فولکس واگنمزدا

دوئل نهایی، مزدا CX-5 یا فولکس‌واگن تیگوآن؟

 مرحلهٔ نهایی، گروه بیست‌وپنجم، کراس‌اوورهای کامپکت

 

 

فولکس‌واگن تیگوآن

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۳۶,۳۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۵۸,۴۹۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۶,۹۸۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۰۳,۰۲۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۷۲۸,۷۰۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۷۹۱,۲۷۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: شش سال یا ۱۱۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: صندلی‌های راحت، صندوق بار بزرگ، سواری ساکت و آرام

نقاط منفی: قیمت گران تیپ‌های بالایی، صدای آزاردهندهٔ پیشرانه

 

 

مزدا CX-5

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۹,۵۰۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۹,۹۵۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۲۷,۵۶۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۵۰,۶۲۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۴۱۰,۰۵۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۴۵۸,۶۸۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۹ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تجهیزات خوب، طراحی بیرونی عالی، سواری و هندلینگ عالی

نقاط منفی: قیمت گران تیپ‌های بالایی، عدم ارائهٔ نسخهٔ سه ردیفه، برخی رقبا جادارتر هستند

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن تیگوآن

مزدا CX-5

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲.۵ لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۸۵ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۲ ثانیه ۸.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه ۱۶.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی ۹.۰ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۶۹ گرم/کیلومتر ۱۶۹ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۵۶ لیتر
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۶۶۸ کیلوگرم
طول ۴.۴۸ متر ۴.۵۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر ۲.۶۹ متر
حجم صندوق بار ۶۱۵ لیتر ۵۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ یا ۷ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۲,۴۷۳ پوند ۲۴,۳۳۳ پوند
قیمت پایه آمریکا ۲۵,۲۹۰ دلار ۲۵,۳۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۲۵,۲۹۰ دلار ۲۵,۳۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10316764]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    مزدا یک ژاپنیه و ژاپنی یعنی کم استهلاک ترینها .

    اما فکر نمیکنم مزدا لذت رانندگی تیگوان را داشته باشه و انتخاب ما کاری به بازار کشور نداره ، پس انتخابم فولکس تیگوان هست ، در صورتی که اگر در ایران بود ، مزدا را انتخاب میکردم .

  2. Amir

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    تیگوان یه جورایی سنگ محک این کلاس هستش،سواری نرم و راحت،فضای زیاد داخل،تکنولوژی های فراوان و کیفیت ساخت بالا.انتخاب من تیگوان

    1. Saeed

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (345 ديدگاه)

      جسارتا تو کدوم مقاله معتبر نوشته تیگوان سنگ محکه این کلاسه.یا تو کدوم بررسی فنی و اصلی اول شده.باز راو ۴ یا crvیه چیزی.خوب شد این کلمه سنگ محک اختراع شد تا علایق خودمونو اینجوری ابراز کنیم!

      1. Amir

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (730 ديدگاه)

        جسارتا این کلمه رو از خودم در نیاوردم چون واقعا هست!اتفاقا وبسایت carwow بررسی بین تیگوان،crv و راوفور انجام داده که اگر ببینید احتمالا نظرتون عوض بشه

        1. Saeed

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (345 ديدگاه)

          اوکی.حل شد ابهامم. مشکل از جایی دیگس و اونیکه شما ظاهرا یا معنی این کلمو نمیدونید یا جای استفادشو.تعداد لایکا و دیسلایکا هم همینو میگه.موفق باشی دوست عزیزم

        2. Amir

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (730 ديدگاه)

          مغلطه نکن دوست عزیز،اگر به قول شما من بی سواد هم باشم و معنی کلمات رو ندونم اما قطعا این کلمه اینجا کاربرد درستی داره چون تیگوان اون دوتا ماشینی که نام بردید رو در مقایسه فنی و رانندگی شکست داده حالا فروش اون دو تا بیشتره و این موضوع دیگریه.در ضمن این لایک ها و دیسلایک ها هم ذره ای اهمیت ندارن،با احترام

        3. Saeed

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (345 ديدگاه)

          دوست عزیز یه چیزی بگو که باعث خنده نشی.اینکه تو یه مقایسه ماشینی بهتر باشه(کاری به اعتبار یا بی اعتباری مرجع مقایسه گر ندارم) و کسی اون نتیجه رو بعنوان سنگ محک استفاده کنه چیزی تو‌مایه های جوک یا عدم شناخت خودروییش تلقی میشه.سنگ محک یه کلاس خودرویی نمیگم بحث فروشه .سنگ محک رو تو یه کلاس به خودرویی میگن که حداقل بالای ۶۰-۷۰ درصد تو مقایسه های فنی تو یه بازه زمانی مثلا ۱ دهه برتر بوده باشه به نسبت رقبا .مثلا این واژه برازنده سری ۳ بی ام و تو سدانهای لوکس کامپکته و اوجش m3 و یا توی سدانهای فول سایز لوکس سریsبنز یا تو اس یو وی ها محصوولات روور و…..هیچ‌وقت اصرار و تلاش بعضیها رو برای نفهمیدن درک نمیکنم.خوش باشی

        4. Saeed

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (345 ديدگاه)

          ایکاش موتور ۲۲۰ اسبی تیگوان با موتور توربوی ۲۵۰ اسبی مزدا cx5 مقایسه میشد تا فینال هیجان انگیزتر میشدو اختلافها بیشتر خودشو نشون میداد.

      2. sina

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2656 ديدگاه)

        موتورترند و موتور1 و کارانددرایور میگن CRV بهترین خودرو ی این کلاس هست.

        1. Saeed

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (345 ديدگاه)

          دقیقا.من خودم‌طرفدار مزدام ،اما واقعیت اینه تو اکثر بررسیها و رقابتها تو این چند ساله هوندا جلوتر بوده.بنابراین crv رو بگی سنگ محک‌منطقیه(با اینکه اصلا خوشم‌نمیاد ازش اما غیر قابل انکاره)

  3. حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    در کیفت فولکس به عنوان یه ماشین سگ جون حرفی نیست ولی مازدا بخاطر کیفیت داخلی و خارجی و مشخصات فنی و همچنین جوان پسند بودن و محکم بودن و کم استحلاک بودن یه خودروی ژاپنی من رای به مزدا میدم
    دوستان صدای دهل از دور خوش است من یک ماه فولکس داشتم ترکیه کیفیت سگ جونیش خوبه مثل تراکتور میمونه ولی اصلا سواری و کیفت داخلیش مخصوصا داشبورد ساده و صندلی های پارچه ایش جذاب نیست به همین خاطر ماشین را با یکی c3 سیتروئن دنده دستی تعویض کردم
    قطعا اگه مزرعه دار بودم اتخابم فولکس بود

  4. حسین وی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    قطعا مزدا
    هندلینگ بهتر
    شتاب بهتر
    سواری بهتر و کم اصطحلاک تر
    مزدا از کار اند درایور امتیاز 5 گرفته ولی تیگوان 3.5 !!!!!
    مزدا همیشه تو کلاس خودش برترین سواری رو ارائه میده

  5. (Saeed(peugeot

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (324 ديدگاه)

    رای من مزدا

  6. مهدی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    الان همین مدل مزدا رو نمایندگی دبی بخاطر ماه رمضان با ۲۰۰۰۰ درهم تخفیف گذاشته اونم قسطی و بدون پیش پرداخت، بعدش ما اینجا باید بریم تو صف خرید پراید با قیمت حاشیه بازار..

    1. sina7

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (437 ديدگاه)

      همین ماشینی که تو این 2 سال تو دنیا توسط 1 میلیون 500 هزار نفر خریداری شده رو یه کارمند ایرانی باید 30 سال کار کنه تا یدونشو بخره!!!
      تازه اگر اگر و بازم اگر قیمتش ازین بیشتر نشه که اونم خودتون میدونید چقدر بعیده!!!

  7. آرمین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    من cx5 موتور 2000 دارم.فوق العاده راضیم.سابقه رانندگی تیگوان هم دارم که غیر از شتاب همه چیز cx5 بهتر بود.البته این دوئل موتور 2500 داره که دیگه فوق العادست.
    ای کاش عکسهای قرمز یا مشکی این ماشین رو میذاشتین تا به اوج زیبایی پی ببرین.البته تو منطقه آزاد قیمت تیگوان حتی از 2500 cx5 هم گرونتر بود.

  8. منوچهر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جالبه در نظرسنجی دیروز و قبلی دقیقا اونایی که میگن دلایل برتری مزدا اینه در این نظرسنجی دیروز برای فولکس بود و حتی بهتر ولی آرا رو به مزدا دادن!!!!بیخود نیست وضع کشور اینجوریه

    1. شاهين

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (848 ديدگاه)

      وضع کشور اینجوریه چون افرادی مثل شما چشم دیدن سلایق مختلف رو ندارن، چون شما میگی فولکس بهتره پس همه باید بگن چشم؟ برادر جان من خودم تیگوان رو خیلی دوست دارم ولی از نزدیک ظاهر مزدا رو ببینی برق از سه فازت میپره در حالی که تیگوان به عنوان یه ماشین ۲۰۱۹ خیلی کسل کنندست، از طرفی از لحاظ فنی هم که جفتشون خوبن و واقعا نمیشه ایراد گرفت ،
      مزدا هم تو ایران بسیار پر طرفدار هست چون امتحانشو خوب پس داده

  9. منوچهر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    در کشورهای جهان اول یه چیزیکه خوبه میخواد هرچی باشه بهش عزت و احترام بذارن و حتی دشمنانشون بالاشون میبرن چون میگن احترام این در غایت احترام به ماست و پیشرفت ماست اینجا دقیقا برعکسه هرچیزیکه خوبه اونایی که پایینترن سعی در زدنش دارن برای همینه مثل تردمیل فقط دارن میدون آخرم میندازتشپن زمین

  10. رامتین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    من انتخابم تیگوان هست. البته موتور 220 اسبی هم داره. چرا اونو توی لیست نیاوردید؟ این دو نسخه تفاوت قیمت خاصی نداره. نسخه R هم بزودی از تیگوان با موتور 300 اسبی خواهد آمد. مزدا بیشک خودروی خوبیه اما انتخاب من در ایران، تیگوانه. دوستان جوری از استهلاک میگن که میخوان مثلا 50سال از خودرو کار بکشند. طرف پراید مدل 70 داره و مثل ساعت تا الان داره کار میکنه، چه برسه به یه آلمانی. همچنین انتخاب من بین مزدا3 هاچبک و گلف، بیشک گلفه. بین CX9 و توراگ بیشک توراگ، بین مزدا6 و پاسات (آرتئون) باز هم آرتئون.

    1. حسن

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (193 ديدگاه)

      یکی از آشناهام، یه تیگوان ۲۰۰۸ توربو داشت، سال ۲۰۱۶ برای بعضی از مشکلاتش بردش نمایندگی، بهش گفتن ۶۵۰۰ دلار خرجشه! که ازقیمت ماشین بیشتر بود و برای همین هم ماشین و توتال اعلام کردن! همش به خاطر مشکلات توربو! می دونم ماشین های ژاپنی هم مشکل پیدا می کنن و نیاز به تعمیر دارن، ولی وقتی صحبت از کم استهلاک و کم هزینه بودن هست، منظور خراب نشدن نیست! بلکه وقتی مشکلی پیش اومد چقدر برات هزینه داره. باید قبول کنیم المانی ها ماشین های عالی هستن ولی وقتی به خرج بیافتن حسابی برات گرون تموم میشه!

    2. امیر

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      دوستم تیگوان خرید بعد ۲ماه تقریبا به طور عجیبی کروزکنترلش از کار افتاد و هنوزم درس نشده
      شتابشم ک حدود ۹.۵هست و بهتر نمیشه زد باهاش!!
      قبلش یه پژو ۲۰۰۸ داشت ک شتاب اولیه و‌ثانویش به مراتب بهتر از تیگوان بود!!

  11. Ardalan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (81 ديدگاه)

    اگه خروجی موتورها نزدیک باشه تنفس طبیعی رو ترجیح میدم همیشه

  12. امیر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    تیگوان خوبه اما مزدا با وجود وزن بیشتر و قدرت کمتر و تنفس طبیعی بودن و حجم بیشتر هم مصرفش کمتره هم تاپ اسپیدش بالاتره هم شتابش بهتره(التبه شتابش تفاوت چندانی نداره ولی بازم بی تاثیر نیس)
    کابین تیگوان بهتره ولی مزدا طراحی خارجی بهتری داره و همینطور کیفیت بهتر
    مزدا!

  13. حسن

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (193 ديدگاه)

    من هر دو تا ماشین رو تست کردم، اخرشم مزدا رو خریدم، کیفیت قطعات داخلی، طراحی بیرون، شتاب و هندلینگش، از تمام ماشین های تو این کلاس تو این رنج قیمتی بهتره. قبول دارم هر کدوم از انتخاب های موجود یه خوبی هایی داره، ولی مزدا بهترین حس رو به من داد وقتی می خواستم بین، مزدا، راو۴، روگ، و تیگوان یکی رو انتخاب کنم. واقعا موتورش نرم و قوی هست.

  14. SS

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (821 ديدگاه)

    خیلی خوب بود اگر حدود هزینه نگهداری و سرویس های دوره ای خودروها هم ذکر میشد
    در چنین رقابت هایی که یک موتور توربو شارژ و تنفس طبیعی در مقابل هم قرار میگیرن یکی از نکات تعیین کننده همین هزینه نگهداری هست

  15. آرمین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    واسه اطلاع دوستان قیمت یه سری از لوازم cx5 رو میگم
    فیلتر روغن 100
    فیلتر هوای موتور 240
    شمع 4 عدد 720
    روغن گیربکس لیتری 315 تومان (9 لیتر احتیاج داره)
    قیمت جدید بقیه اقلام رو ندارم.

  16. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدا را عشق است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا