فولکس واگن

فردیناند پیچ، رئیس سابق گروه فولکس‌واگن درگذشت

به گزارش بسیاری از رسانه‌های آلمانی مثل Frankfurter Allgemeine، فردیناند پیچ رئیس سابق گروه فولکس‌واگن در ۸۲ سالگی از دنیا رفته است. طبق این گزارش‌ها، وی در رویدادی در باواریا حضور داشته است و پس از صرف شام در ۲۵ آگوست، به‌طور ناگهانی ازحال‌رفته و در ۲۶ آگوست در بیمارستان فوت کرده است. علت درگذشت او فعلاً مشخص نیست.

پیچ در آوریل سال ۱۹۳۷ در اتریش متولد شد. او نوهٔ فردیناند پورشه و مادرش دختر بنیان‌گذار پورشه بود. پیچ رشتهٔ مهندسی را دنبال کرد و در سال ۱۹۶۳ فعالیت خود را در پورشه که شرکت خانوادگی آن‌ها بود آغاز نمود. اولین کار بزرگ پیچ در پورشه هدایت پروژهٔ توسعهٔ خودروی مسابقه‌ای ۹۰۶ بود. او طی سال‌های بعد نیز همچنان به‌عنوان عضوی جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های موتوراسپرت پورشه باقی ماند و حتی در معرفی مدل افسانه‌ای ۹۱۷ هم نقش داشت. پیچ در سال ۱۹۷۲ به آئودی نقل‌مکان کرد زیرا خانوادهٔ پورشه تصمیم گرفتند که اعضای خانواده نباید نقشی محوری در شرکت داشته باشند.

وی پس از توسعهٔ محصولات موفقی در آئودی، به‌عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد و در طول دوران رهبری خود توانست آئودی را به یکی از بزرگ‌ترین لوکس‌سازان آلمان و هم‌طراز با مرسدس بنز و ب‌ام‌و تبدیل کند. سپس پیچ در سال ۱۹۹۳ مدیرعامل گروه فولکس‌واگن شد. وی نقش مؤثری در رشد این گروه خودروسازی داشت و ساختار معظم کنونی این گروه حاصل مدیریت پیچ است زیرا بسیاری از برندهای فعلی فولکس‌واگن مثل لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، اشکودا و سئات همگی توسط وی خریداری شدند. در سال ۲۰۱۲ نیز او سرانجام توانست پورشه را هم به گروه فولکس‌واگن ملحق کند.

ریاست پیچ بر گروه فولکس‌واگن اما در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید زیرا جدال‌ها و جنجال‌های ناشی از تقلب فولکس‌واگن در آلایندگی محصولات دیزلی یا همان دیزل‌گیت وی را مجبور به کناره‌گیری نمود. وی در سال ۲۰۱۷ هم ۱۴.۷ درصد از سهام خود در پورشه را به ارزش تقریبی ۱.۲ میلیارد دلار به فروش رساند. فردیناند پیچ اما علاوه بر کار در خودروسازی‌های مختلف، به خودرو و موتورسیکلت هم علاقهٔ زیادی داشت. وی مالک تنها پورشه ۹۱۸ با سقف ثابت دنیا بود و حتی در سن ۷۱ سالگی همچنان با موتورسیکلت‌های دوکاتی رانندگی می‌کرد. حتی شایعاتی ادعا کرده‌اند که هایپرکار تک ساخت ۱۸ میلیون دلاری بوگاتی لووچیو توسط فردیناند پیچ خریداری شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فولکس

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مرد خوبی بود خدا رحمتش کنه

  2. کورش

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (154 ديدگاه)

    روحش شاد

  3. نوید جهرمی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    روحش شاد. به ایشون میگن آقازاده. خدمات زیادی انجام داد.

  4. mehran911

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2118 ديدگاه)

    روحش شاد
    فولکس امپراطوری بزرگش رو مدیون این مرد بزرگ بود

  5. Abbas

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    روحش شاد،امثال اینا نباید بمیرن،ببینین چقد بزرگه که ما از این سر دنیا داریم براش خدا بیامرز میفرستیم

    1. کورش

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (154 ديدگاه)

      مدیر واقعی به امثال این میگن که از شرکت خانوادگی اومد بیرون بعد بخاطر شایستگیهای خودش به جایگاه مدیرعاملی رسید و شرکت فولکس واگن تبدیل کرد به بزرگترین تولید کننده جهان نه اینکه دولت منتصبش کنه

  6. محمد حسین

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    فردیناند پیچ مگه رئیس هیأت مدیره نبوده ؟
    گسترش گروه فولکس واگن بخاطر مدیریت مارتین وینترکورن نبوده ؟

    1. کورش

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (154 ديدگاه)

      تاریخچه زندگیشو مطالعه کنید متوجه میشید

  7. BMW

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (663 ديدگاه)

    خیلی ناراحت شدم برای من محبوب ترین مدیر کل صنعت خودروسازی بود….یه عشق ماشین به تمام معنا که اگه نبود امثالی مثل بوگاتی و… نمی دیدیم …مقایسش کنید با مدیر فعلی فولکس واگن که بیشتر به فکر سود آوریِ و حاضر هر چیزیو قربانی اهدافش خُنَکش کنه البته هنوز زود واسه قضاوت کردنش ولی حرفاش که همچین منظوریو میرسونه…

  8. Abbas

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    انگار یکی از مسئولین سایپا یا ایرانخودرو اینجا بهش برخورده که ما داریم خدا بیامرز واس این بزرگوار می فرستیم

  9. (Saeed(peugeot

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    روحش شاد

  10. آرمین

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    امیدوارم مدیران خودرویی ما عزم پرقدرتی داشته باشند برای همنشین شدن با ایشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا