فولکسواگن اذعان کرده خودروی تمام الکتریکی ID4 هنوز سودده نیست اما این شرکت مطمئن است میتواند در طی نسل اول این خودرو به سوددهی برسد.
طبق گفته توماس اولبریش مدیر توسعه خودروهای سواری فولکسواگن، قیمت فعلی ID.4 باعث شده ژرمنها هنوز از این خودرو سودی به دست نیاورند. او معتقد است یکی از دلایل عدم سوددهی این شاسیبلند به افزایش تولید تدریجی در کارخانه تولید در آلمان مربوط میشود.
او گفته است:
موضوع فقط به توسعه یک خودرو مربوط نمیشود بلکه افزایش تولید در کارخانه نیز مهم است. همهچیز جدید است و شما هنوز به حداکثر راندمان نرسیدهاید؛ و این نقطهای است که شما باید بهینهسازی انجام داده و سپس قدمبهقدم به افزایش تولید برسید.
فولکسواگن معتقد است اعضای رو به رشد خانواده خودروهای الکتریکی باعث کاهش هزینهها و بنابراین سودده شدن آنها خواهند شد. البته طبق گفته مدیر موسسه مشاورهای CarLab، این موضوع شاید خیلی ساده نباشد زیرا تأمین متریال بکار رفته در باتری خودروهای الکتریکی هنوز هم بهصورت محدودی انجام میشود زیرا تقاضا برای خودروهای الکتریکی در حال افزایش است.
مدیر این موسسه میگوید:
فولکسواگن قطعاً بهترین تلاشها را انجام میدهد اما آنها در حال افزایش تولید هستند. آنچه که آنها با تجربه به دست خواهند آورد این است که به همان اندازه که هزینههای خود سلولهای باتری کاهش مییابد، قیمت متریال خام تولید باتری بالا میرود. این متریال خام در واقع مواد معدنی هستند که قیمتشان با تقاضای بالاتر افزایش مییابد. زمانی که تقاضا افزایش یابد بهای متریال نیز افزایش خواهد یافت. این موارد هزینههای مونتاژ نیستند بلکه هزینههای معدنی هستند و با سایر هزینهها تفاوت دارند.
طبق گفته مدیر فولکسواگن این خودروساز در حال تمرکز روی بهبود راندمان باتری و کاهش هزینههای متریال خام و سیستمهای مدیریت گرمایی است. این کمپانی همچنین به دنبال استفاده از باتریهای حالتجامد است اما تا زمان آماده شدن این تکنولوژی سهامداران فولکسواگن یا مقامات آلمانی باید آماده اعمال یارانههای زیاد برای خودروهای الکتریکی شوند.
پویان
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰شرکت چینی gacباطری ساخته بافناورز نانو که خیلی سریع شارج میشه .
سپتامبر احتمالا خودرویی بااین باطری معرفی میشه.
AMIR / ARMI
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰داشتم تو اخبار میگشتم تا اینکه
نتیجه گیری motor week از فلکس واگن id4 رو دیدم
که گفته این خودرو ساخته نشده که شمارو تحت تاثیر قرار بده یا به اندازه یه خودروی الکتریکی جالب باشه کاملا برعکس رانندگی کاملا متوسطی داره و در هیچ بخش در حد اندازه تسلا مدل وای و موستانگ مک ای نیست و از همه زوایا کاملا یه محصول معمولی از فلکس واگن هستش
و اگه میخواهید محصول الکتریکی غیر از مارک تسلا بخرید یه گزینه براتون حساب میشه
porsche
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰من ***خر سوار میشم سوار تسلا نمیشم (مک ای هم که کلا فلسفه ساختش فرغ داره )
محمد رستمی نژاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا همیشه با خودم میگفتم که قیمت این ماشین با توجه به مشخصاتَش یه ۱۰ هزار یورو یی کم است ، که اینجا مطمئن شدم که درست فکر میکردم .
حرفت رو باید با طلا نوشت پورشه (کاربر پورشه)
AMIR / ARMI
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خب ترجیح شما تاثیری روی هیچ چی نداره ازادی هر چیزی سوار شی
فقط جار نزن این همه تعصب رو
محمد رستمی نژاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خب یک سری افراد به برقی ها هیچ علاقه ایی ندارن ،
شما که ترجیح میدی برقی رو ، سوالی کردم در پست هامر ، حالا اگه میتونی جوابش بده؟?
porsche
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا امیر یکم فک کن این تازه اولین محصول برقی فولکسه
Navid_bivaN
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ماستنگ رو دیدم. خیلی ب دلم نشست. ماشین خوبی از آب در اومده
میثم
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰تولید بدون سود اصلا جالب نیست
درسته که می خوان جا بیافتن
ولی اصلا قابل قبول نیست
قبل از تولید میشه جوری برنامه رو چید که این مسائل پیش نیاد
مدیریت عجله ای همینه
mahan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته اولین تلاششون هست ولی بنظرم وقتی سودی نباشه و اگر هم تجربه ای کسب نشه ضرر محسوب میشه