به نظر میرسد که گروه فولکسواگن بهطور کاملاً جدی گزینههای مربوط به وضعیت لامبورگینی را بررسی میکند. با توجه به اینکه فولکسواگن تا سال ۲۰۳۰ دگرگونیهای گسترده و بنیادینی را تجربه خواهد کرد و به دنبال دو برابر کردن ارزش بازار خود است بنابراین بحثهای زیادی دربارهی آیندهی برندهایی همچون فولکسواگن، اشکودا، سئات، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، دوکاتی و خانهی طراحی ایتال دیزاین وجود دارد.
با توجه به خبر منتشر شده توسط بلومبرگ میتوان گفت فولکسواگن در حال فکر کردن درباره فروش لامبورگینی یا حفظ آن در لیست داراییهای خود میباشد. اینها را منابع ناشناسی گفتهاند که نمیخواهند نامشان فاش شود زیرا بحثوجدلها دربارهی فروش یا حفظ لامبورگینی بسیار داغ است. البته چیزی که بهطور قطعی میدانیم این است که فعلاً تصمیمی گرفته نشده است. لامبورگینی در سالهای اخیر و به لطف حرکت به سمت خودروهای شاسیبلند از موفقیت مالی عظیمی بهره برده و ارزش خود را به ۱۱ میلیارد دلار رسانده است. آمار فروش خوب اوروس و معرفی نسخههای جدید آونتادور نیز میتواند با افزایش حاشیه سود این شرکت کمک کند. بنا به گفتهی بلومبرگ، وضعیت کنونی لامبورگینی باعث شده این شرکت گزینهی خوبی برای حضور در بازار سهام باشد.
هربرت دایس مدیر اجرایی فولکسواگن برنامههای مفصلی برای تمرکز روی گسترش برندهای اصلی این گروه یعنی فولکسواگن، آئودی و پورشه داشته تا به این ترتیب منابع لازم را بهصورت بهتری مدیریت کند. چند وقتی است که سرمایهگذاران از این شرکت میخواهند تا شاخ و برگهای اضافی فولکس را قطع کند زیرا ارزش این غول خودروسازی در بخشهایی همچون موتورسیکلت، کامیونها و سوپرکارها جذب شده است. با ارزش کنونی ۸۹ میلیارد دلاری، دایس میخواهد به رقم ۲۲۰ میلیارد دلار برسد که هدف بزرگی است.
گفته میشود کارهای اولیه برای اعطای هویت قانونی جدید و جدا به لامبورگینی انجام شده و احتمالاً در پایان سال ۲۰۲۰ تصمیم نهایی دربارهی این شرکت اتخاذ خواهد شد.
ایمان
۲۲ مهر ۱۳۹۸فروش لامبورگینی برای فولکس واگن پشیمونی به بار میاره
بعدشم برای این برند مشتری زیاده
بازم میگم لامبورگینی با این برند قوی و سوددهی بالایی که داره میتونه روی پای خودش بایسته ??
sina7
۲۲ مهر ۱۳۹۸لامبو یا باید مستقل شه یا بره زیرمجموعه بی ام و که دومی بهتر از تمام گزینه هاست
لامبورگینی و بی ام و دوتا شرکتی هستن که ماشین بد تو کارشون نیس
همکاری جالبی میشه
مخصوصا اگه v12 و v10 لامبورگینی با کمک بی ام و قوی تر و بهتر بشه
فریدون فرخ
۲۲ مهر ۱۳۹۸وای که منتظرم هر چه زودتر اعلام رسمی برای فروش کنه. خودم خریدار پروپاقرصش هستم.
حاضرم تا 15 میلیارد هم پیشنهاد بدم.
ولی باز خوشبین نیستم و فک کنم فراری با پیشنهاد بالاتری بخره
فرید
۲۲ مهر ۱۳۹۸لامبورگینی فولکس رو بالا نگه نداشته
فولکس لامبورگینی رو بالا نگه داشته
ولی امیدوارم اگر دست یکی دیگه میافته خوب حمایت بکنه از لامبورگینی
گرچه من هیچ جای دیگه ای رو مثل گروه فولکس قوی نمیدونم که به درد لامبورگینی بخوره
امیر
۲۲ مهر ۱۳۹۸یه چیزی به ذهنم رسیدم ک قطعا غیر ممکنه اما جالب بود اگه گروه کرایسلر از فیات جدا میشد و با لامبو ادغام یا همکاری داشتن…!!
همکاری عالی مثل وایپر
چراک ن؟؟!!
Reza
۲۲ مهر ۱۳۹۸اصلا فکرشم نکن.
