چندی پیش انتشار گزارشی مبنی بر احتمال فروش بوگاتی توسط گروه فولکسواگن به شرکت ریماک سروصدای زیادی به پا کرد اما در این رابطه هیچیک از طرفین اظهارنظری نکردند. حال اما مدیران ارشد گروه فولکسواگن تأیید کردهاند که این شرکت در حال بررسی آیندهٔ برندهای بوگاتی، لامبورگینی و دوکاتی است. هیئتمدیره و مقامات این غول خودروسازی ماه آینده دربارهٔ یک استراتژی جدید به بحث و گفتگو خواهند پرداخت. هدف اصلی این استراتژی دو برابر کردن ارزش شرکت تا ۲۰۰ میلیارد یورو است.
همکاریهای تکنولوژیک میان لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی، بازنگری در ساختار این برندها و حتی فروش آنها ازجمله راهکارهای احتمالی در استراتژی جدید گروه فولکسواگن خواهند بود. دو مدیر فولکسواگن که نخواستهاند نامشان فاش شود، به رویترز گفتهاند این شرکت باید اطمینان حاصل کند آیا درعینحالی که همچنان به سرمایهگذاری میلیاردی برای الکتریکی کردن خودروهای پرفروش و تولید انبوه خود ادامه میدهد، منابع کافی برای توسعهٔ پلتفرمهای الکتریکی برای این برندهای کوچک را هم دارد یا نه.
در سال ۲۰۱۹ لامبورگینی ۴,۵۵۴ دستگاه فروش داشت درحالیکه فروش بوگاتی تنها ۸۲ دستگاه بوده است. در این سال دوکاتی هم موفق به فروش ۵۲ هزار دستگاه موتورسیکلت شده است. با توجه به این میزان فروش، مدیران فولکسواگن هنوز در مورد سرمایهگذاری برای توسعهٔ محصولات الکتریکی برای این برندها قانع نشدهاند زیرا ممکن است مدلهای الکتریکی این سه برند از سوی طرفداران و خریداران آنها چندان مورد استقبال قرار نگیرد.
مدیر اجرایی گروه فولکسواگن هربرت دیس هم فعلاً حاضر به اظهارنظر در مورد سرنوشت این برندهای سطح بالا نشده است اما در مصاحبهای با رویترز گفته است که این شرکت باید خود را در دورهٔ وسایل نقلیهٔ الکتریکی و خودران بازآفرینی کند. دیس دراینباره گفته است:
برندها باید با توجه به نیازهای جدید سنجیده شوند. با الکتریکی شدن، دیجیتالی شدن و اتصال وسایل نقلیه، فضای جدیدی برای مانور دادن وجود خواهد داشت و هر برند باید جایگاه خود را پیدا کند
Amin
۱۳ مهر ۱۳۹۹لعنت به هرچی برقیه
Carbonado Aventador
۱۳ مهر ۱۳۹۹درسته فولوکس برند خیلی بزرگیه..
ولی بخشی از این بزرگی رو مدیون مالکیت
خودروسازیایی مثل لامبو ، بوگاتی ، دوکاتی ، بنتلی و…
هست.
به نظرم فروش اینا به ارزش برند فولوکس لطمه میزنه
مهرداد كمال
۱۳ مهر ۱۳۹۹خواستم اینو بگم
دقیقا فرمایش شما متین و صحیح
Carbonado Aventador
۱۳ مهر ۱۳۹۹دیدن پانیگاله کنار هوراکان منو به وجد میاره..
جفتشونم تو کلاس خودشون بینظیر هستن.
.
دوکاتی همیشه موتورای سطح بالاتری نسبت به ژاپنی ها تولید کرده..
.
ولی تو موتور جی پی خیلی بدشانسه.
Mohammadreza
۱۳ مهر ۱۳۹۹“ولی تو موتور جی پی خیلی بدشانسه.”
بد-خوش شانسی که تکرار بشه دیگه شانس نیست
Carbonado Aventador
۱۳ مهر ۱۳۹۹همین هفته ی پیش بود که دویتزیوزو اوایل مسابقه به خاطر برخورد یه موتور دیگه DNF شد..
.
موتورای دوکاتی همیشه از رقباشون قویتر و آیرودینامیک تر بودن..
ولی ناف دوکاتی رو با بدشانسی و اشتباه راننده هاش بریدن!!
اگه خوان میر راننده دوکاتی بود الان با اختلاف زیاد صدر بود.
محمد
۱۳ مهر ۱۳۹۹اینکه هوندا اول میشه بخاطر رانندگی فوق العاده مارکز بوده
وگرنه موتور دوکاتی خیلی سرتر بوده
ممد ژانگولر
۱۳ مهر ۱۳۹۹زکی فولکس بیشتر نقش منجی و احیا کننده بازی کرده
بخواد این عروسکارو بفروشه
منم هر چی سهام دارم ازش میفروشم بره
خوشم نیومد از کارش ?
امین
۱۳ مهر ۱۳۹۹بد شانس نه راننده نداره حاجی مارک مارکز اگه برای دوکاتی کار میکرد شاتل هم نمیتونست اونو جا بزاره مارک مارکز ودیگر رانندگان اعجوبه هستند که تیم رو قهرمان میکنن رانندگی اون محشره وگرنه موتور ducati gp2020 سر تر honda gp2020 هست از لحاظ فنی کلا دوکاتی برترین موتور هارو تولید میکنه سلطان هست با سوپر لگرا (نه پانیگاله)سریعترین موتور جاده ای رو هم داره قدرتی برابر h2 داره ولی وزنش خیلی کمتر هست و قطعا سریعتره و h2r هم بهتره با ducati gp2020 مقایسه شه که قطعا حریفش نیس. دوکاتی سلطان بی چون چرای دنیای موتور سیکلته
Maserati
۱۳ مهر ۱۳۹۹انصافا نمیشه بین دوکاتی و کاوازاکی گفت کدوم بهتره
Abbas.Lambo
۱۳ مهر ۱۳۹۹دیدن عکسای ویرون و مورسیه لگو کنار هم کل خاطرات بچگیمو زنده کرد،چه دورانی بود،یادش بخیر،دوستم عشق بوگاتی بود و منم عشق لامبو،هر روزم سر این دوتا تو مدرسه با هم بحثمون میشد،ای کاش باز برمیگشتم به اون دوران خوش و بدون دغدغه
(الانم زیاد سنم بالا نیستا ولی انگار از اون زمان تا الان یک قرن گذشته?)
در کل میخوام بگم ما با این برند ها و ماشینای فوق العادشون که انگار روح دارن بزرگ شدیم،اگه الان بخاطر چهارتا برند نوپا و یا برقی بخوان اینا از بین برن حیفه
Maserati
۱۳ مهر ۱۳۹۹للللعععننتتتت بببههههه بببرررققییییییییییییی!!!!!!!
ارشیاSVJ
۱۳ مهر ۱۳۹۹بفروشتشون همین یه ذره علاقه ای که بهش دارن هم بر باد میره.
سودشون که خوب بوده
بوگاتی هشتاد تا ماشین فروخته
فقط دویست و چهل میلیون یورو
چهارهزارتا سیصدهزار یورو هم میشه 1200000000یورو!!
دوکاتی هم 520 میلیون یورو
روی هم سوده خوبی داشتن
با احتساب هزینه تولید بازم خیلیه سودش!!!?????
Hadi
۱۳ مهر ۱۳۹۹کاش حداقل بوگاتی رو بدن به پورشه…
Mohamad
۱۳ مهر ۱۳۹۹پورشه خودش برای فولکس واگن هست. چی رو بدن به پورشه؟??♂️
OMID
۱۳ مهر ۱۳۹۹کاش لامبو رو بفروشه همون
دیگه لامبو شده بود گاو شیرده
قرار بود فوقش سال بعد جانشین اونتادور بیاد ولی به خاطر هزینه هنوز توسعه رو هم شروع نکردن
Ho3in
۱۳ مهر ۱۳۹۹ای کاش میشد پول داشت و دوکاتی رو خرید واقعا
این برند عالیه و دوست داشتنی ،بین موتور ها آقایی میکنه
Maserati
۱۳ مهر ۱۳۹۹ایتالیا????????????
مانی
۱۵ مهر ۱۳۹۹دوکاتی موتور سطح بالا و گرون میزنه
۵۲۰۰۰تا فروش کمه؟
سروش
۱۳ مهر ۱۳۹۹تصمیم گیری سختیه واقعا. وقتی در اذهان بوگاتی و لامبورگینی با حجم موتور زیاد یا ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی جا افتاده و مردم به خاطر این ویژگی ها سراغشون میرن، اگه استراتژی تغییر کنه ویژگی خاص خودشون رو از دست میدن و اینجا ریزش مشتری اتفاق میفته. دلیل تعلل فولکس در معرفی جانشین اونتادر یا انجین ۱۶سیلندر بوگاتی همینه. شاید اگه چند سال زودتر ذهن ها رو برای الکتریکی سازی یا تکنولوژی های دیگه آماده میکردن به این بن بست استراتژی نمیرسیدن
Sina
۱۳ مهر ۱۳۹۹ایکاش بفروشتشون
فولکس واگن میخوا هر چی ماشین بی نظیره رو خراب کنه با برقی کردن.آخه مگه چقدر لامبو تولید میکنی که میخوای برقی بشن ، اصلا چه فایده ای داره اینکار ، کلا ۸۰ تا بوگاتی ساخته
میخواد برقیش کنه
بوگاتی رو تبدیل کرده به شرکتی که فقط ۱ کیلو وزن کمتر یا بیشتر میکنه میگه ماشین جدید
رامین
۱۳ مهر ۱۳۹۹البته این برقی شدن تقصیر فولکس نیست قوانین آلایندگی دنیا مخصوصا اروپاس که دست و باله خودروسازارو می بنده. برندای رده بالایی مثه لامبو و فراری و… مجبورن برای بقا خودروهای هیبریدی و الکتریکی بزنن
Sina
۱۳ مهر ۱۳۹۹ببین بر اساس تولیداته
الان لامبو و بوگاتی روی هم دیگه از دو سه تا کارخونه ی گلف آلودگیه کمتری دارن
رامین
۱۳ مهر ۱۳۹۹من منظورم آلایندگی خودروهاس نه کارخونه ها
MAF
۱۴ مهر ۱۳۹۹دولتا بدجوری به خودروسازا سخت میگیرن
ارش
۱۳ مهر ۱۳۹۹فروش بوگاتی راه حل بسیار خوبیه لزومی نداره فولکس با وجود رقبای سوئدی و آمریکایی اینهمه هزینه کنه در آخر هم بوگاتی با عنوان یک برند فرانسوی شناخته بشه که خود فرانسوی ها نقشی هم در ساختنش ندارن.تمام تجربه و هزینه بوگاتی رو صرف توسعه پورشه کنه خیلی بهتره تا یه محصول بی رقیب درست بشه.
امین
۱۳ مهر ۱۳۹۹اخه فرانسوی ها و انگلیسی ها از مریخ اومدن? اینقدر ررررر بدم میاد از این … که نگو همیشه هم قیافه میگیرن و نژاد برترن انگار مخصوصا روباه پیر خیلی مغرورن شیطان های خودشونو هم قدیس تعریف میکنن جوری از چرچیل تعریف کردن به جهان که بچه فکر میکنه با یه نابغه و فرشته طرفه انگار همونی نیست که دستور کشتار جمعی عظیم وحشتناک درسدن بعد از اتماااااام م جنگ دستور شخص اون بوده خودش داره میگه برای مملکتم با شیطان هم دست میدم ینی خارج انگلیس هر کی باشه قیمه قیمش میکنن بقیه کشکشن فقط نژاد آنگلوساکسون و یهودی به نظرت بوگاتی فرضا تحت مالکیت فرانسه بود و همه چیشو اونا درست میکردن آلمان پیچشو محکم میکرد اصن اسمی از آلمان میبردن؟! اندازه نخودم اهمیت نمیدادن حال روی دیوو هر طرفش پرچم فرانسه است اخه اونا قدیس هستن نژاد برترن به قول یه نفر همه تو دنیا برابرن اما یه عده برابر تر هستن
Hl>i
۱۳ مهر ۱۳۹۹فروش ۴۵۵۴ عدد مربوط به امار فروش ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ لامبورگینی است
لامبو بالای ۸ هزار دستگاه فروش داشته پارسال.
فروش برندهای چون بوگاتی و دوکاتی و یا حتی سیات خیلی محتملتر است تا فروش لامبورگینی.
+|<i
امیررضا
۱۳ مهر ۱۳۹۹کاش لامبو و فراری با هم یه کمپانی جامع تشکیل بدن و با همکاری هم بهترین هارو بسازن.
سورنا
۱۳ مهر ۱۳۹۹به درد نمیخوره
چون همین رقابته که باعث پیشرفتشون میشه
سورنا
۱۳ مهر ۱۳۹۹لامبو رو بفروشه عقل نداره لامبو ضرر هم بده عوضش اعتبار و شخصیت میاره براش …
blackburn
۱۳ مهر ۱۳۹۹لامبورو چند میفروشه؟ حتما 40 میلیارد یورو به بالا چون واسش سرو دست میشکنن
سورنا
۱۳ مهر ۱۳۹۹حتی ۴۰۰ میلیاردم نباید بفروشه :( حیفه بخدا همچین برندی که اسمشم اندازه چند تا خودروسازی تاپ ارزش داره …
امیر
۱۳ مهر ۱۳۹۹بنظرم لامبو مشتری زیاد داره فک کن مثلا بی ام دبلیو بخره لامبو رو موتورهای تنفس طبیعی تویین توربو بکن به علاوه هیبرید یه هیولای هیبریدی بده بیرون آخرشم که یا هیدروژنی یا برقی یا تلفیقی میشه
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۳ مهر ۱۳۹۹” ممکن است مدلهای الکتریکی این سه برند از سوی طرفداران و خریداران آنها چندان مورد استقبال قرار نگیرد.”
خب معلومه مورد استقبال قرار نمیگیره.
افرادی که چنین مبلغی برای مدل های این برند ها
پرداخت میکنن انتظار یه خودروی واقعی دارن
نه یه اسباب بازی که اصول کارش جارو برقیه!
Maserati
۱۳ مهر ۱۳۹۹کدوم احمقی لامبورگینی برقی میخره؟؟؟؟؟؟
برقی میخوان تسلا میگیرن چرا لامبو رو میکنی موش آزمایشگاهی وقتی نتیجش پیداس!!!!!
Maserati
۱۳ مهر ۱۳۹۹بوگاتی اایییتتااااللللییییاااااایییییههههههههههههه
Aryan kia
۱۳ مهر ۱۳۹۹سلام اولین نظرم هستش به نظر من دوکاتی به پای کاوازاکی نمیرسه ولی دوکاتی هم فوق العادس
AMG_73///
۱۴ مهر ۱۳۹۹به نظر من
موتور فقط یاماها