فولکسواگن ID.3 با یکبار شارژ توانسته از Zwickau آلمان تا Schaffhausen سوئیس سفر کرده و از ارقام اعلامی WLTP پیشی بگیرد.
این سفر ۵۳۱ کیلومتری که شامل ۴۴ درصد رانندگی در بزرگراهها و ۵۶ درصد در جادههای شهری بوده حدود ۹ ساعت طول کشیده و سرعت متوسط خودرو نیز ۵۶ کیلومتر در ساعت بوده است.
برای این تست از نسخه تولیدی ID.3 Pro پرفورمنس فرست ادیشن استفاده شده خودرویی که دارای باتری ۵۸ کیلووات ساعتی بوده است. این خودرو توانسته ۱۱۱ کیلومتر بهتر از برد ۴۲۰ کیلومتری اعلامی در تستهای WLTP عمل کند. خودروی موردبحث با یک سواری بسیار اقتصادی توانسته مصرف ۱۰.۹ کیلووات ساعتی در هر ۱۰۰ کیلومتر را بر جای بگذارد. این در حالی بوده که ID.3 از چندین ویژگی رفاهی خود همچون دیلایت ها، سیستم ناوبری، رادیو و سیستم تهویه مطبوع استفاده کرده است.
راننده این خودرو گفته است:
این خودرو همهچیز دارد. جمعوجور اما جادار بوده و از طراحی آینده نگرانه و جذاب با ضریب درگ پایین سود میبرد.
یکی از مدیران فولکسواگن نیز میگوید:
با وجود باتری ولتاژ بالا، قوای محرکه کارا و توانایی شارژ سریع، حتی سفرهای طولانی هم مشکلی ندارند. این یک پیام قوی از تیم ما در Zwickau برای کل تیم ID است.
با قیمت پایه ۳۸۹۸۶ یورویی در آلمان، مدل سفارشی فرست ادیشن ۳۴۱۱ یورو گرانتر از مدل پایه بوده و پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متری دارد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیهای و حداکثر سرعت محدود شده ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. با استفاده از باتری پرچمدار ۷۷ کیلووات ساعتی میتوان برد ۵۵۰ کیلومتری را طبق اعلام تستهای WLTP بر جای گذاشت.
[دانلود ویدئو]
بهنام
۸ شهریور ۱۳۹۹خیلی خوب و کاربردیه ??
AMG///
۸ شهریور ۱۳۹۹داداش تو ۶۰ کیلومتره ها
(JONATHAN (TESLA
۸ شهریور ۱۳۹۹اماری که WLTP اعلام میکنه
یه چیز فانتزی هستش
برای مثال عدد اعلامی WLTP برای پورشه تایکان 450 کیلومتر بود
که در دنیای واقعی و چیزی که EPA اعلام کرد 308 کیلومتر بود
قابل ذکر هست EPA نزدیک ترین تست نسبت به شرایط دنیای واقعی انجام میده
و احتمالا برای عدد اعلامی 420 کیلومتری WLTP برای این ماشین همون اتفاق میوفته
و انتظار یه چیزی حدود 280 تا 290 کیلومتر رو در دنیای واقعی داریم در خوشبینانه ترین حالت
و با باتری 77 کیلو واتی چیزی حدود 340 الی 350 کیلومتر در دنیای واقعی
(JONATHAN (TESLA
۸ شهریور ۱۳۹۹و لازم به ذکر نسخه هاچبک مدل سه در اینده ای نزدیک در کارخانه ی در حال احداث برلین برای رقابت با این خودرو ساخته خواهد شد
بهنام
۱۰ شهریور ۱۳۹۹من تعصب خاصی روی هیچ برندی ندارم و علاقه مند به همه ی برند ها هستم
فقط چون epa رو قبول داری این مطلب که ترجمه شده ی پداله رو اینجا میذارم
tt Farah با پورشه تایکان ۴S سفری کوتاه داشته تا بتواند برد واقعی این خودرو را به همگان نشان دهد. رانندهی خودرو اصلاً به دنبال کسب برد حداکثری نبوده و یک سفر کاملاً معمولی با کولر روشن و فعال نمودن سردکن صندلیها داشته و کروز کنترل نیز روی سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت تنظیم شده است.
پس از پایان سفر تایکان ۴S با فاصله قابلتوجهی نسبت به تخمینهای EPA توانسته برد ۴۴۴ کیلومتری را ثبت کرده و البته خودرو میتوانسته ۲۹ کیلومتر دیگر را نیز پیش از خالی شدن کامل باتری طی کند. وقتی این دو عدد را باهم جمع کنید به شعاع حرکتی ۴۷۳ کیلومتری میرسید که ۱۴۶ کیلومتر بیشتر از ارقام رسمی اعلامی توسط EPA میباشد
مهدی موتورز
۸ شهریور ۱۳۹۹اگه میشه واسم توضیح بدید
الان تندی ۵۶ هست و ۵۵۰ کیلومتر رفته و ۹ ساعت طول کشیده
خب الان اگه مثلا ۹۰ تا بره تو زمان کمتری میره پس ؟
بردش که نباید فرق کنه در اخر یکی مسافت طی می کنن
reza s4
۹ شهریور ۱۳۹۹شما وقتی راه میری تا ۱۰۰ کیلومتر مسافت رو میتونید طی کنید
اما وقتی میدوید تا ۵۰ کیلومتر با همون انرژی رو میتونید طی کنید
در حالت راه رفتن ۳ ساعت طول میکشه تا برسی به ۱۰۰ کیلومتر ولی
در حالت دویدن ۳۰ دقیقه طول میکشه برسی به ۵۰ کیلومتر و انرژی تموم شده
امیدوارم اصل مطلب رو متوجه شده باشی