مدل سال ۲۰۲۲ یکی از مهمترین مدلها برای فولکسواگن میباشد. این خودروساز آلمانی در حال بیرون کشیدن پاسات از آمریکا بوده و سرانجام نسلهای جدید گلف GTI و گلف R نیز روانه بازار میشوند. همچنین فولکسواگن در حال معرفی آرتئون ۲۰۲۲ با پیشرانه قویتر بوده هرچند این خودرو هنوز هم از پسوند R در آمریکا استفاده نمیکند.
بیشک مهمترین خبر درباره آرتئون ۲۰۲۲ پیشرانه ۲ لیتری جدید توربو است که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید میکند. اگرچه این خودرو قدرت ۳۱۵ اسبی آرتئون R اروپا را ندارد اما نسبت به مدل سال ۲۰۲۱ آرتئون که خروجی ۲۶۸ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری داشته کاملاً ارتقا یافته است. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز جای خود را به نمونه ۸ سرعته مبدل گشتاور داده است. همچنین باید گفت فولکس همچنان از عرضه آرتئون شوتینگ بریک در آمریکا امتناع میکند.
این خودرو برای مدل ۲۰۲۲ با سه تریم روانه بازار آمریکا شده است. نسخه پایه SE R-Line قیمت ۳۹۹۹۵ دلاری برای مدل دیفرانسیل جلو داشته درحالیکه مدل رده میانی SEL R-Line چهار چرخ محرک با قیمت ۴۴۶۱۵ دلاری در دسترس است. فعلاً قیمت مدل فول کامل SEL پریمیوم R-Line اعلام نشده و شاید این به معنی عدمتغییر قیمت نسبت به مدل سال قبل باشد.
قیمت پایه این خودرو در مقایسه با مدل سال پیش تا ۳ هزار دلار بیشتر شده اما خب این به معنی استفاده از تجهیزات استاندارد بیشتر است. برای مثال پکیج R-Line هماکنون بهصورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود داشته و به این مورد باید شارژ بیسیم گوشی را نیز اضافه کرد. بسته به تریم انتخابی میتوان رینگهای ۱۸ یا ۲۰ اینچی، حسگرهای پارک جلو و عقب و… را سفارش داد.
Irani
۲۰ مرداد ۱۴۰۰جالبه، قیمت رده میانی فولکس آرتئون 2022 در آمریکا، هم اندازه قیمت پایه کیا سراتو 2018 یا هیوندای النترا 2018 است!!!
پیکان جوانان گوجه ای
۲۰ مرداد ۱۴۰۰اشتباه نمیکنی؟
فرامرز
۲۰ مرداد ۱۴۰۰منظورش قیمت ها تو ایرانه
با مهربونی جهان زیباتره
۲۰ مرداد ۱۴۰۰تو دوئل پژویی که انقد ازش تعریف میشد رو شکست داد حتما ماشین معرکه ای هست فقط حیف کابینش بی کیفیته
محمد مختاری آذر
۲۰ مرداد ۱۴۰۰یعنی چی؟ کابینش بی کیفیته یک کابین واقعا عالی داره مخصوصا اگه فرمان های جدید فولکس واگن رو ببینی عاشقش میشی واقعا شما فرمان رو از نزدیک مشاهده کنید مخصوصا با رنگ سفید در هاچبک ID3 آنوقت می بینید با کیفی هست یا نه
با مهربونی جهان زیباتره
۲۰ مرداد ۱۴۰۰حرف من ک نیست خود پدال تو دوئل نوشته بود
محمد مختاری آذر
۲۰ مرداد ۱۴۰۰دوستان میدونستین قراره لامبورگینی کونتاش جدید تولید موتور 12 سیلندر هیبرید وای چه شود من که خیلی شوق دارم
پدال خبر این موضوع رو پوشش بده
رامتین
۲۰ مرداد ۱۴۰۰آرتئون در نسخه پایه که 190 اسبی بود قیمت 40هزار دلاری داشت. نسخه 300 اسبیش به 50هزار میرسه. ویژگی مثبت آرتئون سیستم چهارچرخ محرکش هست. بنظرم بهترین کار برای مدیران فولکس اینه که بیان نسخه R این سدان را با موتور 2.5 لیتری 400 اسبی آئودی مجهز کنند. این کار البته یه مشکلی داره: قشنگ میتونه روی فروش سری 4 یا 5 آئودی در نسخه S (نه RS) اثر بگذاره و شاید دلیل مخالفت مدیر آئودی این بوده!
F
۲۰ مرداد ۱۴۰۰دقیقا منم موافقم، من به شخصه اگر اون موتور بیاد رو آرتئون بدونه شک انتخابم آرتئون هست، حتی میتونم بگم میتونه نظره منو از سمته m340 BMW هم برگردونه سمته خودش ( من فنِ بی ام و هستم )، چون واقعا چهره ی وحشی و به اصطلاح اگرسیوی داره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ مرداد ۱۴۰۰تیتر که اسم قدرتشو آورده یه لحظه فکر کردم یه موتور قوی تر روش گذاشتن!😐 این که قدرتش فرقی نداره موتورش واقعاً درحد این ماشین نیست، اما جز موتورش آرتئون خیلی سدان خوبیه من خیلی خوشم ازش میاد…