لامبورگینی باید با یه شرکت آلمانی ادغام بشه. در غیر اینصورت اسب سرکش از گاو وحشی سواری میگیره
pooriya.bmw.germany
۲۲ مهر ۱۳۹۸این کرایسلر مانند یک غده سرطانی عمل میکنه
ادغام با دایملر و فیات شاهد بودیم که چطور این دو شرکت هم مانند خودش پایین کشید
خوشبختانه دایملر_بنز خودشو نجات داد
ولی فیات حال خوشی نداره و اسطوره ای مثل مازراتی داره به ورطه نابودی کشیده میشه
کرایسلر باید با فورد یا جنرال موتور یا با شرکت های آسیایی مثل جیلی یا هیوندای چون تفکر آسیایی آمریکایی نزدیک تره تا تفکر اروپایی آمریکایی
parvaz
۲۲ مهر ۱۳۹۸چرا یه خودرو ساز هست مثل بیمر که شاخ و برگ اضافه نداره و فقط به رولزرویس مینی و بایک هایش خلاصه میشه و اگه لامبورگینی رو در اختیار بگیره مطمئنم مثل رولزرویس و مینی که ثابت کرد تیم مدیریتی قوی داره بیمر اونم بالاتر میکشه…
بهترین انجین ساز لامبو رو در اختیار بگیره چه شود !!!! رقابتش با فراری خیلی دیدنی تر میشه!! هیجان انگیز نیست؟؟؟
ایلیا
۲۲ مهر ۱۳۹۸چه گروه دیگه ای شاسی و موتورهایی در حد فولکس واگن داره که بخواد با لامبورگینی به اشتراک بذاره و ازش حمایت کنه؟
شاید فقط بنز و بی ام و!
واقعا من در هیچ گروه دیگه ای تکنولوژی موتور و شاسی رو در حدی نمیبینم که بخواد لامبورگینی رو بالا بکشه و کمک کنه محصولی در حد اوروس تولید کنه.
datsun
۲۲ مهر ۱۳۹۸لامبو هم یه شبه آئودی رو سوپر اسپورت ساز کرد و با موتور v10 لامبو الان داره فخر فروشی میکنه.
Amir Machine
۲۲ مهر ۱۳۹۸موتور V10 لامبورگینی با سرمایه آئودی توسعه پیدا کرد
آئودی قبل از توسعه این موتور هم سوپراسپرتساز بود، نسل اول R8 ابتدا با موتور 4.2 لیتری V8 خود آئودی به بازار اومد
اطلاعات غلط ندید
datsun
۲۲ مهر ۱۳۹۸من تا از یه چیزی مطمئن نباشم رو هوا کامنت نمیزارم عزیزم که این ماشین دوست داری باید اینو بدونی که اون r8 عزیزت بر مبنای گالاردو ساخته شده و نسل اول هم از موتور لامبو گرانقدر استفاده کرده .
یا حق.
Amir Machine
۲۲ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز
آئودی R8 بر اساس گالاردو ساخته شده درست، اما خود گالارو رو کی توسعه داد؟ سرمایهش از کجا اومد؟
آئودی و بالاتر از اون فولکسواگن بخاطر کاهش هزینههای توسعه، آئودی R8 و گالاردو رو روی یک پلتفرم ساختن
جوری میگی آئودی بر اساس گالاردو ساخته شده و از موتور اون استفاده کرده که انگار لامبورگینی قبل از مالکیت فولکسواگن اینا رو داشته و لطف کرده در اختیار فولکسواگن قرار داده
بابا همه چیز گالاردو رو فولکسواگن توسعه داد
بله لامبورگینی قبل از این موتورهای 10 سیلندری بصورت کانسپت ساخته بود اما هرگز تولید نشدن و بعد از مالکیت فولکسواگن اون موتورها کاملاً بازطراحی شدن با سرمایه آئودی و فولکسواگن
مهران
۲۲ مهر ۱۳۹۸حالا چقدر شما از آلمانی ها بدت میاد؟ یه جا دیگم متهمشون کردی به بچه بازی این چه جور ادبیاتیه ما هم بلدیم تحقیر کنیم ولی نمیکنیم از تموم دنیا هم اتو داریم قبل از اینکه لامبورگینی کلا باشه Audi ماشین اسپورت و سوپر اسپورت مسابقه ای تولید میکرد پس هیچ ربطی به لامبورگینی نداره همین که لامبورگینی زندست مدیون آلمانی هاست
Amir Machine
۲۲ مهر ۱۳۹۸ایشون کلا با گروه فولکسواگن مشکل داره، فکر میکنه فولکسواگن از همه برندهاش فقط استفاده برده و برای هیچکدومشون هیچ زحمتی نکشیده
Ferrari Fxx K Evo
۲۲ مهر ۱۳۹۸با نظر ایلیا عزیز موافقم
محمد
۲۲ مهر ۱۳۹۸سال پبش در مورد دوکاتی هم این شایعات داغ بود که فولکس واگن بصورت قطعی گفت دوکاتی فروشی نیست….
دانیال_Surrey،England
۲۲ مهر ۱۳۹۸سخنگوی فولکس اعلام کرده هیچ برنامه ای برای فروش لامبو نداره و همش شایعس.
Saeed
۲۲ مهر ۱۳۹۸امیدوارم لامبورگینی، مثل فراری، رو پای خودش بایسته….
عکس آخری؛ ایشالاه قسمت همتون بشه ?
Abbas
۲۲ مهر ۱۳۹۸حالا دیگه لامبورگینی شده جز شاخ و برگای اضافی؟!
ارشیا
۲۲ مهر ۱۳۹۸کاش ما هم از این شاخ و برگای اضافی داشتیم???
نوید جهرمی
۲۲ مهر ۱۳۹۸ما فقط پشم اضافی داریم
Ferrari
۲۲ مهر ۱۳۹۸???
مهران
۲۲ مهر ۱۳۹۸برای یه امپراطوری بزرگ یه منطقه کوچیک حتی با ارزش میتونه شاخ و برگ اضافی باشه تو پلتیک یا به قول دوستمون سیاست
شاهین
۲۲ مهر ۱۳۹۸والا به عنوان دوستداره دو آتیشه ی لامبورگینی دوست دارم از خانواده فولکس واگن جدا بشه
چند وقت پیش هم خوندم بی ام و قصد خرید لامبو رو داره شایعه یا درستشو نمیدونم
چه کمپانی بهتر از بی ام و
لامبورگینی هم دیگه پیشرفت خودشو کرده و به سودهی مد نظر رسیده و الان اصلا دیگه توی حاشیه نیست، اتفاقا محبوب تر هم شده.
بنظرم بصورت امتحانیم شده یه لحظه بگن لامبورگینی به فروش میرسه ببینیم کیا براش دندون تیز کردن
علیرضا
۲۲ مهر ۱۳۹۸فقط اینو بگم تو زمان احمدی نژاد فروش نفت ایران ۷۲۰ میلیارد دلار بود
مانی
۲۲ مهر ۱۳۹۸مگه نفت به بشکهای ۱۰۰۰ دلار هم رسیده بود؟؟؟!!!!
مانی
۲۳ مهر ۱۳۹۸آها کل ۸ سال خخخخخ
pooriya.bmw.germany
۲۲ مهر ۱۳۹۸به نظر من فولکس اشتباه میکنه لامبورگینی شاخ برگ اضافی نیست
در مجموعه فولکس واگن هر برند یک مسئولیت داره
بوگاتی تولید ابر خودروها و نهایت علم مهندسی
بنتلی فوق لوکس ساز
پورشه برند کاستوم و لوکس اسپرت
آئودی رقابت با بنز و ب ام و
لامبورگینی سوپر اسپرت ساز
خود برند فولکس واگن خودرو های معمولی و کاربردی و عامه پسند
تا این جا هر برند وظیفه مشخصی داره
ولی تکلیف اشکودا و سئات مشخص نیست
این دو برند با خود برند فولکس همپوشانی دارند
به نظر من شاخ برگ اضافی اشکودا و سئات هست
فولکس واگن باید بجای جواهری مانند لامبورگینی سئات و اشکودا واگذار کنه بنظر من پژو یا رنو میتوان سرپرست خوبی برای این دو برند باشه
مان و اسکانیا هم به همین ترتیب فولکس باید یکی واگذار و روی دیگری سرمایهگذاری کنه چون این دو برند هم همپوشانی دارند با یکدیگر
فقط اینجا باید به فاجعه دیزل گیت اشاره کرد که ضربه سنگینیبه این گروه معظم زد که الان شاهد چنین خبر ناراحت کننده هستیم
Achtung
۲۳ مهر ۱۳۹۸هر تصمیمی بگیرن همون درسته مدیران و مشاوران فولکس چند سال جلوتر رو دارن میبینن اونوقت یه عده از همه چیز بی خبر تو یه نقطه پرت خاورمیانه میگن این کار درسته این کار غلط !
P.K.H
۲۴ مهر ۱۳۹۸دروغه
اوس پوری
۲ دی ۱۴۰۰من بهترین طرفدار لامبورگینی هستم وه فقط لامبورگینی قیول دارم اگر لامبورگینی از فولکسواگن جدا بشه خیلی خوب میشه باید لامبورگینی مثل فراری جدا باشه الان اصلی ترین رقیف فراری بهتر هم هست صد درصد اگر جدا بشه دیگه تمومه 😍💔لامبورگینی یعنی عشق یک ماشین باز
اوس پوری
۲ دی ۱۴۰۰مگه بچه هستید خدایی 😂 فولکسواگن یک درصد هم امکان نداره لامبورگینی بفروشه از سال 2017 با اروس و هوراکان اینقد پول یه جیب زده که دیگه پشیمون شده واقعا من جاش بودم همچین شاهکاری رو نمیفروختم