فولکسواگن بهتازگی مدل جدید آرتئون را که بر اساس پلتفرم پاسات ساخته شده، بهعنوان جایگزینی برای مدل CC معرفی کرده و قصد دارد با استایل شیک و کابین لوکستر آن نسبت به پاسات، با خودروهای پریمیوم بازار به رقابت بپردازد؛ اما بااینوجود فولکسواگن فعلاً آرتئون را فقط با موتورهای چهار سیلندر عرضه میکند ولی حالا خبر رسیده که اهالی ولفسبورگ در حال بررسی ارائهٔ یک موتور شش سیلندر برای این سدان کوپه هستند. چیزی که در نسخهٔ اروپایی پاسات وجود ندارد.
این خبر توسط مسئول خط تولید خودروهای متوسط و فول سایز فولکسواگن، دکتر «Elmar Marius Licharz» اعلام شده است. او در ادامه گفته است که هماکنون یک نمونهٔ پروتوتایپ از آرتئون با یک پیشرانهٔ قویتر شش سیلندر ساخته شده است و این فرصت خوی است که مُهر تأیید تولید را از مدیران اجرایی شرکت دریافت کند. نکتهٔ جالب اینکه دکتر Licharz گفته است این موتور بهتازگی توسعه یافته است.
بنابراین این احتمال مطرح میشود که شاید در آینده این پیشرانهٔ جدید در زیر کاپوت کراساوور فول سایز اطلس هم قرار گیرد. البته این خودرو هماکنون با یک موتور V6 هم عرضه میشود که از نوع ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی بوده و ۲۷۶ اسب بخار قدرت دارد؛ اما موتور جدیدی که Licharz در مورد آن صحبت کرده است بهاحتمالزیاد از نوع توربوشارژ بوده و بنابراین بهطور قابلملاحظهای قدرت بیشتری خواهد داشت درحالیکه مصرف سوخت آن نیز کمتر خواهد بود.
در اخباری مرتبط همچنین فولکسواگن رسماً تصریح کرده که در حال بررسی برای ساخت نسخهٔ شوتینگ بریک از آرتئون بهعنوان نمونهای کاربردیتر است. بااینحال به نظر میرسد که منظور فولکسواگن از ساخت نسخهٔ شوتینگ بریک در اصل اشاره به نمونهٔ استیشن بوده است چراکه ساخت یک نسخهٔ شوتینگ بریک واقعی دودر از آرتئون بسیار غیرمحتمل به نظر میرسد. البته Licharz گفته است که این برنامهها در حال بررسی هستند اما هنوز نهایی نشدهاند.
برای یادآوری، لازم به ذکر است که آرتئون هماکنون در بازار داخلی آلمان با قیمت پایۀ ۴۹,۳۲۵ یورو عرضه میگردد که حدود ۳ هزار یورو گرانتر از پاسات با پیشرانهٔ ۲ لیتری TSI به قدرت ۲۸۰ اسب بخار است. همچنین جانشین CC قرار است سال آینده در بازار ایالاتمتحده هم عرضه گردد.
OMID-LAMBO
۱۴ خرداد ۱۳۹۶من که از دیدن نمای جلویی ماشین سیر نمیشم !
شما رو نمیدونم
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۶با وجودی که با توجه به جلو پنجره های زیبای برندهای دیگه، تقریبا اصلا با جلو پنجره های فولکس واگن ارتباط برقرار نمیکنم،
اما در مدلهای جدید فولکس، انصافا جلو پنجره که تبدیل به زبان و نماد هر شرکت شده، انصافا دلپذیر و خوش ترکیبه
مهدی
۱۴ خرداد ۱۳۹۶من هر جا فولکس دیدم حتی پولو واقعا چند دقیقه بهش خیره شدم واقعا طراحیش ساده و با وقار و بدور از هرگونه ناهماهنگیه نسبت به قیمتایی که داره خیلی عالیه با اینکه همه جا فولکس هست ولی دیدنش هیچ وقت برات کسل کننده نمیشه
AmiR8
۱۴ خرداد ۱۳۹۶اطلس و آرتئون سرآغاز یک فصل جدید در تاریخ فولکس واگن هستند.
فصلی که با پیشرفت و توسعه ی افـسار گسیخته همراه خواهد بود.
ME84
۱۴ خرداد ۱۳۹۶.
خیز جدید فولکس زنگ خطری جدی برای بزرگان.
Ali
۱۴ خرداد ۱۳۹۶طراحیش واقعا زیباست?ساده و شیک هیچ وقت سیر نمیشی از نگاه کردن
mory
۱۴ خرداد ۱۳۹۶واقعا طراحیش خیره کنندس
فولکس واگن کلا طراح های فوق العاده ای داشته تو تاریخ شرکتش
طراحی های کیا هم خیلی خوبه چون طراحش از VW رفته اونجا
siavash
۱۴ خرداد ۱۳۹۶واقعا طراحی جلو این ماشین ساده در عین حال زیبا وشیکه خسته کننده نمیشه هرچیم بگذره افرین به فولکس واگن همچین تیپ و قیافه ایم باید یه موتور قوی داشته باشه که بخوبی فهمیدن
کاش 6 سیلندر تنفس طبیعیش ایران میومد ول که نداریم بخریم دست بقیه ببین کیف کنیم
بهرام
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ماشینی خوشگل ، با وقار ، خوش استایل و با سبک طراحی منحصر به فرد شکیل و زیبا که هیچوقت از مد نمیوفته ….
آدم مجذوبش میشه با اون رنگ فوق العاده ش ????
پرهام
۱۵ خرداد ۱۳۹۶واقعا خوش استایل و بسیار شیکه !!!!!! ماشین به معنای واقعی یعنی این !!!!!!!.