فولکس واگن

رکورد 400 متر فولکس‌واگن لوپوی 1800 اسب بخاری!

در دنیای امروزی خودروها، هاچبک های جمع‌وجور اسپورت با قدرت ۴۰۰ اسب بخار وجود داشته و شاسی بلندهایی قوی‌تر از سوپرکارها جولان می‌دهند. سدان های فوق‌سریع هم جای خود را دارند که باعث می‌شوند از نظر پرفورمنس کاملاً راضی باشید.


اما با این وجود همواره افرادی هستند که خواهان چیزی فوق‌العاده هستند. برای مثال این فولکس‌واگن لوپو را در نظر بگیرید که یک روز خودروی شهری بی حاشیه‌ای بوده اما حالا به یک هیولای ترسناک در درگ تبدیل شده است.

این خودرو آشنا به نظر می‌رسد زیرا چند ماه قبل در مسابقات درگ رومانی دیده شده بود ولی حالا به بریتانیا رفته تا در مسابقات شتاب دیگری شرکت کند.

البته خبر مهم اینکه قوای محرکه‌ی لوپوی یاد شده حداکثر قدرت ۱۸۰۰ اسب بخاری دارد. هنوز جزئیات زیادی از مشخصات فنی این خودرو در دست نیست اما به نظر می‌رسد این هات رود ترسناک نه تنها از یک بلکه از دو پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری به شدت تیون شده استفاده کرده است. ظاهراً هر یک از این پیشرانه‌های توربو قدرت ۹۰۰ اسب بخاری دارند که ۶۰۰ اسب بخار بیشتر از آخرین باری است که با لوپو ملاقات کرده بودیم. طبیعی است که رساندن این میزان قدرت به سطح زمین کار سختی بوده و لوپو نیز با چالش چسبندگی به زمین دست‌وپنجه نرم می‌کند.


اما خب یک راننده‌ی شجاع این لوپو به جنگ زمان و دیگر خودروها رفته و رکورد حدود ۹ ثانیه‌ای را برای مسافت ۴۰۰ متر ثبت می‌کند که کاملاً با ظاهر و هیبت این لوپو همخوانی دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    دوتا گیربکس داره!! وسطای ویدیو نشون میده داره دوتا دسته دنده رو تکون میده!
    بعدم ینی چییی انجین 2 لیتری 900 اسبی؟؟؟؟ خیلی تیونینگ شده خییییییلییییییی

    1. محمد

      ۱۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      واقعا کشیدن ۹۰۰ اسب بخار از یه انجین ۲ لیتری بشدت سخته
      .
      یعنی تقریبا ۲۰۰ سی سی از این موتور قدرت ۱۰۰ اسب بخاری داره
      معادل قدرت ماشینهای روتین ایران مثل ال نود و ۲۰۶

    2. Hemichan

      ۱۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (719 ديدگاه)

      بعضی وقتا برای تعویض سریعتر دنده از یک گیربکس با چنتا دسته دنده استفاده میکنن

      1. 

        ۱۱ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        رفیق وقتی دو تا موتور داره طبیعتا دو تا گیربکس هم خواهد داشت
        روندن همچین ماشینی با این وزن کم ، قدرت بسیار زیاد و از همه مهم تر هماهنگی دو‌ موتور به شدت سخته و‌ راننده ی بسیار ماهر و صاحب جراتی میخواد
        عاشق اون آتیشی شدم که از روی کاپوتش میزنه بیرون ?

        1. Saeed

          ۱۱ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          آقا من کاری ندارما ولی انصافااااااااا
          فاز اینایی که دیسلایک میدن چیههههههههه
          دوستمون Hemichan حرف درست رو زده….این دیسلایک هاتون برای چیههههههه؟؟؟؟؟
          از پدال خواهش میکنم کلا لایک و دیسلایک رو حذف کنن!!?
          والا بخدا خسته شدیم..دلیل هم نمیدن چرا دیسلایک میدن….فقط میخوان دیسلایک بدن!!!!

      2. Mad.z.Max

        ۱۱ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        توی ویدیو مینویسه دوتا گیربکس داره. دیگه فتوا دادن نداره که.

  2. روح اله

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط اون فولکس قورباغه ای!!!

  3. Nima

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    تایم هاش خوب نبود اصلا نسبت به توان و وزنش . یه ماشین کارخونه اى سنگین همچین تایمى میزنه با این قدرت .
    مثلا M5 یا 720 یا دیمن اگه یه مقدار تقویت بشن (کمتر از ۱۸۰۰ اسب) به راحتى این تایم رو میزنن
    توى مسابقات درگ تایم ۹ خیلى عالى نیس .
    درگ هاى آمریکا تایم 6-8 ثانیه خیلى هست و اون درگستر هاى اصلى تایم هاشون 3.5-4 ثانیه هست

  4. حامد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (188 ديدگاه)

    ظاهرا راننده نمیتونست ( یا کلا نمیشد) دوتا موتور و گیربکسو باهم سینک کنه. کلا به چپ منحرف میشد. کنترل اینهمه قدرت باید خیلی سخت باشه.

  5. Farzad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    راننده ی شجاعیه کلن

  6. SS

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (823 ديدگاه)

    ماشین جالبی هست اما ایده جدیدی نیست
    یادمه چندسال پیش در برنامه GRIP das motormagazin یک آئودی tt به همین شکل با دو موتور رو بررسی میکردن که بیشتر از 1000 اسب قدرت داشت
    البته تا جایی که یادمه اون ماشین یه دسته دنده داشت و نکته مهندسیش هم این بود که دو تا گیربکس رو با هم سینک کرده بودن

  7. P.K.H

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    چقدر زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا