فولکسواگن به انتشار تیزرهای نسل جدید گلف ۲۰۲۰ ادامه میدهد و از فرصت برگزاری سمپوزیوم موتور وین برای رونمایی از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولت جدید این خودرو استفاده کرده است.
بنا به گفتهی این غول خودروسازی، گلف به استارتر ژنراتور ۴۸ ولتی و باتری لیتیوم-یونی با همین ظرفیت مجهز خواهد شد. استارتر ژنراتور یاد شده از پیشرانهی الکتریکی یکپارچهای استفاده میکند که عملکردهای ذخیرهی انرژی و افزایش قدرت را انجام میدهد.
این سیستم در حالت ذخیره انرژی میتواند انرژی جنبشی را به الکتریکی تبدیل کند و آن را در باتری لیتیوم-یونی قرار گرفته در زیر صندلی جلوی سرنشین ذخیره نماید. سپس این انرژی میتواند در زمان شتاب گیری خودرو مورد استفاده قرار گیرد. این حالت را فولکس بوست الکتریکی مینامد.
این سیستم هیبریدی ملایم همچنین با برداشتن پا از روی پدال گاز خاموش میشود. فولکسواگن میگوید پیشرانه بدون هرگونه تأخیری روشن و خاموش شده و این فرایند حداقل لرزش را تولید میکند. به لطف این مجموعه، گلف در هر صد کیلومتر حدود ۰.۴ لیتر سوخت کمتری مصرف خواهد کرد.
این سیستم در ابتدا با پیشرانههای ۱ و ۱.۵ لیتری EA211 که به گیربکس دوکلاچه متصل هستند عرضه خواهد شد. سپس تقریباً در تمامی پیشرانهها و مدلها شاهد استفاده از این سیستم هیبریدی ملایم خواهیم بود.
اگرچه سیستم هیبریدی ملایم باعث بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی میشود اما فولکسواگن میگوید کاراترین راه برای کاهش آلایندگی دیاکسید کربن گسترش خودروهای الکتریکی در مقیاسی وسیع است. ژرمنها به همین خاطر خودروی الکتریکی ID.3 را تا چند ماه دیگر معرفی خواهند کرد.
بهراد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸یعنی یه دینام داره که هم برق تولید می کنه هم باعث استارت پیشرانه میشه و در مواقع نیاز باعث افزایش قدرت میشه>؟
یعنی یه قطعه سه تا کار انجام میده یا من اشتباه متوجه شدم
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸یه قطعه به تنهایی نیس یه سیستم مجزا اما مکمل ک فقط در صورت نیاز و در مدت زمان محدود انجام وظایف میکنه
دوج رمم همچین سیستمی داره
هایبرید خفیف