فولکسواگن بهوضوح اظهار داشته است که قصد گسترش بخش R خود را دارد؛ بنابراین بهتر است که این نسخه برای مدلهای پرطرفدار و بالا رده ارائه شود. به همین دلیل برای مدل آرتئون که پرچمدار فولکسواگن در اروپا محسوب میشود، یک پیشرانهٔ VR6 جدید در حال توسعه است. گفته شده این موتور از نوع توربوشارژ بوده و قدرتی در حدود ۴۱۰ اسب بخار دارد که افزایش قابلتوجهی را نسبت به قدرتمندترین نسخهٔ کنونی آرتئون با ۲۸۰ اسب بخار قدرت نشان میدهد. آرتئون R مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion خواهد بود اما فعلاً مشخص نیست که آیا گیربکس دستی برای آن ارائه میشود یا نه.
پروژهٔ ساخت یک پیشرانهٔ VR6 توربوی جدید توسط فولکسواگن از سوی یک منبع رسمی در این شرکت اعلام شده است. این خبر را سخنگوی بخش تولیدات فولکسواگن آقای «Martin Hube» طی مراسم آغاز عرضهٔ پولو GTI جدید در مصاحبهای با Car Throttle اعلام نموده است. وی ادامه داده است که آرتئون R خودروی واقعاً چابک و قدرتمندی خواهد بود. همچنین او بهقدری در مورد آرتئون R اعتمادبهنفس دارد که ادعا کرده است این ماشین رقیبی برای پورشه پانامرا خواهد بود. بااینحال به نظر میرسد معنای این گفتهٔ او رقابت با مدلهای پایه و پایینی پانامرا بوده است.
درهرحال مدتزمان زیادی است که منتظر ساخت آرتئون شش سیلندر هستیم و حالا معلوم شد که انتظار بهزودی به پایان خواهد رسید؛ بنابراین آرتئون R با پیشرانهٔ VR6 میتواند رقیب مستقیمی برای کیا استینگر GT باشد. علاوه بر این، احتمال ساخت نسخهٔ شوتینگ بریک آرتئون نیز مطرح شده است ولی فعلاً خیلی زود است که بدانیم چراغ سبز تولید را دریافت کرده یا نه.
اما در پایان این مطلب بهتر است اشارهای هم به پیشرانههای VR6 داشته باشیم. این نوع خاصی از موتورها است که در اواخر دههٔ ۸۰ میلادی توسط گروه فولکسواگن توسعه یافت و تکامل آنها تا به امروز ادامه داشت است. موتور VR6 در اصل ترکیبی از پیشرانههای شش سیلندر V شکل و خطی است بهنحویکه ترکیب کلی موتور از نوع V شکل با دو ردیف سهتایی سیلندر است اما ردیف سیلندرها زاویهٔ بسیار کمی معادل ۱۰ درجه با یکدیگر دارند. همچنین موتور VR6 تنها یک سر سیلندر دارد که هردو ردیف سیلندرها را پوشش میدهد.
امیرمحمد
۲۶ آذر ۱۳۹۶رقیب برای پورشه پانامرا؟?
achtung
۲۶ آذر ۱۳۹۶آره
Khosrow
۲۶ آذر ۱۳۹۶این تلیسمان ه یا اون اینه؟ ..
مهدی
۲۶ آذر ۱۳۹۶اصلا هیچ ربطی بهم ندارن
علی
۲۶ آذر ۱۳۹۶اگه ی روز (((ماموت خودرو))) این ماشینو وارد کنه باور کنید مردم هر جا تو صف باشن میان با کله تو صف ثبت نام این خودرو (((حتی به قیمت قرض و قوله))) .
با تچکر
علی
۲۶ آذر ۱۳۹۶فولکسم از رنو اسکی رفت
الف.ی
۲۶ آذر ۱۳۹۶آرتئون واقعاً نیاز به یک موتور قویتر داشت
امیر.عارف
۲۶ آذر ۱۳۹۶بنظر بشدت جذاب میاد . منتظر تولیدش میمانیم
sevlan
۲۶ آذر ۱۳۹۶واقعا زیباست ، یه جنتلمن کت و شلوار پوش ، فک کنم یکی از زیباترین سدان های موجود در بازار باشه ، دم طراحش گزم ، کولاک کرده!!!
رامتین
۲۶ آذر ۱۳۹۶فوق العاده است آرتئون. نسخه پایه 2018 آن گیربکس 8سرعته با توان 268 اسب از یک موتور 2لیتری توربو داره که این قدرت حدود 20 اسب بیشتر از محصولات بی ام و یا بنز یا آئودی هست که معمولا حدود 240 تا 250 اسب توان ارائه می کردند. نسخه 6 سیلندر هم حتما با حجم 3 لیتر ارائه میشه. همین الان آئودی نسخه 6سیلندر 354 اسبی در S5 و 444 اسبی در RS5 داره که خب فولکس براحتی میتونه از آنها در محصولاتش استفاده کنه.
سياوش
۲۷ آذر ۱۳۹۶زیبا و دیگر هیچ…
شاین
۵ دی ۱۳۹۶آرتئون بسیار زیبا و شکیله. تو سایتهای فروش ماشین تو آلمان مدلهای کم کارکرده و نو و بیسیکشو دیدم که سال ساخت ۲۰۱۷ و ماه ۱۲ بود و میشد با قیمت ۳۰ هزار یورو خرید و یا اقساط ماهیانه ۳۰۰ یورو با سود سالیانه ۴ تا ۷ درصد .
البته مدلای با آپشن زیاد و موتورهای قویترش هم بود که گرونتر بود.