فولکسواگن در نمایشگاه ژنو سال گذشته سدان کوپهٔ جدید آرتئون را برای اولین بار رونمایی کرد. این خودرو که در اصل جایگزینی برای مدل CC است، در ابتدا در بازارهای اروپایی عرضه گردید و وعده داده شد که در سال ۲۰۱۸ در ایالاتمتحده هم ارائه خواهد شد. حال سازندهٔ آلمانی به وعدهٔ خود عمل کرده و سرانجام آرتئون را در نمایشگاه شیکاگوی امسال برای اولین بار برای آمریکاییها به نمایش درآورده است. فروش این خودرو از سهماههٔ دوم سال جاری در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
آرتئون یک سدان متوسط با استایلی کوپه مانند است که بر روی پلتفرم MQB فولکسواگن مشترک با خودروهایی چون تیگوآن، گلف و نسل جدید جتا ساخته شده است. هرچند آرتئون در بازار اروپا با پیشرانههای مختلفی عرضه میگردد، اما در بازار ایالاتمتحده تنها با یک موتور ارائه میشود که قویترین پیشرانهٔ آن است. این یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion هم برای آن وجود دارد.
جانشین CC همچنین به لیستی طولانی از تجهیزات استاندارد هم مجهز شده که شامل مواردی چون ورود بدون کلید، کنترل تهویهٔ سه منطقهای، چراغهای جلوی تمام LED، کمکفنرهای تطبیقی، دوربین دید عقب، هشدار برخورد جلو، سیستم نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میشود. در داخل نیز صندلیهای چرمی با گرمکن (برای صندلیهای جلو)، نمایشگر هشت اینچی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی بهصورت استاندارد ارائه میشود درحالیکه آپشنهای آن شامل صفحه آمپر دیجیتالی، چرم ناپا، گرمکن صندلیهای عقب، سانروف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، ماساژور صندلیهای جلو، دوربین دید ۳۶۰ درجه و سیستم پارک خودکار میشود.
فاصلهٔ محوری آرتئون حدود ۱۲ سانتیمتر نسبت به مدل CC افزایش پیدا کرده و از ۲.۷۱ متر به ۲.۸۴ متر رسیده و همچنین طول و عرض آن نیز بیشتر شده که این امر موجب افزایش فضای داخلی خودرو شده است. رینگهای استاندارد این سدان خوش استایل آلمانی نیز از نوع ۱۸ اینچی هستند درحالیکه نمونههای ۱۹ اینچی هم برای آن قابل سفارش است. آرتئون در سه تیپ مختلف شامل SE، SEL و SEL پریمیوم با گارانتی ششساله یا ۱۱۶ هزار کیلومتری در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد ولی قیمت آن هنوز اعلام نشده است. بااینحال انتظار میرود این ماشین با قیمتی در حدود ۳۵ هزار دلار در آمریکا عرضه گردد.
به گفتهٔ آقای «Hinrich Woebcken»، مدیرعامل فولکسواگن آمریکای شمالی، آرتئون ممکن است لزوماً پرفروشترین خودرو در ایالاتمتحده نباشد اما این ماشین نقش مهمی را برای فولکسواگن ایفا خواهد کرد. آرتئون در سبد محصولات این شرکت آلمانی بالاتر از سدان پاسات قرار گرفته و پرچمدار فولکسواگن محسوب میشود؛ اما باوجوداینکه آرتئون از لحاظ موقعیت بالاتر از سدان سنتی پاسات قرار میگیرد اما Woebcken وعده داده است که چندان گرانتر از پاسات نخواهد بود و قیمتی بسیار مشابه به دیگر سدانهای میان سایز فول آپشن خواهد داشت.
amir
۲۴ بهمن ۱۳۹۶به نظرم فضای داخلی خودرو خیلی ساده و ابتدایی طراح شده در حالی که این خودرو به عنوان جانشین cc به نوعی لوکس ترین محصول فولکس واگنه .
فرامرز
۲۵ بهمن ۱۳۹۶این جانشین سی سی هست و دقیقاْ مثل سی سی طراحی داخلی این با پاسات تفاوت چندانی نداره. طراحی داخلیش بد نیست ولی میتونست خیلی اسپرت تر باشه
pool
۲۴ بهمن ۱۳۹۶با 35 هزارتا کلی پیشنهاد بهتر هست موفق نمیشه اصلا امریکای یه سیاره دیگه است ماشین عالی هست خودم خیلی دوستش دارم
hamid
۲۴ بهمن ۱۳۹۶خدا کنه یه موتور شیش سیلندر هم براش بذارن
مانی
۲۴ بهمن ۱۳۹۶طراحیِ داخلی شیک و زیبا در نهایتِ سادگی
طراحی بیرونیِ عالی و استایل زیبا با امکانات مناسب
مشخصاتِ فنیِ خوب با قیمتِ ۳۵ هزار دلار یعنی تقریبا هم قیمت با
هندا آکورد توربو به نظر من که خیلی منطقیه رقبا رو بترکونه
M
۲۴ بهمن ۱۳۹۶فقط 35هزارتا
حسین 2
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ای کاش میدادن لکسوس براش کابین می ساخت . نمای بیرونش از هر طرف نگاه کنی واقعا عالی کار شده مخصوصا رنگ زرد خیلی بهش میاد .جیگر شده
achtung
۲۴ بهمن ۱۳۹۶با در نظر گرفتن قیمت ، مرغوبیت و ارزش برند فولکس واگن با ارزشترین سدان تو کلاس خودشه
Wrx
۲۴ بهمن ۱۳۹۶زیباست ?
احمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶بنتلی و فولکس از لحاظ طراحی در عین سادگی خودرو های جادویی میسازند
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۲۴ بهمن ۱۳۹۶جای خالیش بشدت در ایران حس میشه کاش ماموت خودرو آرتئون جتا بیتل گلف عرضه کنه با شرایط جدید واردات خودرو کاملا سازگار هست این ماشین و میتونه نقش خالی ب ام و سری ۳ و بنز سی کلاس بازی کنه
رامتین
۲۵ بهمن ۱۳۹۶آرتئون در فکرش هستند. گلف تقریبا قطعی شده. جتا هم بیشک خواهند آورد چون قیمت بسیار رقابتی داره. اما بیتل فروش نمیتونه کنه و بجاش troc به عنوان کراس اور، جذابیت بیشتری خواهد داشت.
Asensio
۲۴ بهمن ۱۳۹۶عین نسل قبلی آئودی a4
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۲۴ بهمن ۱۳۹۶با دلار پنج تومنی و میشه ۱۷۵ تومن اگه با همه تعرفه عوارض ۱۰۰ درصد حساب کنیم میشه سیصد پنجاه تومن اگه با این قیمت ایران عرضه شه خیلیا زخمی میکنه
achtung
۲۵ بهمن ۱۳۹۶عزیز من الان پاسات ۳۵۰ تومنه این میره نزدیک 450
رامتین
۲۵ بهمن ۱۳۹۶پاسات 275 تومنه. قیمتش هم 30000 دلاره. شما 35000 دلار آرتئون را خودتون حساب کنید. به قیمت بازار چکار دارید؟ ضمن اینکه پاسات با قیمت دلالها که 350 بود اصلا نفروخت.