فولکسواگن به دنبال بازنشسته کردن پیشرانه ۸ سیلندر TDI موجود در شاسیبلند توارگ بوده و به همین خاطر اقدام به معرفی نسخهای سفارشی از این خودرو با نام لست ادیشن کرده است.
این خودرو تنها به تعداد ۴۰۰ دستگاه و برای بازار آلمان تولید خواهد شد و قیمت آن پیش از افزودن هرگونه آپشن برابر با ۱۰۴۳۶۱ یورو خواهد بود.
توارگ لست ادیشن ۸ سیلندر با رنگهای سفید، قرمز، خاکستری، نقرهای، مشکی و سفید اوریکس در دسترس بوده و از سطح تجهیزات R-Line سود خواهد برد. شاسیبلند موردبحث همچنین به قوسهای چرخ مشکی براق، دیفیوزر و دستگیرههای درب تیرهرنگ مجهز است. نشان لست ادیشن نیز روی ستونهای B دیده شده و شماره تولید نیز روی این بخش وجود خواهد داشت.
یک پکیج سفارشی هم ارائه شده که شامل مواردی همچون چراغهای جلوی LED، کاکپیت دیجیتال، شاسی تطبیقی و رینگهای مشکی ۲۱ اینچی سوزوکا میباشد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزلی این خودرو قدرت ۴۱۵ اسب بخاری و گشتاور قابلتوجه ۹۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل میشود. این پیشرانه به دو توربو مجهز بوده و توربوی دوم کار خود را از دور ۲۲۰۰ به بعد شروع میکند.
این امر به بهبود مصرف سوخت و آلایندگی توارگ کمک کرده به گونهای که شاسیبلند موردبحث در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب مصرف سوخت ۸.۵/۶.۷/۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر ۱۹۵ گرم دیاکسید کربن آزاد میکند.
توارگ ۸ سیلندر لست ادیشن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
پس از حذف مدل ۸ سیلندر دیزلی نسخه توارگ R به عنوان پرچمدار این خانواده ایفای نقش خواهد کرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی قدرت ترکیبی ۴۵۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید میکنند.
رامین
۲۱ مرداد ۱۳۹۹چقدر خوشگله
ali
۲۱ مرداد ۱۳۹۹مانیتورش 32 اینچه ؟!! ولی قدرت و طراحی خوبی داره..
شاهین
۲۱ مرداد ۱۳۹۹سلام خیر
فکر میکنم ۱۶ اینچی باشه اما مطمئن نیستم.
MehdiTurbo
۸ شهریور ۱۳۹۹۳۲ اینچ خیلی بزرگ میشه قد یه تلویزیون کوچیک میشه
طراحیش خیلی عالیه
مهدی
۲۱ مرداد ۱۳۹۹لامصب … خیلی آلمانیه
ارشیاsvj
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ای بابا
نسل موتور های بزرگ داره منقرض میشه…??
حسین دهمرد
۲۱ مرداد ۱۳۹۹جالبه آخه معمولا موتورهای دیزلی پرقدرت رو شیش سیلندر خطی طراحی میکنن تا نرمتر کار کنه مثه نود درصد کشنده ها و اتوبوسها. ولی اینجا بخاطر شتاب بهتر و البته برندینگ بهتر v8 طراحی کردن
کسی میدونه موتور این مدل طولی نصب میشه یا عرضی؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۱ مرداد ۱۳۹۹طولی.
بهراد
۲۱ مرداد ۱۳۹۹کسی میدونه اینجور ماشینا با گازوئیل ایران سازگاری دارن یا خیر؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۱ مرداد ۱۳۹۹قطعا خیر، گازوئیل های ایران موتور کامیون رو هم اذیت میکنه!
حتی راننده های راننده های سایپا آبی دیزل هم از کیفت افتضاحش
شاکی ان.