خودروسازان بزرگ آلمانی تنها ۵۰ درصد شانس حفظ پیشتازی خود در صنعت خودروی جهانی را خواهند داشت مگر اینکه بتوانند خود را با تغییرات رادیکال قوانین آلایندگی جدید و رویههای جدید بازار وفق دهند. این را مدیرعامل فولکسواگن آقای هربرت دایس با اشاره به گروه فولکسواگن، دایملر و ب ام و گفته است.
دایس در خلال کنفرانس تأمینکنندگان صنعت خودرو که در ولسفبورگ برگزار شده اظهار داشته است: “اگر به مقرهای اصلی خودرویی در سالهای پیشین همچون دیترویت و تورین نگاه کنید خواهید فهمید چه اتفاقی برای آنها افتاده است.”
مدیرعامل فولکسواگن همچنین از دولتهای اروپایی به خاطر سختگیرانهتر کردن قوانین آلایندگی دیاکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ انتقاد نموده است. بنا به گفتهی موسسه آلمانی VDA، ممنوعیت تردد خودروهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۰ در این قاره اشتغال بیش از ۶۰۰ هزار نفر در آلمان را تهدید میکند. از این میان ۴۳۶ هزار نفر در شرکتهای خودروسازی و تأمینکنندگان آنها کار میکنند.
دایس اضافه کرده است:
از نقطه نظر کنونی، شانس پیشرو ماندن صنعت خودروی آلمان در ۱۰ سال آینده ۵۰/۵۰ میباشد.
او ادامه داده است:
همهی ما این حقیقت را میدانیم که خودروسازان سطح بالایی در اطراف کلانشهرها داریم و البته تأمینکنندگان، کارخانهها و افرادی هم در این مناطق حضور دارند که با کار خود زندگی کرده و آن را دوست دارند اما همیشگی بودن این مسئله تضمین نشده است.
به منظور هماهنگی با کاهش ۳۰ درصدی آلایندگی دیاکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ فولکسواگن باید ۳۰ درصد کل فروش خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. در صورتی که به دنبال کاهش ۴۰ درصدی آلایندگی باشد سهم خودروهای الکتریکی باید به ۵۰ درصد برسد.
رئیس فولکس همچنین گفته کاهش آلایندگی دیاکسید کربن خودروها بسیار هزینهبر بوده و نهایتاً باعث افزایش آلایندگی دیاکسید کربن در آلمان خواهد شد زیرا این کشور الکتریسیته را از سوزاندن زغالسنگ به دست میآورد.
تغییر جهت از پیشرانههای احتراق داخلی به قوای محرکهی الکتریکی باعث تعدیل ۱۴ هزار نفری نیروی کار فولکسواگن تا سال ۲۰۲۰ خواهد شد. زیرا ساخت خودروهای الکتریکی زمان کمتری را طلب میکند. همچنین مجموعه باتری و واحد الکتریکی یک خودروی الکتریکی تنها از ۲۰۰ قطعه تشکیل شده درحالیکه این میزان در خودروهای مرسوم به ۱۴۰۰ قطعه میرسد.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۸ مهر ۱۳۹۷فعلا پاک ترین کشور از نظر انرژی تو اروپا برای تولید برق فرانسه هستش که بیشتر از 80 درصد برقش از نیروی هسته ای تولید میشه البته تو کشورهای بزرگ اروپایی وگرنه از اون کوچکهاش خبری ندارم تو المان هم چند ساله به شدت دارن روی انرژی باد کار میکنن و مراکز توربین بادی خیلی توسعه پیدا کرده تو کوتاه مدت شاید مشکل بخورن ولی تو کمتر از یک دهه این مشکل حل میکنن
پویا
۲۸ مهر ۱۳۹۷انرجی هسته ایی و پاک؟
شما پلوتونیوم میدونی چیه؟
به اندازه نوک سوزن پلوتونیوم ادم کشته میشه.
این پلوتونیوم همون چیزیه که بهش پسماند هسته ایی میگن و تو ساخت بمب هسته ایی ازش استفاده میکنن. بعدم این پسماندها رو زیر زمین و با استانداردهای خیلی پیشرفته دفن میکنن. اینطوری بگم که محفظه های نگهدارنده ی پسماندهای هسته ایی رو ایران اصلا نداره. چه برسه به اینکه تو ایران استاندارد برا این کارا پیاده سازی شده باشه
بعدم اون انرژی هسته ایی پاک اسمش فیوژن هسته ایی هستش که تا الان هیچ کشوری بهش دست پیدا نکرده. فیوژن هسته ایی همون چیزیه که تو خورشید اتفاق میوفته. به فارسی میشه همجوشی هسته ایی. یعنی دوتا ذره باهم برخورد میکنن و یکی میشن
این چیزی که فرانسه و بقیه کشورا دارن اسمش فیژون هسته ایی هست. یعنی شکافت هسته ایی یعنی یک ذره اتم تقسیم میشه و به دو اتم تبدیل میشه. کاملا برعکس فیوژن. شاید اسمشون شبیه همه شما قاطی کردی
فیژون یا شکافت هسته ایی برا کشوری مثل سوئد خوبه که نه زلزله میاد کشورشون و اینقدر استاندارد دفن پسماند هسته اییشون بالاست که کشورایی مثل فرانسه ژاپن روسیه کانادا امریکا از شرکتای سوئدی مشاوره میخرن. درسته مشاوره میخرن. یادمه ده سال پیشا المان تو جنوب کشورش یه محل دفن زباله های هسته ایی ساخته بودش مشاورای سوئدی رو اورده بودن براشون بسازن. اینام برا مشاوره و ساختن پول میخواد. ایرانم طبق معمول به روسیه ده برابر نرخ اصلی پول میده تا زباله ها رو دفن کنن
این چیزا رو به صورت دبیرستانی گفتم
مدرکم فوق مکانیک سیالات هستش و بعد فارغ شدن بیکارم کلا. تا روسیه و چین هستن ماها چرا به خودمون زحمت بدیم کار کنیم؟
یانکی
۲۸ مهر ۱۳۹۷فازت چیه.باد.نور خورشید جطر و مد موج همه اینها هم آدم میکشه ویرانی به بار میاره ووو.انرژیه هسته ای پاکه چون اثری رو جو که مهمترین عامل تقیر سلامت زمین هست نداره.و فعلن پر بازده ترین چیزیه که انسان داره.هم جوشی هم تکنولوژیش موجوده ولی صرفه اقتصادی نداره چون که به انرژیه زیادی نیاز داره تا بهم پیوند بخورن اتمها تا انرژی تولید کنن.خورشید این انرژی رو به وفور داره.فعلن که سپاه بشقاب پرنده داره که از نور هم سریعتره??????
(Ali (Chevy nova
۲۸ مهر ۱۳۹۷خبر جالبى بود که پدال گذاشت
بهراد
۲۸ مهر ۱۳۹۷پویا جان شما هر کجای دنیا به جز این وطن آباد بودی ، نونت تو روغن بود هیچ، تو محیط آکادمیک و با احترام مخصوص مشغول بکار بودی یا حداقل میتونستی بری جایی که دلت میخواد.
منم وضعیتم مثل شماس. شکست نخور آفتاب مثل هر روز طلوع می کنه…
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷دوست عزیز میدونم حرفتون کاملا درسته
ولی حرف این دوستمون پیکان گوجه شانسی درست دراومد
همین چند وقت پیش خبرش پخش شد که فرانسه پسماند های هسته ایش رو تو آفریقا چال میکنه (واسه خودش هیچ آلودگی نداره)
Mohamad
۲۸ مهر ۱۳۹۷چند سالی هست که در وضعیت مطلوبی قرار دارند و فکر میکنم دهه ای که توش هستیم در بهترین وضعیت خودشون چه از نظر فروش و چه از نظر سوددهی به سر میبرند اما قطعاً همینطوری پیش نمیره، تجارت بالا پایین زیاد داره.
سختگیری قوانین آلایندگی، گرونی سوخت فسیلی، ظهور چینیا و رشد خودروهای الکتریکی، شروع تنش های اقتصادی بین کشورها و تغییر سلیقه مردم همه و همه دلایلی هستش که خودروسازان کلاسیک رو با چالش جدیدی مواجه میکنه.
Amin
۲۸ مهر ۱۳۹۷پیشتازیشون حفظ خواهد شد قطعا
آآآآرماااانننن
۲۸ مهر ۱۳۹۷این قوانین یه چیزی اونورتر از رادیکال آلایندگی پدر أروپایی ها بخصوص المانی هارو دراود،ولی بازم بنظرم پیشتازن
Omid
۲۸ مهر ۱۳۹۷ممنوعیت خودرو های بنزینی 2030
اونا ماشین های بنزینی رو کامل کردن و در حال کنار گذاشتنشن ما هنوز در حسرت یه ماشین درست حسابی به سر میبریم
حسن
۲۸ مهر ۱۳۹۷افولشون شروع شده
Achtung
۲۹ مهر ۱۳۹۷هر چیزی که آلمان بسازه بهتره خودروی الکتریکیشم بهترین میشه یکم صبر کنین .
کلن مهندسی و سلیقه دست فرنگیاس اینو همیشه یادتون باشه.
emad1990
۲۹ مهر ۱۳۹۷متوجه صحبتای مدیر عامل فولکس نمیشم.چرا اینقدر سربسته صحبت کرده؟
از کدوم بحران حرف میزنه؟!