اگر واژه دیزل گیت را در پدال جستوجو کنید با اخبار بسیار متنوعی روبرو خواهید بود. نگاهی سریع به اخبار و مقالات منتشر شده دراینباره میزان شوکه شدن صنعت خودرو و دنیا از دیزل گیت فولکسواگن را نشان خواهد داد. برندهای دیگر این غول خودروسازی نیز تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتهاند. اگرچه دیزل گیت تأثیر بسیار شدیدی روی برند فولکسواگن گذاشت اما قطعاً حرکت این خودروساز به سمت قوای محرکه الکتریکی را سرعت بخشید. متأسفانه به نظر میرسد رسوایی دیزل گیت فولکسواگن بهطور کامل پایان نیافته است.
خبر جدید اتوموتیونیوز نشان میدهد مشاور دادگاه ارشد اتحادیه اروپا اخیراً اظهار داشته نرمافزار بهاصطلاح “پنجره دما” فولکسواگن که در برخی پیشرانههای این خودروساز بکار رفته غیرقانونی است. البته این به معنی بازجویی رسمی دادستان اروپا از فولکسواگن نیست اما قضات معمولاً دیدگاههای مشاوران را مورد بررسی قرار میدهند. البته به احتمال زیاد این عدم بررسی موقتی بوده و اتحادیه اروپا میتواند هر زمان که خواست فولکسواگن را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.
در ابتدا یکی از مشتریان در اتریش دست روی این موضوع گذاشت و گفت که نرمافزار فولکسواگن در حال استفاده از کنترل سوپاپی است که گازهای پیشرانه را از اگزوز خارج میکند. در شرایط خاص و زمانی که دمای بیرون بین ۱۵ تا ۳۳ درجه سانتی گراد است و خودرو در ارتفاع بالای ۱۰۰۰ متری از سطح دریا تردد میکند این سوپاپ توسط نرمافزار غیرفعال شده و بنابراین آلایندگی نیتروژن اکسید بیشتری در زمان فرایند احتراق ایجاد میشود.
در تئوری این نرمافزار برای پیشگیری از استهلاک یا گرفتگی پیشرانه طراحی شده اما مشاور دادگاه اتحادیه اروپا میگوید این دستگاه تقلب مشابه نرمافزار دیزل گیت میباشد. مصرفکنندگان اتریشی هم ادعاهای مشابهی داشته و میگوید این پنجره دما نشان دهنده شرایط رانندگی واقعی در این کشور و آلمان نیست. یکی از مقامات اروپایی میگوید نقش نرمافزار موردبحث در حفاظت از پیشرانه قابل توجیه نیست.
نوید محمد
۴ مهر ۱۴۰۰دوستان ببخشید، چند وقتیه چند تا از رفقای پروپاقرص پدال دیگه تو کامنتها حضور ندارند.
بخاطر شرایط پیک پنجم تو کشور و عدم تزریق واکسن به دهه هشتادی ها تاکنون، نگران هستم.
محمد رستمی، نوید 98، ماهان و …
لطفا بقیه خبری ازشون دارند اطلاع بدن. چون نه فصل امتحانات است و نه کنکور.
یوسف
۴ مهر ۱۴۰۰بله اینقدر بعضی ها تعصب به خرج میدن که باعث ناراحتی دوستان از جمله آقایون نامبرده میشن….. و ترجیح دادن که نباشن
HamiD
۴ مهر ۱۴۰۰والا …
فکر نمیکنم ماهان و نوید 98 سن کمی داشته باشند … لااقل از حرفهایی که میزنن و اطلاعاتی که داشتن خصوصا جناب ماهان اینطور میشد برداشت کرد….
مجتبی
۵ مهر ۱۴۰۰بله حداقل از آقا ماهان واون دوست دیگشون مطالب مفید یاد میگرفتیم بجای کل کل الکی
قاسم
۵ مهر ۱۴۰۰الآن خیلی تابلو لو دادی که خودت ماهان هستی😂😂
امین
۴ مهر ۱۴۰۰دهه هشتاد ها خوب اومدی.
جوون قابلی هستی. آفرین
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مهر ۱۴۰۰جناب درک نمیکنم شما دنبال چی هستی که پیگیری میکنی؟؟ کارو زندگی دارن دیگه سر نمیزنن یا دیر سر میزنن به لطف بعضی پنکه فن ها هم که سایت نابود شده…
مدیرعامل
۵ مهر ۱۴۰۰حالا این پنکه فن ها چه کسانی هستن ؟؟؟
Nima RST
۴ مهر ۱۴۰۰شاید اکانتشون مثل من خراب شده
من اکانت قبلیم با حدود ۳۰۰ تا کامنت از بین رفت و هر کاری کردم بر نگشت
قبلی اسمش Shahaab RST بود
چون برام مهم نبود سریع یه جدید زدم
شاید مال اونام از بین رفته سعی میکنن برش گردونن
😂😂 درضمن اون مبحث سن باحال بود، کاش میشد زیر یه مقاله همه سنمون رو بگیم
خودم ۲۱ سالمه
بهنام
۵ مهر ۱۴۰۰رستمی که فکر کنم بخاطر شروع مدارس نیستش 😬
Nima RST
۵ مهر ۱۴۰۰🤣🤣🤣🤣🤣
محمد مختاری آذر
۶ مهر ۱۴۰۰من کامنت نمیدم چون واقعا مشغول هستم و وقت آزاد ندارم ولی چند روزی هست که فعال شده ام دوباره البته تمام مطلب ها رو می بینم
شما راست میگی من 16 ساله کنکور ندارم ولی باز هم سرم شلوغ بود از این به بعد باز هم مثل قبل فعال هستم
هیوا
۴ مهر ۱۴۰۰هر وقت اون لایه قرمز رنگ اسید نیتروژن آسمان جنوب تهران رو میبینم یاد اون بدبخت ها میوفتم که باید این گاز ویرانگر رو تنفس کنند بدجور قاطی میکنم واسه اون مافیای کثیف ی که واسه ی حرص و طمع شون اینجوری جلوی واردات خودرو رو میگیرن …
زیزیگولو
۴ مهر ۱۴۰۰اختلافات بین دیزلو بنزین هیچوقت از بین نمیره!!!! دیزلیست های مشتاق هستن و طرفدارا موتورای بنزینیم هستن ولی چیزی که هستش اطمینانو استقامت موتورای دیزل بخاطر طراحیو حالت عملیاتیشون هستش که میتون هر روز و هر روز و مکرراً مسافتای طولانی رو طی کنن (( مثل کامیونا و اتوبوسای مسافری بین شهری)) و حتی ماشینای سواری دیزلی هم همین حالت مشابه رو رو دارن …… ولی با همه اینا من به شخصه طرفدار بنزینیا هستم
حسین دهمرد
۵ مهر ۱۴۰۰البته که موتورهای دیزلی رو محکم تر میسازن ولی فکر میکنم بیشترش بخاطر ساختار خود گازوییل هست که به نوعی روان کننده هم هست.
زیزیگولو
۵ مهر ۱۴۰۰در اینکه موتورای دیزلی استحکام و دوام خیلی بالایی دارن شکی وجود نداره ولی در مورد اینکه این موضوع به ساختار شیمیایی گازوئیل ربط داره یا نداره چیزی نمیدونم ولی چیزی که مشخصه این هستش که آلایندگی بالاتری نسبت به بنزینیا دارن
مهراد
۴ مهر ۱۴۰۰اتحادیه اروپا به هر روش ممکن سعی میکنه شرکتای بزرگ رو تیغ بزنه
akrh78
۴ مهر ۱۴۰۰همچین چیزی به عقل جنم نمیرسه
حتما پیشرانه تو اون شرایط میخواد یه خاکی تو سر خودش و تو بریزه که اون کارو میکنه
اگه این شرایط رانندگی واقعی توی اتریش و آلمان نیست پس مرگت چیه. شرکتی که تیراژ میلیاردی از اون موتور داره که نباید برا شرایط محله شما طراحیشو انجام بده که
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مهر ۱۴۰۰این جماعت اروپا هم موندن چیکار کنن که دیگه دی اکسید کربن تولید نشه!😐😐 خودشونو خلاص کنن دیگه دی اکسید کربنی تولید نمیشه!😂
فرامرز
۵ مهر ۱۴۰۰چند روز پیش یه تی راک خیلی نو دیدم نزدیک یه نمایندگی فولکس. پشت چراغ قرمز بدجور دود میکرد در حالیکه ماشین های دیگه ای بودن (گلف و اشکودا قدیمی و جدید) و اونا دود نمیکردن. نمیدونم چه اصراری به دیزل دارن با این همه دردسر