فولکس واگن

فولکس‌واگن: دوران خودروسازان سنتی به سر آمده است!

صنعت خودرو در حال تغییر است. فورد موستانگ برقی چهار درب تولید می‌کند. جنرال موتورز احتمالاً هامر را به عنوان برند شاسی‌بلند الکتریکی احیا می‌کند. گوگل در حال توسعه خودروهای خودران است. دوران عجیبی است! مدیرعامل گروه فولکس‌واگن هم می‌گوید اگر با روند سریع کنونی تطبیق نیابند شاید به سرنوشت نوکیا تبدیل شوند. خودروسازان گسترش یافته‌اند و آینده آن‌ها می‌تواند در معرض خطر باشد.

هربرت دایس نگرانی‌ها و تردیدهای خود درباره توانایی فولکس‌واگن در تطبیق با تغییرات پرسرعت دنیای خودرو را ابراز کرده و گفته است:

اگر ما با سرعت فعلی ادامه دهیم شرایط بسیار سخت خواهد شد. دوران خودروسازان کلاسیک به سر آمده است.

فولکس‌واگن و دیگر خودروسازان در مسابقه‌ای هستند که شامل تکنولوژی‌های جدید بوده و رقبایی از دیگر بخش‌ها همچون سیلیکون ولی در آن حضور دارند. این شرکت‌ها همیشه روی سوددهی سریع تمرکز ندارند. بالاتر از همه این‌ها، فولکس و سایر خودروسازان با استانداردهای آلایندگی و ایمنی سخت گیرانه تری روبرو می‌شوند و از طرف دیگر مجبور به توسعه هم‌زمان خودروهای خودران، الکتریکی و ارتباطی نیز می‌باشند.

بخشی از برنامه‌ی فولکس‌واگن برای ماندن در کورس رقابت شامل افزایش ارزش خود از ۱۰۱ میلیارد دلار کنونی به ۲۲۲ میلیارد دلار می‌باشد. به این ترتیب فولکس‌واگن روی کاهش هزینه‌ها، کم کردن پیچیدگی‌ها و سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های جدید تمرکز خواهد کرد. این غول خودروسازی می‌تواند با کارخانه‌های خود در آلمان سرمایه‌اش را حفظ کند. فولکس هزینه‌های صرف شده برای تحقیق و توسعه درباره خودروهای سلول سوختی را کم خواهد کرد و سرویس‌های حمل‌ونقل هم چنین وضعیتی خواهند داشت. دیگر مسیر فولکس می‌تواند تغییر تمرکز از حجم تولید به سوددهی باشد.

چند سال اخیر و به ویژه دوران پس از رکورد اقتصادی سال ۲۰۰۸ نشان داد که چه میزان از تغییرات می‌تواند طی دوره‌ای کوتاه رخ دهد. چنین تغییرات بزرگی در دهه میلادی پیش رو نیز رخ خواهد داد. توسعه هرچه بیشتر خودروهای الکتریکی و خودران اگرچه باعث کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی می‌شود اما احتمالاً باعث کاهش تعمیرگاه‌ها و فرصت‌های شغلی در صنعت خودرو نیز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    این هم پاسخ صریح خودروسازی اول دنیا به اون دوستانی که بنده میگفتم باید بای بای کرد با قدیم و تو کلکسیونها و ویترینها تجدید خاطرات کرد اما پا فشاری میکردن.
    باید با مغزهای زنگ زده خداحافظی کرد چه برسه به وسایل نقلیه دودزا و ضد محیط زیست. حالا هی دیسلایک بدین و لج بازی کنید

  2. MAHDI

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دمش گرم ب ام و که گفت حداقل تا 3 دهه آ ینده روی درون سوز ها کارمیکنیم.
    روزی که خودروسازها بیشتر محصولاتشون الکتریکی باشه دیگه مطالب خودرویی رو دنبال نمیکنم. ماشین مرده و بی روح چه ارزشی داره آخه.نه کلا واسه پرفومنس ها، حتی یه هوندا آکورد واسه من خیلی لذت بخش از از یه الکتریکی هستش که مسیر 400 متر رو در 12ثانیه میره.
    از هر برندی میخواد باشه، الکتریکی اصلا دوست داشتنی نیست

  3. حمید

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    کاملا حرف حق رو زده مدیرعامل فولکس
    دیگه کم کم دنیا داره همون فیلمای هالیودی تخیلی رو نگاه میکردیم میره حالا چه خوشمون بیاد یا نه (البته ما ایرانیا بیشتر خوشمون نمیادچون همین برنامه الکتریکی کردن خودروها تو ایران شاید با همین روال بریم تا 100 سال دیگه تحقق پیدا کنه)
    ولی بعضی دوستان میان میگن الکتریکی ها اصلا هیجان و لذت خودروهای درون سوز رو ندارن درست میگن اما این رویه در سالهای آینده عوض خواهد شد کما اینکه فرانسه و انگیلیس از 2040 به بعد خودروهای درون سوز ترددشون ممنوع خواهد شد پس باید دید تو آینده چه پیش میاد و البته خواهید دید تکنولوژی بشر تو این دنیای نا محدود به چه دستاوردهای خواهد رسید

  4. رضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک ماشین کلاسیک همیشه لذتهای رانندگی خودش روداره وباهیچ چیزتودنیانمیشه عوضش کرد.ماشین بدون صدامخصوص خانواده هستش ومناسبتره ولی کلاسیک بیشترخواهان یک راننده عاشق هستش که به تنهایی بتونه اون رومهارکنه وارزششوبدونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا