فولکسواگن آمریکا به طرفداران قول داده بود که یکی از محصولات کلاسیک و قدیمی این خودروساز در قامت ID.Buzz الکتریکی احیا خواهد شد. هماکنون گفته شده این ون در سال ۲۰۲۳ و به عنوان مدل سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد.
این را کارستن اینترا مدیر خودروهای تجاری فولکسواگن تائید کرده است. اگرچه مدیرعامل فولکسواگن آمریکا قبلاً گفته بود ID.Buzz تا سال ۲۰۲۳ روانه بازار نخواهد شد اما اینترا تائید کرده که فاصله چندانی با حضور محصول الکتریکی فولکس در بازار وجود ندارد.
ID.Buzz ابتدا روانه بازارهای اروپایی خواهد شد و سپس به دست مشتریان آمریکایی خواهد رسید. این ون الکتریکی طبق انتظارات در سال ۲۰۲۲ روی خط تولید خواهد رفت و به عنوان ون تحویل وسایل نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته انتظار میرود این خودرو در آمریکا فقط به عنوان ون مسافری عرضه شود.
کانسپت اولیه این خودرو که بر پایه پلتفرم MEB بنا شده بود از باتری بزرگ ۱۱۱ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۴۳۵ کیلومتری سود برده و دو پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۳۶۹ اسب بخاری تولید میکردند.
اگرچه فولکسواگن علاقه اولیه خود به تولید محصولات الکتریکی با ظاهر رترو را ابراز کرده اما دومین کانسپت رتروی این شرکت یعنی ID.Buggy تولید نخواهد شد و همچنین ژرمنها علاقه چندانی به تولید بیتل جدید با پلتفرم MEB ندارند. به همین خاطر شنیدن اینکه ID.Buzz تولید خواهد شد مایه خوشحالی است.
البته امکان دارد نسخه تولیدی از این نام استفاده نکند. موتور ترند سال پیش گفته بود که فولکسواگن هنوز در حال بررسی عرضه یا عدم عرضه محصولات خود با پسوند Buzz است. همه محصولات الکتریکی این خودروساز با پیشوند ID شناخته میشوند.
اگرچه ما منتظر ID.Buzz هستیم اما خبرنگاران خودرویی اخیراً ID.4 را تست کرده و نظرات متفاوتی درباره آن داشتهاند.
نا شناس.
۷ فروردین ۱۴۰۰مدل کانپستش که صندلی های جلو میچرخید .
تو مدل تولیدی هم میچرخه یا نه؟؟؟
ولی از حق نگذریم طراحیش جذابه…. گوگول مگولی هست… ?
نا شناس.
۷ فروردین ۱۴۰۰??
شرمنده
منظورم “”مدل کانسپت “” بود. ( اشتباه نوشتم اون بالا )
ATa
۷ فروردین ۱۴۰۰توو مشخصات هیچ خبری از نواوری نیست نه شبکه خودران نه افزایش طول برد و یا هر چیز دیگه. تفاوتی که تسلا با این خودرو سازها داره صرفا بحث تولید چهارچرخ نیست بلکه تعریف گجت های جدید هست. ظاهر رنگ و لعاب دار که چی؟ کلا نامید کننده هست احیای یک برند با الکتریکی کردن صرف. یکنواختی شانسی نداره
RezaRs
۷ فروردین ۱۴۰۰نو آوری اما فقط خودران نیست که درسته سطح بالاییه داره خودران
علیturbos
۷ فروردین ۱۴۰۰Ata.
شما هاکه انقدرداسم خودران میارید خود ایلان ماسک هم گفته بود اونجوری که مردم فکر میکنن نیست.
حالا هی بگو خودران خودران .
akrh78
۷ فروردین ۱۴۰۰اره مثلا تبدیل قهوه جوش به پیکاپ
mohsen.g
۷ فروردین ۱۴۰۰111 کیلووات ساعت باتری و 435 کیلومتر برد واسه یه ون مسافری جالب نیست البته تا زمان تولید شاید تغییر کنه… ظاهرش واقعا خاص و دوست داشتنیه ولی اینکه بتونه با کراس اور ها رقابت کنه مهمه… تو این بازار بعیده موفق بشه… تو کلاس تجاری ها چهره رترو چندان مهم نیست.
Porsche
۷ فروردین ۱۴۰۰خوبه ولی اگه به این شکله من یه گرند کالیفرنیا یا ترنسپورتر میخرم باهاش طبیعت گردی میکنم و حال میکنم
Benz SLR
۷ فروردین ۱۴۰۰بینتل احیا میشد خوب میشد و با استقبال نسبی هم رو به رو میشد
زیزیگولو
۷ فروردین ۱۴۰۰مدت زمان زیادی هستش که صَف بلندی از طرحای ون های مفهومی تو فضای مجازی معرفی میشن و میبینیمشون ولی هیچکدومشون به تولید انبوه نمیرسن و فراموش میشن ولی این وسط فولکس واگن ماشین مفهومی I.D. Buzz رو سال ۲۰۱۷ تو نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی کرد که نگاه تازه ای به احیای ون ها و مینی بوسها داشت که اون موقع تصور نمیشد بشه به این زودیا تو جاده ها ببینیمش ولی مثل اینکه برعکس تصورات داره اتفاق میوفته و به زودی شاهد این ماشین تو شهرا و جاده ها خاهیم بود ((البته به غیر از ایران))