فولکسواگن در نمایشگاه خودروی شانگهای از سومین عضو خودروی تمام الکتریکی سری ID خود رونمایی کرده است. داستان معرفی این سری کانسپتهای الکتریکی از نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ و معرفی هاچبک ID آغاز شد و سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ نیز از دومین عضو این خانواده بنام ID Buzz در قالب یک ون الکتریکی پردهبرداری شد.
حال سومین عضو خانوادهٔ ID که یک کراساوور الکتریکی با نام ID Crozz است هم به دو برادر تمام الکتریکی کانسپت دیگر خود پیوسته است. فولکسواگن قصد دارد طی چند سال آینده طیف کاملی از خودروهای تمام الکتریکی را به بازار عرضه کند که این سه کانسپت پیشنمایش محصولات الکتریکی تولیدی آینده هستند. هر سهٔ این خودروها بر روی پلتفرم ماجولار جدید MEB فولکسواگن ساخته شده و بعد از سال ۲۰۲۰ راهی بازارهای جهانی خواهند شد.
کانسپت جدید ID Crozz از دو موتور الکتریکی نیرو میگیرد که یکی از آنها نیرو را به محور جلو و دیگری به محور عقب میفرستد. موتور جلویی ۱۰۰ اسب بخار قدرت و عقبی ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد که مجموع قدرت خودرو را به ۳۰۰ اسب بخار میرسانند. بدین ترتیب کراساوور تمام الکتریکی فولکسواگن میتواند در کمتر از شش ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه پکیج باطریهای ۸۳ کیلووات ساعتی آن نیز بُردی تا ۵۰۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم میکنند.
اما یکی از ویژگیهای قابلتوجه باطریهای کانسپت ID Crozz این است که در صورت استفاده از سیستم شارژر ۱۵۰ کیلوواتی میتوان ۸۰ درصد ظرفیت باطریها را تنها در ۳۰ دقیقه شارژ نمود. همانند هاچبک ID کانسپت و ون ID Buzz کانسپت، باطریهای ID Crozz نیز برای پایین آوردن مرکز ثقل، در کف خودرو نصب شده است. همچنین این ماشین به دو گیربکس و دو میلگاردان الکتریکی هم مجهز است که میتواند قدرت را بین دو محور بسته به اینکه کدام اکسل بیشترین کشش را داشته باشد توزیع کند.
همانند دو کانسپت ID قبلی، کانسپت ID Crozz نیز تنها به خاطر برخورداری از قوای محرکهٔ الکتریکی برای سازندهاش ویژه نیست بلکه این خودرویی کاملاً خودران هم هست. برای دستیابی به این قابلیت، فولکسواگن کانسپت خود را به چهار اسکنر لیزری مجهز کرده است که روی سقف شیشهای آن نصب شده و هرلحظه آمادهاند که راننده وضعیت را به حالت تمام خودران تغییر دهد. رئیس فولکسواگن آقای «Herbert Diess» در مورد این کانسپت گفته است که اگر ممکن باشد بتوانیم چیزی که در آینده رخ خواهد داد را صد درصد پیشبینی کنیم، کانسپت ID Crozz این کار را انجام داده است.
پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶برد 500 کیلومتریش عالیه.
الکتریکی ها از این نظر به درون سوز رسیدن و به زودی جلو هم میزنن.
الان برد اکثر خودروهای بنزینی در جاده همین 500 کیلومتره.
The R
۳۱ فروردین ۱۳۹۶خودرو بنزینی تو جاده بنزین تموم کنه تو چند دقیقه باکش پر میشه ولی ماشین برقی باید مدت طولانی بمونه تا شارژ بشه. همه جا ایستگاه های فست شارژ ندارن و انجام زیاد فست شارژ عمر باتری رو کم میکنه.
و اینکه یه ماشین هایبرید مثل کمری که تو ایران هم هست، مصرف جاده ایش کمتر از 7 لیتر هست و باک 60 لیتری داره. یعنی برد خیلی زیاد. یا مثلا یه ماشین مثل رنو کپچر مصرف جاده ای حدود 5 لیتر داره با باک حدودا 40 لیتری.
تندتر روندن هم برد هر دو نوع ماشین رو کاهش میده. چه برقی چه بنزینی.
ولی تو شهر، برد برقی تقریبا به حالت حداکثر نزدیک هست. ولی بنزینی به مصرف حداکثر.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶من گفتم بنزینی ؛
هیبریدی ها منظورم نبود.
ایلیا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶احساس می کنم تا چند سال دیگه فاصله ی معنی داری بین گروه فولکس واگن و بقیه ی خودرو سازها ایجاد میشه…. چه از نظر فروش چه تکنولژی و چه طراحی
حسین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام وخسته نباشید
میخواستم در مورد این عبارت بیشتر توضیح دهید
( این ماشین به دو گیربکس و دو میلگاردان الکتریکی هم مجهز است)