فولکس واگن

رکوردشکنی برقی فولکس‌واگن I.D. R در جهنم سبز!

به جرات می‌توان گفت رکوردهای معدودی می‌توانند اهمیت ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ را داشته باشند. جهنم سبز زمین مورد علاقه‌ی خودروسازان برای بازی با اعداد است. هر زمانی که یک شرکت اقدام به ثبت رکورد جدید در این پیست می‌کند دنیای خودرو به سرعت واکنش نشان می‌دهد و امروز هم یکی از همان روزهاست! فولکس‌واگن I.D. R توانسته با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۵.۳۳۶ ثانیه‌ای در این پیست، عنوان سریع‌ترین خودروی الکتریکی را به خود اختصاص دهد. رکورد قبلی به خودروی Nio EP9 تعلق داشته و فولکس توانسته این رکورد را ۴۰ ثانیه ارتقا دهد.

The ID.R on the Nürburgring-Nordschleife
رومین دوماس، راننده‌ی باتجربه‌ی مسابقات و تست درایور پورشه این رکورد را بر جای گذاشته است. البته فولکس برای رکوردشکنی در نوربرگ رینگ مجبور بوده برخی تغییرات را در خودرو اعمال کند. اگرچه ژرمن‌ها از همان تنظیمات دو پیشرانه‌ای و باتری بکار رفته در مدل مخصوص تپه نوردی سال پیش استفاده کرده‌اند اما کارهای زیادی برای ایجاد حداکثر داون فورس و شتاب انجام شده است. به منظور دست‌یابی به حداکثر سرعت بیشتر، فولکس سیستم مدیریت انرژی را تغییر داده است.


این رکورد جدید کاملاً قابل‌توجه است مخصوصاً اینکه I.D. R تنها ۶۸۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که Nio EP9 با استفاده از چهار پیشرانه‌ی الکتریکی قدرت ۱۳۴۱ اسب بخاری تولید می‌کند. این امر میزان اهمیت سیستم‌های آئرودینامیکی و استفاده مؤثر از قدرت تولیدی را نشان می‌دهد. البته I.D. R یک خودروی مسابقه‌ای ویژه بوده درحالی‌که Nio این‌گونه نبوده و از نظر فنی خودرویی خیابانی محسوب می‌شود. ولی این را باید گفت که Nio هم فعلاً به دست مشتری‌ای نرسیده است.

ID.R during testdrives on the Nürburgring
اگرچه رکورد ثبت شده کاملاً احساس‌برانگیز است اما هنوز هم با بهترین رکورد تاریخ این پیست فاصله دارد. پورشه این عنوان را در دست داشته و سال پیش با خودروی ۹۱۹ Evo و زمان ۵ دقیقه و ۱۹.۵۵ ثانیه عنوان سریع‌ترین خودروی تاریخ جهنم سبز را به خود اختصاص داده است. اگر فولکس‌واگن توانسته یک خودروی الکتریکی با دو برابر قدرت را شکست دهد پس شکستن رکورد پورشه هم یک آرزو نخواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    وااااای 40 ثانیه جابجایی رکورد!! اونم با نصف قدرت رکورد دار قبلی!! واقعا قابل احترامه..

    1. یانکی

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      متوجه نمیشم تو مسیر مستقیمیه طولانی آخر که هر چی سرعتت بیشتر باشه زمانت بهتره در حد یه اسپورت متوسط سرعت داشت به زور به 250 رسید.حتی تو یکی از سخترین جاها ریسینگ لاین معروف رو نتونست بگیره.

    2. s.h

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      این که هی میگفتیم بابا قدرت یه چیزه انتقال استفاده ازش یه چیز دیگه همینه که برخی از دوستان فکر میکردند اسم 1000 اسب بخار دیگه کافیه کلا واسه هر ماشینی
      این خط رو دوباره بخونید :
      (( این امر میزان اهمیت سیستم‌های آئرودینامیکی و استفاده مؤثر از قدرت تولیدی را نشان می‌دهد ))

    3. مزدا

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      دلیل اصلیش عملکرد عالی ایرودینامیک فولکس بود که با نصف قدرت رکورد زد.
      من کلیپشو نگاه کرد همه چیزش عالی بود ولی صداش اصلا جذاب و با قدرت نبود درسته به خاطر برقی بودن هست ولی صدای موتور یه جذابیت خاصی به ماشین میده

  2. ایمان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    میگن رکوردها یه روزی شکسته میشن ولی پورشه رکوردی زده که نزدیک شدن بهش خیلی سخت شده و فکر کنم فقط جابجایی این رکورد از خودش بر بیاد

  3. علی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اوایل پیست در بعضی نقاط سرعتش به 270 کیلومترم رسید ولی در مسیر مستقیم آخر پیست حداکثر سرعتش 250 بود

  4. King 918

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    رکورد پنج دقیقه و نوزده ثانیه پورشه رو نگاااااااااااا خدای من??????????????????????????????????????

  5. ارش

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چهار کمپانی خودرو که سوپر ابر خودرو سازند مرسدس بنز فولکس واگن فراری پورشه.

  6. s\i\,v

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    معرکه بود ،فوق العاده شتاب بالایی داشت . ماکس سرعت ابتدای کار تا 273km/h بود. ولی انتهای کار به 250 تا هم نمرسید چرا؟

    1. Divergence

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (76 ديدگاه)

      داغ کردن باتری ها و اتصالات و به دنبال آن افزایش مقاومت الکتریکی

      1. Me

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (59 ديدگاه)

        چه عجب بلاخره یه ادم با سواد تو پدال کامنت گذاشت،دادش خدا خیرت بده ۳ ساله دارم کامنتهای پدال رو میخونم اولین باره میبینم یه نفر یه جمله از روی اگاهی گفت

  7. منوچهر

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی همیشه اوله برید بالا بیاید پایین جنس مهندسیش فوق العاده خاصه

  8. BMW

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با اومدن والکری و ای ام جی وان پورشه باید خداحافظی کنی با رکوردش :))) بلاخره باید یه خودروسازی باید بیاد روی این پورشه رو کم کنه خیلی مغرور شده…..تمام امیدم به همشهریش مرسدس و البته آستون ردبول…

    1. نوید جهرمی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3761 ديدگاه)

      خخخخخ

  9. مانی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    البته فکر میکنم Mercedes-AMG W10 بتونه رکورد تاریخ این پیست رو جابجا کنه

  10. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    عالی بود انتظارش رو داشتم

  11. porschesport

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    رکورد بسیار خوبی زده , در مورد مقایسه با nio ep9 باید وزنشون هم در نظر بگیریم , فولکس بیشتر از 635 کیلو سبکتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا