فولکس واگن

فولکس‌واگن توارگ لَست ادیشن، شام آخر برای پیشرانه 8 سیلندر دیزلی…

فولکس‌واگن به دنبال بازنشسته کردن پیشرانه ۸ سیلندر TDI موجود در شاسی‌بلند توارگ بوده و به همین خاطر اقدام به معرفی نسخه‌ای سفارشی از این خودرو با نام لست ادیشن کرده است.

این خودرو تنها به تعداد ۴۰۰ دستگاه و برای بازار آلمان تولید خواهد شد و قیمت آن پیش از افزودن هرگونه آپشن برابر با ۱۰۴۳۶۱ یورو خواهد بود.

توارگ لست ادیشن ۸ سیلندر با رنگ‌های سفید، قرمز، خاکستری، نقره‌ای، مشکی و سفید اوریکس در دسترس بوده و از سطح تجهیزات R-Line سود خواهد برد. شاسی‌بلند موردبحث همچنین به قوس‌های چرخ مشکی براق، دیفیوزر و دستگیره‌های درب تیره‌رنگ مجهز است. نشان لست ادیشن نیز روی ستون‌های B دیده شده و شماره تولید نیز روی این بخش وجود خواهد داشت.

یک پکیج سفارشی هم ارائه شده که شامل مواردی همچون چراغ‌های جلوی LED، کاکپیت دیجیتال، شاسی تطبیقی و رینگ‌های مشکی ۲۱ اینچی سوزوکا می‌باشد.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزلی این خودرو قدرت ۴۱۵ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۹۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. این پیشرانه به دو توربو مجهز بوده و توربوی دوم کار خود را از دور ۲۲۰۰ به بعد شروع می‌کند.

این امر به بهبود مصرف سوخت و آلایندگی توارگ کمک کرده به گونه‌ای که شاسی‌بلند موردبحث در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب مصرف سوخت ۸.۵/۶.۷/۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر ۱۹۵ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.

توارگ ۸ سیلندر لست ادیشن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

پس از حذف مدل ۸ سیلندر دیزلی نسخه توارگ R به عنوان پرچم‌دار این خانواده ایفای نقش خواهد کرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی قدرت ترکیبی ۴۵۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    چقدر خوشگله

    موافقم 22
    مخالفم 4
  2. ali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (776 ديدگاه)

    مانیتورش 32 اینچه ؟!! ولی قدرت و طراحی خوبی داره..

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      سلام خیر
      فکر میکنم ۱۶ اینچی باشه اما مطمئن نیستم.

      موافقم 13
    2. MehdiTurbo

      ۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2374 ديدگاه)

      ۳۲ اینچ خیلی بزرگ میشه قد یه تلویزیون کوچیک میشه
      طراحیش خیلی عالیه

  3. مهدی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    لامصب … خیلی آلمانیه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. ارشیاsvj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ای بابا
    نسل موتور های بزرگ داره منقرض میشه…??

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. حسین دهمرد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    جالبه آخه معمولا موتورهای دیزلی پرقدرت رو شیش سیلندر خطی طراحی میکنن تا نرمتر کار کنه مثه نود درصد کشنده ها و اتوبوسها. ولی اینجا بخاطر شتاب بهتر و البته برندینگ بهتر v8 طراحی کردن
    کسی میدونه موتور این مدل طولی نصب میشه یا عرضی؟

    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      طولی.

  6. بهراد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    کسی میدونه اینجور ماشینا با گازوئیل ایران سازگاری دارن یا خیر؟

    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      قطعا خیر، گازوئیل های ایران موتور کامیون رو هم اذیت میکنه!
      حتی راننده های راننده های سایپا آبی دیزل هم از کیفت افتضاحش
      شاکی ان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا