فولکس واگن

جزئیات سیستم کمک اضطراری خلاقانه فولکس‌واگن آرتئون

فولکس‌واگن آرتئون جدید بیش از هر مدل قبلی این کمپانی دارای سیستم‌های کمک راننده بوده و این یک معامله‌ی کاملاً بزرگ برای این خودروساز آلمانی است.


با کمک‌های دستیار اضطراری ۲.۰، آرتئون قادر است از تصادف‌های جدی در بسیاری از شرایط جلوگیری نماید.
برای مثال، به محض اینکه حسگرها متوجه ناتوانی راننده در کنترل خودرو شدند، آرتئون می‌تواند کنترل خودرو را به دست گرفته و سپس سایر راننده‌ها را از این شرایط آگاه کرده و به‌صورت خودکار خودرو را به سوی لاین کناری هدایت و متوقف کند.


دستیار اضطراری ۲.۰ با ادغام کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کمک پارک به داخل یک سیستم الکترونیکی کار می‌کند.


اگر راننده به هر دلیلی نتواند خودرو را کنترل کند، این سیستم اقدامات متقابل سیستماتیک را آغاز می‌کند. در ابتدا یک هشدار صوتی منتشر شده و سپس سیگنال‌های بصری و فیزیکی پدیدار می‌شوند. اگر راننده بازهم واکنش نشان نداد دستیار اضطراری فرایند توقف اضطراری ذکر شده را فعال خواهد کرد و چراغ‌های هشدار خطر نیز به‌صورت خودکار روشن خواهند شد.


آرتئون همچنین با فرمان دادن‌های آرام و مناسب به راننده‌های دیگر خواهد فهماند که شرایط خطرناکی پیش آمده است. با استفاده از حسگرهای فراصوت به منظور بررسی ترافیک پشت سر و البته با به‌کارگیری کروز کنترل تطبیقی و مداخله‌ی سیستم حفظ خودرو بین خطوط، آرتئون قادر است تا ریسک هرگونه برخورد را به حداقل رسانده و در عین حال فرایند تغییر لاین رانندگی و توقف کامل را به خوبی انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    سیستم خیلی کارامدی خواهد بود چون برای کسی که تو اروپا یا هرجای دیگه دنیا زندگی میکنه و این ماشین رو میشناسه میدونه وقتی اطرافش هستی با حرکات ماشین متوجه میشی که راننده یا در حالت مستیه یا خوابه کنترل رو ماشین نداره برای همین راننده های اطراف میتونن سریع ازش فاصله بگیرن یا ازش رد بشن تا تصادف ایجاد نشه (البته شک دارم مردم هرجایی غیر از ممکلت ما انقدر بی فرهنگ باشن که تو حالت مستی پشت فرمون بشینن
    افرین به فولکس همیشه نو اوری هاش عالین
    ولی دقت اگر بکنی میبینی این ارتئون با وجود طراحی که خیلی پیچیده نیست چقدر شیک و با ابهته فکر نمیکنم برای کسی که بخرتش این ماشین هیچوقت قدیمی بشه

  2. پرهام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    آرتئون خوشگله ها?

  3. Ali

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    فرمونش انصافا زیاد شبیه s کلاس فیس لیفت نیست؟

    1. سید علیرضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (237 ديدگاه)

      نه

    2. آریا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      فرمون 3 پره با وسط دایره ای دیگه مد شده و بحث کپی کاری و کاپی کاری(آذر) و از این حرفا نیست.

  4. Ace

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    آرزوی داشتنش رو دارم …

  5. آریا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    زبان طراحی جدید فولکس واگن عالیه.
    طراحیاش داشت کم کم کسل کننده میشد دیگه وقت تغییره.

  6. mehran911

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    امروز تعداد ۹۱۱ های ساخته شده به عدد یک میلیون رسید
    که واقعا باعث خوشحالیه
    .
    ever ahead

  7. جرمی کلارکسون

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    رنگش قشنگه

  8. كوروش

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    هیچ حس خاصی نسبت بهش نداشتم اما واقعا الان دوستش دارم بی نهایت زیباست عجیب ساده و زیباست دارم کم کم به اندازه سری سه ازش خوشم می اد

  9. فرید

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    شبیه رنو تالیسمانه

  10. امیر.عارف

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    با این خبرها که هر روز در مورد کمک راننده منتشر میشه اینطور متصور میشه که این تکنولوژی خیلی زودتر از پیش بینیها به بلوغ برسه . امیدوارم در عمل جان ایرانیها برای مسئولین ما دارای ارزش بشه و به سمت تکنولوژیهای روز حرکت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا