مقامات آلمانی در حال بررسی اقدام قانونی علیه فولکسواگن به خاطر فروش ۶۷۰۰ دستگاه خودروی تست پیشتولیدی به عنوان خودروهای جدید یا کارکرده در اروپا و آمریکای شمالی هستند. این خبر را رسانههای آلمانی از جمله اشپیگل منتشر کردهاند. این خودروساز قبلاً اذعان داشته گزارشهای اشتباهی به ادارهی حملونقل فدرال آلمان داده و آنها نیز خواهان فراخوان خودروهای تحت تأثیر شدهاند.
از میان ۶۷۰۰ دستگاه خودروی پیشتولیدی بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ که فولکس به فروش آنها اعتراف کرده حدود ۴ هزار دستگاه به مشتریان آلمانی تحویل داده شدهاند و باقی نیز وارد بازارهای اروپایی و آمریکای شمالی شدهاند. البته تحقیقات اشپیگل نشان میدهد ۹ هزار خودرو با وضعیت ساخت نامشخص بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ وجود دارد و بنابراین این مشکل میتواند گستردهتر از قبل هم باشد. هیچ مدرکی از فروش محصولات پیشتولیدی دیگر برندهای فولکس همچون آئودی به مشتریان وجود ندارد.
فولکسواگن در آلمان اقدام به بازخرید این خودروها خواهند کرد. بنا به گزارش Handelsblatt، تفاوتهای بین این خودروهای پیشتولیدی و نسخههای نهایی بسیار زیاد میباشد. در برخی موارد تفاوت به سادگی تفاوت نرمافزاری بوده اما در برخی نمونههای دیگر تفاوتهای زیادی وجود دارد.
مقامات آلمانی هنوز در حال تصمیمگیری برای انجام اقدام قانونی علیه فولکسواگن هستند. خودروهای تست دارای قطعاتی هستند که هنوز برای استفاده در جاده تأیید نشدهاند و به عموم مردم فروخته نمیشوند. عموماً خودروسازان زمانی که فرایند توسعهی خودرو تکمیل شد مدلهای پیشتولیدی را اوراق میکنند.
این وضعیت با اکثر فراخوانهای مرسوم تفاوتهای بنیادین دارد. در فراخوانهای مرسوم همهی خودروها یک مشکل را دارند درحالیکه این فراخوان به تفاوت بین مدلهای پیشتولیدی و نهایی مربوط میشود بنابراین فولکسواگن بجای اجبار نمایندگیها به صرف زمان زیاد و مشخص کردن مشکلات و تعمیرات ضروری، برنامهای برای بازخرید خودروها در سراسر دنیا دارد.
ShoMpeT
۲۲ آذر ۱۳۹۷میترسم چند وقت دیگه خبر بیاد بیرون که فولکس به جای گلف، پراید فروخته به مردم! دیگه هیچ کلک دیگه ای وجود نداشته که فولکس انجامش نداده باشه!
emad1990
۲۲ آذر ۱۳۹۷???
امیر
۲۲ آذر ۱۳۹۷ادم نمیدونه چی بگه
!!!!
me84
۲۲ آذر ۱۳۹۷.
ورژن آلمانی خودروسازای ایرانیه این فولکس.
فقط قوانین اونجا دست و پاشو بسته.
SS
۲۲ آذر ۱۳۹۷همه شرکت ها به وسیله قوانین و اجرای درست اون ها درست میشن
اگرقوانین و اجرای همه جای دنیا مثل ایران بود فولکس و تویوتا که بزرگترین گروه های خودروسازی هستن هم مثل ایران خودرو و سایپا دو شرکت ورشکسته بودن
مانی
۲۲ آذر ۱۳۹۷نتیجه الگو برداری از مدیران ایرانی
M3csl
۲۲ آذر ۱۳۹۷بالاخره نمونه بارز و عملی این ضرب المثل ب واقعیت تبدیل شد؛
طرف قورباغه رو رنگ میکنه جای فولکس میفروشه.
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۷فولکس باس یه ورکشاپ اموزشی برگزار کنه با عنوان ” چطور به اعتبار خود گند بزنیم”!
ShoMpeT
۲۲ آذر ۱۳۹۷دقیقا
Achtung
۲۳ آذر ۱۳۹۷عزیز من اعتبار فولکس هیچ وقت زیر سوال نمیره چون برند اصیل و دوست داشتنیه برعکس ژاپنیها و چینیها.
بزرگترین شانس هر برندی برای پیشرفت اینه که زیر مجموعه فولکس واگن گروپ باشه