حسین مقدسی: ماموت خودرو شرکتی شناخته شده در صنعت حمل و نقل سنگین کشور است که قصد ورود به بازار خودروهای سبک را نیز دارد.
شرکت ماموت خودرو قرار بود ماه گذشته از محصولات خود رونمایی کند، که آموزش پرسنل و تجهیز تعمیرگاه و نمایشگاه باعث تأخیر در معرفی محصولات فولکسواگن توسط این شرکت شده است.
خبرها حاکی از آن است که در مرحله اول مدلهای پاسات و تیگوان به ترتیب با قیمتهای ۲۲۰ و ۲۱۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهند شد و پس از آن مدل جتا نیز به آنها خواهد پیوست.
در ادامه به معرفی اجمالی مدلهای تیگوان و پاسات میپردازیم.
طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تیگوان مدل ۲۰۱۸ برای ورود به کشور درنظر گرفته شده است. این خودرو از پلتفرم MQB فولکسواگن بهره میبرد، همچنین دارای موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۱۸۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را در حالت استاندارد توسط گیربکس ۸ سرعته خودکار به چرخهای جلو منتقل میکند.
سیستم تمام چرخ محرک 4MOTION نیز برای این خودرو قابل سفارش است که هنوز خبری مبنی بر وجود این آپشن در خودروهای وارداتی این شرکت منتشر نشده است. از دیگر امکانات تیگوان میتوان سانروف پانوراما و کاکپیت دیجیتال فولکسواگن را نام برد.
پاسات در بازار جهانی رقیب خودروهایی چون هوندا آکورد و تویوتا کمری است، که هردو در ایران مشتریان خاص خود را دارند.
پاسات در بازار جهانی با پیشرانههای مختلفی عرضه میشود که در ایران نمونه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو با قدرت ۱۷۰ اسب بخار به همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قابل دستیابی خواهد بود.
صندلیهای عقب پاسات بسیار جادار است، همچنین دریچه کولر برای سرنشینان عقب راحتی را برای مسافتهای طولانی دوچندان میکند.
كاپيتاليسم
۱۱ خرداد ۱۳۹۶اگر قیمت مونتاژ داخل بخواد برابر قیمت وارداتی باشه تویوتا هم مونتاژ کنید فایده نداره !طمع خودروسازهای اینجا رو داروغه ناتینگهام هم نداشت!
بنزما
۱۱ خرداد ۱۳۹۶نمونه های اولیه مونتاژ نیستن وارداتین
بعدم خدایی پاسات نمونه ارزون تره ایودیa6 یه جورایی ایشالله دوستان پدالی پول داشته باشن بتونن بخرن ما که نداریم
یه نکته ی مثبت قضیه اینه که ماموت شرکت کارافرینی بوده و شرکت قوی و قولیه
به نظرم میتونه با ایرتویا رقابت کنه و خدمات خوبه بده ولی از لحاظ قیمت که رحم ندارن شرکت های ایرانی اکورد صفرش به 240 رسیده
از پدال خواهش میکنم خبر ایودی و جگوار هم بزاره که همین روزا کارشون شروع میکنن
كاپيتاليسم
۱۱ خرداد ۱۳۹۶میدونم نمونه اولیه وارداتی هست ولی بنظر شما یعنی بعدا میان قیمت کمتر میدند ؟ فکر نکنم !
مثلا i20 وارداتی و مونتاژ تو یه محدوده هستند
Amirhosein
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ماموت همین الآن خیلی قوی تر از ایرتویاس ایرتویا یه شرکت وارد کنندس ولی ماموت علاوه بر واردات یه کارخونس که کامیون های اسکانیا رو منتاژ میکنه البته با کیفیت پایین تر نسبت به نسخه های اروپایی
ناگفته نماند ماموت انواع کانتینر کفی تانک و کمپرسی هم تولید میکنه با دستگاه های زیربنز
رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۶خدایا ملت ایران رو هرجور خودت میدونی از دست مدیران و *** نالایق نجات بده
E 36
۱۱ خرداد ۱۳۹۶خبر خوشحال کننده ای هست امیدوارم سایر محصولات vw هم بیاد خصوصا Golf
كوروش
۱۱ خرداد ۱۳۹۶خودروهاى فرانسوى
بدرود ….
بنزما
۱۱ خرداد ۱۳۹۶عزیزم خودروهای فرانسوی زیادی تو این قیمت هایی که بالا نوشته شده بود وجود ندارن
فولوکس غول خودوسازی وارد ایران میشه خبر علیه
یاسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶فولکس تو سگمنت قیمتی قرار نمیگیره که بازار فرانسوی ها و ژاپنی ها و کره ای ها رو بخصوص تو بازه 100 تا 200 رو خراب کنه این قیمتهایی که اینا میگن همش الان حرفه حالا ببین این دوتا ماشین رو موقع فروش زیر 250 قیمت نمیزارن بازار 100 تا 200 دست کره ای ها و رنو و میتسو و البته پژو 508 و 3008 که بعدا قراره بیان فولکس تو ایران رقیب تویوتا و نیسان میشه مثلا با اومدن تیگوان بازار راو 4 و ایکس تریل و سانتافه رقابتی تر میشه فروش لکسوسم شاید کمتر بشه شاید جتا زیر 200 قیمت بخوره که با توجه به سگمنتش که سدان کامپکته مردم بازم میرن سراغ کراس اور ها ولی تیگوان و پاسات تو رنج 200 تا 300 خیلی موفق خواهند بود
كوروش
۱۱ خرداد ۱۳۹۶داداش با این قیمت باید بگی جیب ما بدرود ….
كوروش
۱۱ خرداد ۱۳۹۶دیگر بازارى براى خودروهاى فرانسوى باقى نخواهد ماند .
علیرغم توجه به قراردادهاى گلستان و ترکمنچاى این شرکت ها..
"Amir"
۱۱ خرداد ۱۳۹۶کوروش جان ببین اگه بخوایم بدون تعصب نگاه کنیم این حرف شما چندان درست نیست ، تو این سگمنت و قیمت تلیسمان و کولئوس رقبای مستقیم این دوتان ، بدون شک تیگوان میتونه کولئوس رو شکست بده چون کولئوس تو بازار قیمتی نزدیک 220 میلیون داره که خب با این قیمت مسلما شکست میخوره ، اما در مورد تلیسمان یکم قضیه فرق میکنه ، وقتی گیربکس 7 سرعته با قدرت و آپشن بیشتر و احتمالا شتاب بهتر تلیسمان رو در کنار پاسات میزارم ، یکم کار سخت میشه درضمن تو بازار میشه با 200 میلیون تلیسمان گرفت ( البته متوسط قیمت 210 میلیونه ولی کمتر هم میدن بعضیا )، برای همین به نظرم تلیسمان به واسطه موارد بالا و قیمت کمترش حریف قابلی برای پاساته
بنزما
۱۱ خرداد ۱۳۹۶داداش من تالسیمان و پاسات و سوار شدم حس سواری و کلاس سواری لذت رانندگیش قابل مقایسه با تالسیمان نیست این گفتم یه وقت همون یه کمم سخت نشه انتخاب
محمد
۱۱ خرداد ۱۳۹۶قبل همه این کار ها باید انصافا یه فکری به حال ارزش پول ملی کرد دم دستی ترین و اقتصادی ترین ماشین های اروپا که ماشین اولی ها یا اونایی که فقط به چشم یه وسیله نقلیه حمل ونقل به ماشین نگاه میکن اینجا داره بالای ۲۰۰ قیمت میخوره در حالی اونطرف میتونی با حقوق شش ماهت صاحب یکی از همینا بشی نمیدونم تا کجا میخواد بره جلو تو جامعه شناسی مردم رو به فنر تشبیه میکنن که نیاید زیاد بهش فشار اورد وگرنه انرژی ها و عقده های جمع شده با کوچکترین تلنگر ازاد میشه ولی انگار اینجا هرچی هم بهمون ظلم بشه راضی هستیم که هیچ براش جوک هم میسازیم
PaRHaM
۱۱ خرداد ۱۳۹۶شاید اگه جتا رو درست و با انصاف قیمت بزارن با شرایط خوب
قابل خرید باشه
amin
۱۱ خرداد ۱۳۹۶با این قیمت پاسات و تیگوآن نسخه خودروهایی مانند سانتافه و سورنتو و اپتیما و سوناتا و…. قطعا پیچیده خواهد شد
Mehrbod
۱۱ خرداد ۱۳۹۶یه دوستی بسیار جالب اشاره کرده بودند : “در شهری که فولکس واگن نباشد ، هایوندای هفت تیر می کشد”..!!
فيصل
۱۱ خرداد ۱۳۹۶خبر خیلی خوبیه ولی تو ایران از موتورهای توربو استقبال نمیشه بدلیل مشکل کیفیت بنزین متاسفانه
سزردار
۱۱ خرداد ۱۳۹۶کسی به فکر ما نیس،چنتا ماشین 20 میلیونی هم یا تولید کنن یا وارد کنن
بهنام
۱۱ خرداد ۱۳۹۶توآرگ چرا نه
مسعود
۱۱ خرداد ۱۳۹۶بالاخره شرکت ماموت هم فهمید که چطوری باید از مردم سواری بگیره و حتی به خدا هم جواب پس نده.کاری که بقیه شرکت ها خیلی وقته دارن میکنن……
از ماست که بر ماست
امیرحسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶با اینکه از محصولات فولکس بسیار خوشم میاد ولی چند نکته: ۱- تیگوان اگه آل ویل درایو باشه خیلی بهتر می فروشه چون تو بازار ایران کراس اورهای دف جلو محبوبیت کمتری دارند نومنش سانتافه های تک دف و دودف ۲- ای کاش موتور ۲ لیتری توربو یا ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی پاسات رو می آوردن۳- ای کاش نسخه اروپایی پاساتو بیارن تصاویر فوق نسخه امریکاییش هست که کم کم قدیمی شده۴- خدا کنه قیمت ها همین باشه ۵- همچنان معتقدم بهترین نسبت قیمت به کیفیت در بازار ایران از آن محصولات رنو هست. می تونید با مقایسه با قیمت های جهانی اینو مشاهده کنید.
بنزما
۱۱ خرداد ۱۳۹۶احتمالا ظاهر اروپاییش وارد میشه چون ظاهر امریکاییش فقط تو امریکا عرضه میشه بعدم فکر کنم اون فیس فقط تو امریکا تولید میشه
امیرحسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶نه دوست عزیز… چون تو کشورهای حوزه خلیج فارس اتاق امریکایش وارد شده پس احتمالا برای ما هم که جزو خاورمیانه هستیم همین اتاق بیاد.
sevlan
۱۱ خرداد ۱۳۹۶این پاسات که عکسشو گذاشتین نسل قبلیه پاساته ، جدیدا خیلی خوشگل و تراشیده ن و داشبوردهم دریچه تهویه یکسره تو عرض داشبورد کشیده شده
امیرحسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶اون نسخه اروپایی هست.. عکس فوق نسخه جدید و فیس لیفت امریکایی هست
شایان
۱۱ خرداد ۱۳۹۶با اومدن تیگوان رقابت تو سگمنت cross over ها داغ تر شد. این ماشین ایمنی فوق العاده ای داره و یکی از بهترین هاست. CR-V هم که مشکل شماره گذاریش حل شد. تا 250 میلیون رقابت بین تیگوان و راو 4 و CR-V هستش بین crossover ها. سانتافه و سورنتو و اوتلندر افت شدید فروش پیدا میکنن
شایان
۱۱ خرداد ۱۳۹۶البته از کنار نیسان روگ و کولیوس هم به سادگی نمیشه گذشت ولی نمیدونم چرا ولی بعد CR-V عاشق تیگوانم خیلی خوبه ???
امیرحسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶کولیوس رو فراموش کردید که بسیار خوب قیمت گذاری شده و بسیار خوب هم فروخته…
شایان
۱۱ خرداد ۱۳۹۶بله کولیوس خیلی خوب قیمت گذاری شده کلا همون طوری که دوستان اشاره کردن الان بهترین برندی که تو ایران قیمتش به کیفیتش می ارزه و متناسبن بلاشک رنو هستش. به نظرم سدان زیر 200 تومن رو دست تلیسمان نیست این ماشین عشقه اصن???
امیرحسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶البته دوستان تیگویان رقیب اسپرتیج قشقایی توسان رنو کجار پژو ۳۰۰۸ تا حدودی رقیب راو ۴ و سی آر وی هم شاید باشه. ولی رقیب سانتافه اکس تریل کولیوس سورنتو و اوت لندر نیست.
امیرحسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶قوانین موفقیت در بازار ایران:
۱- بهتر است کراس اور باشد
۲- نمایندگی مجاز زیاد داشته باشد
۳- آپشنال باشد
۴-ترجیحا توربو نباشد
۵- برند شناخته شده ای به عنوان برند گرانقیمت باشد هرچند به اشتباه!!!
عارف
۱۲ خرداد ۱۳۹۶فولوکس واگن یعنی خودرو برای مردم عام. ولی تو ایران میشه خودرو برای…….واقعا متاسفم.
Mohammadreza
۱۲ خرداد ۱۳۹۶این نفرتی که نسبت به کره ای ها تو این سایت هست واقعا برام جالبه
برای مثال دوستان عزیز من خودم قشنگ یادمه همین سایت مقایسه ای بین کراس اور های مطرح جهان (البته هایلندر فقط حضور نداشت) گذاشت و در اون سورنتو اول و سانتافه دوم انتخاب شد
مهدی
۱۲ خرداد ۱۳۹۶امیدوارم مدل آرتئون هم واردبشه.
h
۱۲ خرداد ۱۳۹۶وقتی قیمت هاشون رو خوندم ، دیگه ادامش رو نخوندم….
SS
۱۲ خرداد ۱۳۹۶عکس اول جتاست نه پاسات
شباهت خانوادگی ?
رامتین
۱۳ خرداد ۱۳۹۶جتا در سال 2018 فقط دو نسخه داره: 1500 توربو حدود 160 اسب و 2000 توربو 220 اسب که معروف به gli هست. کدومشو بنظرتون میارن؟ به شخصه نسخه gli باشه سعی میکنم یجوری بخرمش. پاسات یکم بزرگه و سدان کامپکت را بیشتر میپسندم و البته توان این نسخه جتا بسیار بیشتر از پاسات 170 اسبی است.
حسین
۱۸ خرداد ۱۳۹۶سلام یه سوال، مدلهای با قیمت مناسب تر بعنوان مثال 50 تا 80 میلیون تومان کی به بازار میاد