ۴۲۹ هم این دو ماشین رو برسی کرده و نظرش مثل خیلیهای دیگه بود
کیفیت سواری پاسات کلا بالاتره،هم تو مانورها بهتره هم اینکه مثله تلیسمن تو دست اندازها بد عمل نمیکنه
تلیسمن بزرگتره و فاصله بین محور ایش هم یخورده(۲سانت) بیشتره اما فضای عقب پاسات بهتره و جا پای بیشتری داره!!!
کلا از هر نظر که برسی کردن پاسات بهتره اما متاسفانه تو ایران ۱۰۰ میلیون گرونتره که خیلی عجیبه
تلیسمن ماشین خیلی خوبیه اما نه در اندازه پاسات و تویوتا کمری تو ایران خیلی گنده کردنش
me84
۲۸ آبان ۱۳۹۷.
این مدل پاسات رو همین چند روز پیش دیدم. قهوه ای سوخته متالیک با تودوزی کرم. واقعا طراحی خیلی قشنگی داشت. واقعا لذت بردم. ولی تو عکس نمیدونم چرا انقدر سادست.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۸ آبان ۱۳۹۷امار فروش رنو تالیسمان خیلی بده تازه همونم کاهش داشته با این که خودرو جدید با طراحی جدید هستش
آرش وان
۲۸ آبان ۱۳۹۷فروش تلیسمان در اروپا تحت تاثیر برادر کوچکترش مگان هست؛ چون هر ۲ دارای یک قیافه هستند و اروپایی ها خودروی جمع و جور میپستند بیشتر جذب مگان میشوند و اونایی هم که جذب مگان نمیشوند و ماشین بزرگتر میخواهند دیگه تلیسمان نمیخرند
تو ترکیه هم همینطوره ؛ با اینکه مگان پرفروش ترین ماشین ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ بوده ولی فروش تلیسمان اصلا خوب نبوده
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷من طراحی پاسات رو بیشتر دوست دارم. طراحی کابین هم پاست یه سروگردن لوکس تر وجذاب تره. کیفیت متریال استفاده شده هم در پاسات بهتره.این دوخودرو رو سایت خودروبانک در ایران مقایسه کرده باهم.انگار زیاد بابنزین ایران همخوانی نداره پاسات وگیریگسش هم میگفت خشکه.اما در هر صورت انتخاب من پاسات
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷ببخشیداشتباه تایپ کردم.نظرخوروبانک این بود که گیربگس پاسات خشکه ودر کل این ماشین در ایران اونطور که باید جواب نمیده
سام
۲۸ آبان ۱۳۹۷من در این دوئل خودرویی به فولکس واگن پاسات رأی می دهم.مشکل گیربکس دوکلاچه پاسات های وارداتی به ایران هم به دلیل بی توجهی و یا شاید هم نادانی وارد کننده داخلی روی داد زیرا گیربکس دوکلاچه اتوماتیک پاسات در بازارهای جهانی در دو نسخه تر (WET) و خشک (DRY) عرضه می شود که متأسفانه طرف ایرانی نسخه خشک (DRY) آن را سفارش داد.قطعات مربوط به این نسخه از گیربکس هم در شرایط پرفشار و پر ترافیک شهری داغ نموده و بر کارکرد خودرو تأثیر می گذارد و افت کارائی آن را موجب می شود.
امیر
۲۸ آبان ۱۳۹۷با اینکه از نظر فنی تالیسمان بهتره و جادار و بزرگتره اما قطعا کیفیت پاسات بهتره و اطمینان خاطر بیشتری داره
طراحی کابین پاسات پخته تر و جا افتادس اما تالیسمان چندان تناسبی نداره
طراحی خارجی هم سلیقس کاملا (تالیسمان حس اسپورت بودنو داره تقریبا اما پاسات ساده و شیک بودن)
پاسات کمی ارزونترم هس
پاسات!!
Amir Machine
۲۸ آبان ۱۳۹۷مطمئناً پاسات
استایل ساده و اتو کشیده پاسات رو به همه ماشینهای این کلاس ترجیح میدم
از طرف دیگه، پاسات موتورهای قویتر هم داره که قویترینش 2 لیتری بنزینی توربو با 280 اسب بخاره و به سیستم چهارچرخ محرک 4Motion هم مجهزه اما قویترین موتور تالیسمان همین 1.6 لیتری 200 اسبیه
حمیدرضا
۲۸ آبان ۱۳۹۷تالیسمان رو انتخاب کردم به خاطر اتاق بزرگ تر و همچنین مصرف کمتر و همین طور الایندگی کمتر
Amir
۲۸ آبان ۱۳۹۷تلیسمان با اختلاف زیاد زیباتره اما بهتر نیست و کیفیت فولکس رو نداره من به پاسات رای دادم.در این گروه کمری و مزدا ۶ رو بیشتر از بقیه دوست دارم.
(Saeed(peugeot
۲۸ آبان ۱۳۹۷رای من تلیسمان
..::Majidio Lamborghini::..
۲۸ آبان ۱۳۹۷تو این کلاس کمری ، آکورد و مزدا 6 ، بعدش پاسات و سپس تالیسمان . وقتی کمری هست بقیه وِل مُعطلن
ahmad
۲۸ آبان ۱۳۹۷با توجه به جدول و سیستمهای ایمنی تلیسمان بهتره ، اما اگر قیمتش از پاسات یکمی ارزونتر بود ، بهتر میتونست رقابت کنه .
