فولکس واگن

فروش یک کیت کار فولکس‌واگن متعلق به دههٔ 70

در سال‌های انتهایی دههٔ ۷۰ میلادی یک شرکت آمریکایی بنام «American Fibre Craft» که در کالیفرنیا مستقر بود، شاسی و پیشرانهٔ فولکس‌واگن تایپ یک یا همان بیتل را گرفته و آن‌را به خودرویی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کرد. این شرکت بر روی شاسی بیتل خودروی اسپرتی می‌ساخت که Aquila GT نام داشت و در ظاهر خود بسیاری از ویژگی‌های طراحی خودروهایی چون ب‌ام‌و E25 توربو، لامبورگینی کانتاش، بریکلین SV-1 و سایر خودروهای اسپرت آن دوران را قرض گرفته بود.

vw-aquila-kit-car-ebay

امروزه پیدا کردن یک نمونه از این خودرو کار ساده‌ای نیست اما خوشبختانه اخیراً یک دستگاه Aquila GT در سایت eBay با قیمت پایهٔ پیشنهادی تنها ۶۴۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱۲۰۰ سی‌سی با ۴۵ اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس چهار سرعته انتقال پیدا می‌کند. موتور و گیربکس این نمونهٔ به فروش گذاشته‌شده، اصلی هستند و خودرو تنها ۱۸۵۵ کیلومتر کارکرد دارد؛ بنابراین با توجه به سن، کارکرد کم و نادر بودن این ماشین اسپرت، این قیمت برای آن بسیار پایین است و مطمئناً در پیشنهادهای بعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

vw-aquila-kit-car-ebay4

از Aquila GT تنها ۱۵۰ دستگاه در دوره‌ای حدود یک‌ساله تولید شد که این خودروی فروشی، نمونهٔ صد و سی هفتم است. بدنهٔ این ماشین به‌طور کامل از فایبرگلاس ساخته شده و فضای داخلی دست‌ساز آن نیز به رنگ قهوه‌ای است که کاملاً سالم و بدون هیچ عیبی به نظر می‌رسد. در این بخش همچنین نشانه‌های طراحی داخلی دههٔ ۷۰ در داشبورد و کنسول وسط دیده می‌شود.

vw-aquila-kit-car-ebay13

بدنهٔ بیرونی آن نیز به رنگ کرمی بوده و هیچ‌گونه خوردگی یا خط و خشی ندارد؛ اما درهای گالوینگ خودرو به‌طور کامل تعمیر و مرمت شده‌اند. دیگر ویژگی‌های استاندارد آکولا GT نیز عبارت‌اند از چراغ‌های جلوی مخفی، کف‌پوش‌های با مارک AQUILA و سپرهای ایمنی مناسب برخورد با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت که به تقلید از بریکلین SV-1 طراحی شده‌اند چراکه در آن زمان استانداردهای ایمنی خودروها در ایالات‌متحده ارتقاء یافته بود و سپرهای خودروها باید برخوردهایی تا این سرعت را تحمل می‌کردند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    ” ب ام و توربو ” مدلی بود که برای جشن ‌رفتن المپیک 1972 مونیخ توسط BMW تولید شد. یکی از زیباترین کانسپت های BMW بود و فقط 2 تا ازش ساختن .

    Aquila GT خیلی شبیه BMW Turbo هست ، به Bricklin SV-1 هم شباهت های واضحی داره ، طراحی لامبورگینی کانتاش هم در قسمت های مختلفی از داخل و خارج Aquila GT دیده میشه.

    BMW turbo از موتور 2000 سی سی 4 سیلندر خطی توربوشارژر مدل 2002 استفاده می کرد ، این ماشین از موتور 45 اسب بخاری فولکس واگن بیتل ???

    1. Madjid

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      راستی ب ام و توربو 200 اسب قدرت داشت.

      1. فقط فرانسه فقط بوگاتی

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (218 ديدگاه)

        سلام دوستان
        میگم چراغایه تیبا دو بر اساس رنو کوئید نیستن

  2. reza-a

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (455 ديدگاه)

    خیلی جالبه این رو بر اساس بیتل ساخته

  3. CNA

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    آقا این ماشین چطور با ۴۵ اسب می خواد به سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت بریه
    آخه رو سرعت سنجش تا ۱۶۰ تا زده

    1. ASA

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      روی سمند هم زده 220 تا
      ولی به زور هرچه تمام 190 میره اونم سر پایینی
      درضمن
      الان کلی دیسلایک میشم چون بعضیا سمند دارن

      1. mehran911

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (148 ديدگاه)

        دیسلایک رو بخاطر سمند داشتن ندادم چون اصلا سمند ندارم
        .
        مشکل نتیجه گیری اشتباهت بود
        .
        فولکس واگن بیتل در اولین نسخه فقط با ۲۵ اسب بخار فقط ۲۵
        معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و در نسخه های بعدی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت رسید
        .
        برای این ماشین با قدرت ۴۵ اسب
        و بدنه فایبرگلاس ایرودینامیکتر رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت امکان پذیره

        1. yas

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (68 ديدگاه)

          160 مایل نوشته یعنی 256 کیلومتر بر ساعت

        2. mehran911

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (148 ديدگاه)

          شما درست میگی دوست عزیز من اشتباه کردم معذرت می خواهم

        3. ASA

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          من طرف حرفم با سمند بود نه این ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا