مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور آخر، قسمت دوم، چهارمین دوئل از گروه کراساوورهای سابکامپکت
نتایج دوئل قبلی بین نیسان کیکس و جیپ رنگید
مجموع آراء: ۱۰۲۰
آراء نیسان کیکس: ۲۷۰
آراء جیپ رنگید: ۷۵۰
پیروز دوئل: جیپ رنگید با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
هیوندای کُنا | مزدا CX-3 |
مزدا CX-3 | |
سوزوکی ویتارا | سیتروئن C4 کاکتوس |
سیتروئن C4 کاکتوس | |
نیسان کیکس | جیپ رنگید |
جیپ رنگید | |
فولکسواگن T-Roc | کیا سول |
؟ |
فولکسواگن T-Roc
تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴,۹۳۰ دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۷,۳۵۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
کیا سول
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: GB کیا-هیوندای
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲,۴۳۷ دستگاه
فروش نُهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰,۰۵۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۶ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
کیا سول | فولکسواگن T-Roc | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار | ۱۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۳۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۵ ثانیه | ۷.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۷ ثانیه | ۱۵.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر (ترکیبی) | ۸.۴ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۴ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۴۳۷ کیلوگرم | ۱۴۹۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۱۴ متر | ۴.۲۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۷ متر | ۲.۵۹ متر |
حجم صندوق بار | ۲۴۰ لیتر | ۴۴۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه | ۱۷,۰۹۵ دلار | ۲۳,۴۰۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۱,۲۹۵ دلار | ۳۰,۱۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10167811]
حسن
۲۷ آبان ۱۳۹۷کی فولکس رو ول میکنه میره سراغ کیا
کیا شرکتی هست که تو لیست جی دی پاور رتبه اخر بود
محمد
۲۷ آبان ۱۳۹۷سول که حذف میشه، اما یکی از خاص ترین خودروهای کلاس خودشه
و اینکه اگه مقداری بزرگتر بوداحتمالا با اقبال بیشتر بازار روبرو میشد
کماکان دوستش دارم چون ماشینی نیست که هر روز توی خیابون ببینید
عملکردش هم با وجود ۵ سال پیرتر بودن از رقیبش و
۱۰.۰۰۰ دلار ارزانتر بودن از رقیبش قابل قبوله
اما بعید میدونم کیا برنده این دوئل باشه
آآآآرماااانننن
۲۷ آبان ۱۳۹۷فروش کیا سول تو اروپا بیشتر بوده در سال ۲۰۱۷! تو این کلاس اطلاعاتی ندارم ولی واقعا نمیدونم چرا کیا سول تو کلاس خودش ماشین پرفروشی هست و ازش تعریف شده چندجا! حتی امسال کاندید بهترین خودروی شهری هم شد
اگه کسی اینجا داره بگه
طراحیش که خیلی بده
sina
۲۷ آبان ۱۳۹۷فولکس اگست 2017 معرفی شده و کم فروش بودنش تو 2017 منطقی هست.
عوضش 2018 جبران کرده.
سول هم با اینکه من بدم میاد ازش ولی همه جا جز بهترین های این کلاس میدوننش.
ali a
۲۷ آبان ۱۳۹۷با اینکه سول چند سال پیش عرضه شده ولی طراحی شاداب تری داره… موتور تنفس طبیعی هم بهتره… قیمت کمتری هم داره.. پس رای من سول..نسل جدیدش هم داره میاد به بازار
Sobat
۲۷ آبان ۱۳۹۷فولکس انتخاب بهتریه
ولی بهتر بود مدل 1.6لیتری اسپورت سول رو مقایسه میکردید که از نظر قدرت و قیمت به هم شبیه تر باشند. همچنین بهتر بود فروش سول در آمریکا رو میگذاشتید چون همون طور که فروش فولکس اصلش در اروپاست، فروش سول اصلش در آمریکاست و بیشتر است
سروش
۲۷ آبان ۱۳۹۷آخه تعصب و بچه بازی تا به کی؟ کامنت ها بخش جذاب پدال هستن که چند ماهه به دلیل بچه بازی و تعصب بیش از حد بعضی ها خراب شده و آدم احساس میکنه وارد پیج تتلو شده. قبلا با خوندن کامنت ها چیزی به آدم اضافه می شد. الان …
پدال این وضعیت تا کی میخواد ادامه پیدا کنه؟
به رخ کشیدن پول ددی؟؟؟
Omid
۲۷ آبان ۱۳۹۷فولکس طراحی خیییلییی بهتری داره
امیر
۲۷ آبان ۱۳۹۷تو همه موارد یه لول فولکس بهتره اما اختلاف قیمتشون خیلی زیاده !!!
ولی بازم نمیشه منطقی برای انتخاب کیا پیدا کرد
علی تاجیک
۲۷ آبان ۱۳۹۷اخه تعصب تاکی چرا بیشتر افراد از روی تعصب و از روی اسم شرکت رای میدن؟ اول ذره تحقیق کنید قیمت هردوتا رو ببینید و بعد درباره هر خودرو بعد رای بدین . کیا سول جزو کم استهلاک ترین خودرو ها است همچنین ارزون تره مصرف کمتری داره و اپشن بیشتر همش فرق ۱/۵ ثانیه داره با فولکس. حالا بستگی به سلیقه داره ولی نه اینکه همین طوری از روی برند رای بدیم جدیدا سایت شده عین اینستاگرام هرکی الکی نظر میده البته منظورم با همه کاربران محترم نیست بی احترامی به کسی نباشه ولی یه تعداد اندکی هستند
حمیدرضا
۲۷ آبان ۱۳۹۷سول دیگه خیلی قدیمی شده فولکس هم جدید تره هم انصافا قیافش بهتره
Infinite
۲۷ آبان ۱۳۹۷دوست گرامی قیمت بالاتر T-ROC قابل توجیح هست:
+ مصرف سوخت خودروی فولکس پایینتر هست.
+ چهارچرخ متحرک هست.
+ شتاب 1.5 ثانیه سریعتری داره که شما اون رو مزیت چندانی نمیدونید، اما مزیت بسیار خوبیه.
+ در بحث بررسی، امتیاز بالاتری داره.
+ خودروی جدیدتر و دارای برند معتبرتری هست.
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۷اره متاسفانه اما چیزی که کره جنوبی در لیست کشور های مدرن قرار میده و فروش انها تضمین میکنه تلاش برای حذف اتلاف ها و بهبود فرایند تولید هستش که انصافا با کمک مشاورین و استفاده از فرهنگ کره موفق هم بودن نمونش در صنعت الکترونیک که تونستن به رتبه خوبی در تولید و تکنولوژی برسن اما متاسفانه بعضی کاربران کم سن و سال بدون دانش مدیریتی و تنها براساس غرور و تعصب نوجوانی اظهار نظر میکنن که باعث میشه بار علمی سایت تنزل پیدا کند ای کاش به جای این کاربران افراد با تخصص میامدن و با بررسی روند ها با ارایه دانش خود به بقیه دوستان هم ایده میدادند
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۷یکی از مهمترین عوامل پیشرفت شرکت های ژاپنی و کره ای فرهنگ کار در این کشور ها هستش انها با تکیه بر فرهنگ غنی کشوراشان در امر تولید پیشگام هستن انها به نیروی انسانی به چشم سرمایه انسانی نگاه میکنن و نیروی کار هم با تعصب نسبت به سازمان خودش خود را بخش از شرکت میداند لذا بحث های مثل tqm و تولید ناب انها پیشتاز هستن و با تکیه بر حذف اتلاف ها تولید در حد ایده ال قرار میدهند
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۷کیا هم طراحی خاصی داره اما فولکس خیلی شیک تر وجذاب تره. حتی کابین بهتری داره
سام
۲۸ آبان ۱۳۹۷فولکس واگن T-ROC از طراحی بسیار معقول و مدرنی در بدنه خود بهره می برد و چیدمان و کیفیت کابین آن نیز،به مراتب بهتر و دلنوازتر از کیا سول است.با نهایت احترام،من در این دوئل خودرویی به فولکس واگن T-ROC جذاب و زیبا رأی می دهم.