شاهين
۲۸ آبان ۱۳۹۷جفتشون خوبن رای من پاسات
اما متاسفانه سه گزینه ی اصلی قهرمانی یعنی آکورد و کمری و مزدا هیچ کدوم با مدل ۲۰۱۸ تو بازار ایران نیستن و سخت ترین کار انتخاب بین سه اسطورست که هیچکدومو از نزدیک ندیدی
Mercede kaviani
۲۸ آبان ۱۳۹۷هیچ کدام را نمی پسندم
آرمین
۲۸ آبان ۱۳۹۷توی این سگمنت برنده مزدا 6 میشه.ولی بین این دو پاسات.
کاپیتان
۲۹ آبان ۱۳۹۷رنو مدرنتر بنظر میاد ولی فروش چیز دیگری نشون میده، یک ماه پیش من اروپا بودم تقریبا تالیسمان توی خیابانها اصلا ندیدم برام عجیب بود، ولی تئوری وار تالیسمان بهتره و رای من
Nissan...Japan
۲۹ آبان ۱۳۹۷کلا غیر از تعصب الکی روی کشور سازنده یه دلیل خوب بیارید که به تالیسمان رای ندم!!!
ميلاد
۳۰ آبان ۱۳۹۷اینکه تا حالا سوار هیچ کدوم نشدین و فقط از روى اطلاعات رو کاغذ دارین نظر میدین
اینم یه دلیل خوب
امیرحسین
۲۹ آبان ۱۳۹۷مشکل تلیسمان های ایران به این دلیله که مونتاژ کره هستند. در مقایسه فوق تلیسمان مونتاز فرانسه هست که هم 10 اسب قویتره و هم تعلیق بسیار بهتری داره و هم کیفیت متریالش بالاتره. تلیسمان فرانسوی از پاسات بهتره و لی پاسات از تلیسمان مونتاز کره قطعاً بهتره
امیرحسین
۲۹ آبان ۱۳۹۷منظورم از 10 اسب بیشتر و متریال و تعلیق بهتر نسبت به تلیسمان های مونتاژ کره هست… نه پاسات
مانی
۳۰ آبان ۱۳۹۷پاسات از هر دوشون بهتره
خیلی سایتها این دوتا رو مقیسه کردن
یه ریز گوگل کنی کلی مطلب پیدا میکنی
مانی
۳۰ آبان ۱۳۹۷اصلا کاری به این ندارم که پاسات ماشین بهتری هست
این نظر سنجیها واسه فهمیدن سلیقه کاربرها هست و این که کدوم ماشینها رو بیشتر دوست داران
واسه من خیلی خیلی عجیب بود که فهمیدم ایرانیها تلیسمن رو از پاسات بیشتر دوست دارن
و اگه پولش رو داشته باشن وقت خرید تلیسمن رو انتخاب میکنن
اصلا فکرش رو هم نمیکردم،خیلی خیلی برام جالب بود
اگه تحریم نبودیم پدال میتونست اطلاعاتی که از کاربرها بدست میاره رو در ازای مبلغ
معقول در اختیار شرکتهای مرتبط بذاره اما متاسفانه……………
ميلاد
۳۰ آبان ۱۳۹۷مشکل اینجاس که اکثر افرادى که تو نظرسنجى شرکت میکنن تا حالا حتى یکبار هم سوار هیچ کدومشون نشدن
فقط از روى اطلاعات رو کاغذ و زرق و برق نظر دادن
در صورتى که تمام کسایی که واقعا سوار این دو ماشین شده باشن یا تمام رقابت هایی که تو سطح جهانى بین این دو خودرو انجام شده نتیجش کاملا مشخصه
مانا
۳۰ آبان ۱۳۹۷عشقم تالیسمان
Armin
۱ آذر ۱۳۹۷خوشبختانه من هر دو ماشین رو روندم.هر دو ماشینایه فوقالعاده ای هستن.
تالیسمان موتور فوقالعاده ،هندلینگ خیلی خوب ،مصرف کمتر ،طراحی اسپرت و اپشن هایه خیلی خوبی داره.البته صندوق بزرگتر .اما سواریش یکم اسپرتتره.
پاسات کیفیت فولکس رو داره،سواری نرم تری داره،اما خدماتش اصلا خوب نیست و گیربکس مدل ایرانش مشکل داره.اما به هر حال ماشینه عالییه.
من تالیسمانو انتخاب میکنم .یه پیشرفته عالی برایه اتحاد رنو و نیسانه.
Armin
۳ دی ۱۳۹۷چرا در حالیکه تالیسمان ۵۰ رای بیشتر داره پاسات به مرحله بعد رفته!؟
اگر نظر شماست ،چرا دیگه نظر مردم رو میپرسید!!؟
دانیال
۲۵ مرداد ۱۳۹۸متاسفانه تو کشوری هستیم که هیچ جاش از قانون مشخصی پیروی نمیکنه ، قیمت جهانی پاسات حدود ۲۵۰۰ یورو پایینتره ولی داخل کشور الان در حال حاضر تالیسمان ۷۰۰ و پاسات ۸۲۰ تا ۸۵۰ قیمت گذاشته شده ،کلا تو ایران اینجوریه که هر چیزی طرفدار داره روز به روز گرونتر بشه ولی همه جای دنیا وسیله ای که طرفدار و خواهان پیدا میکنه قیمتو متعادل تر میکنن تا همه بتونن استفاده کنن ،
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳تالیسمان