گروه فولکسواگن که چندین سال عنوان بزرگترین خودروساز جهان را در اختیار داشت، سال گذشته این عنوان را به تویوتا واگذار کرد و قصد ندارد آنرا باز پس گیرد زیرا این شرکت دیگر به دنبال عنوان بزرگترین خودروساز جهان نیست. مدیرعامل برند خودروهای سواری فولکسواگن «کریستین وولمر» دراینباره گفته است:
امروز دیگر به دنبال هدف بزرگترین خودروساز جهان نیستیم.
گروه فولکسواگن در سال ۲۰۱۵ در بحبوحهٔ رسوایی دیزلگیت این عنوان را از تویوتا گرفت و علیرغم از دست دادن سهم بزرگی از بازار خودروهای دیزلی، توانست آنرا تا سال ۲۰۱۹ حفظ کند. سال گذشته اما تویوتا به خاطر شیوع کرونا توانست عنوان بزرگترین خودروساز دنیا را پس بگیرد زیرا هرچند در این سال کل صنعت خودرو با کاهش فروش مواجه شد اما کاهش فروش تویوتا (۱۱ درصد) از گروه فولکسواگن (۱۵ درصد) کمتر بود. البته مطمئناً هنوز هم فولکسواگن از افزایش فروش محصولات خود خوشحال خواهد شد اما تعقیب تویوتا دیگر در تصمیمات استراتژیک این غول خودروسازی اروپا جایی نخواهد داشت.
این کار موجب میشود فولکسواگن بهتر بتواند روی گسترش پلتفرم الکتریکی MEB تمرکز کند. این شرکت در حال حاضر یکی از اولین خودروسازانی محسوب میشود که چندین محصول الکتریکی را بهصورت انبوه به بازار عرضه کرده است. البته فولکسواگن در این راه بدون مشکل نبوده است اما با مدلهایی مثل ID.3 و ID.4 و همینطور آئودی E-Tron و پورشه تایکان قطعاً در بازی الکتریکیها بالاتر از تویوتا قرار دارد. از سوی دیگر، تویوتا هم با پلتفرم الکتریکی E-TNGA بهزودی وارد این بازی خواهد شد درحالیکه همچنان به سرمایهگذاری روی تکنولوژی هیدروژنی هم ادامه خواهد داد.
amirmohammad
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰منظور از لقب بزرگترین خودروساز برای فولکس خیلی فراتر از فروش و این قضایا هست…
عارف
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰این دو غول خودروساز، رقابت سالم و جالبی دارند در کنار منفعت مالی که کسب میکنند در نهایت بهترین سود را به مصرف کننده میرسانند . ( البته بیرون از مرز ایران )
Mohammadreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰فک نمیکنم تویوتا کلا. از لحاظ فروش خودرو تمام الکتریکی در ده سال آینده به فولکس برسه.
چون بازار های اصلی فولکس و تویوتا باهم تفاوت دارن.
بازار های اصلی فولکس چین و اروپا هستن که تراکم جمعیت زیاد و خودرو های کوچیک دارن و بیشتر به الکتریکی ها میل دارن.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا محمدرضا جان
یه بحثی که هست اینه که فولکس پس از رسوایی دیزلگیت دیگر کمر راست نکرد و از آن بدتر خودش را وابسته کرد شدیداً به بازار چین که آمار فروش فولکس نشان میده که اگر چین درهایش را به این خودروساز ببنده ، دیگر نمیتواند توان بیاورد و ورشکسته میشود !
این تا اینجا .
اما بحث دیگر ، زیر مجموعههای نامدار و گردنکُلُفت و گران این شرکت هستند که فروش و سود آنها تا حدودی جبران کم فروشی برند اصلی خود فولکس را میکند ، مثل پورشه که هر سال موفقتر و بهتر از سال قبلش بوده یا بنتلی یا آئودی و…. !
اما بحث دیگر برند تویوتاست که مورد علاقهی من هم هست و تویوتا ثابت کرده که موفقیت فقط رسیدن به اوج نیست بلکه موفقیت در اوج ایستادن و روی خط بهترینها ایستادن است !
اگر توجه کرده باشید ، شرکتهایی همچون تویوتا ، بنز ، پورشه و… ، بیشترین درآمدشون را صرف تحقیق و توسعه میکنند و اصلیترین دلیلش هم اینه که اول به باتِن و کیفیت توجه میکنند و سپس باقی موارد !
آریا منش
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا قصد داره سهام تسلا رو بخره . پس در واقع نیازی به عملکرد مستقیم در مقابل فولکس واگن ندارد
حسن
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بلاخره فولکس فهمید که لقمه رواندازه دهانش باید برداره کی میتونه باغول صنعت تویوتای گردن کلفت دربیوفته
Amirreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰شما مثل اینکه حالتون خوب و نمیدونید دارید درباره چه شرکتی حرف میزنید ، فولکس مالک پورشه ، آئودی ، لامبورگینی ، بوگاتی ، اشکودا ، سئات ، بنتلی ، اسکانیا هست
Hamid
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب عمو حسن
عجب!
مهدی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چیییی!? از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ دست فولکس واگن بوده ها
خوشنام
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا الکی گنده شده. در برابر فولکس، تویوتا مثل شرکتهای چینی میمومه، فقط دنبال آماره
آریا منش
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰همین الکی گنده از سال ۱۹۴۵ داره فعالیت می کند و کهن ترین خودرو ساز ژاپن است و از لحاظ سوددهی بالاتر از فولکس واگن با ۱۶ میلیارد دلار ایستاده . پدربزرگ من یه تویوتا هایلوکس مدل ۱۹۷۰ داشت هنوزم کار میکنه پس از گذشت ۵۰ سال
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ایکاش مثل قبل جنرالموتورز و شرکتهای آمریکایی دوباره دنیای خودرو رو توی دستشون میگرفتن?