یکی از مهمترین خودروهایی که توسط فولکسواگن در سال پیش معرفی شود هشتمین نسل هاچبک پرطرفدار گلف بود و امسال هم یکی از نسخههای پرفورمنس آن یعنی گلف GTI معرفی میشود. هفته پیش تائید شد که رونمایی رسمی این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ خواهد بود اما نیازی نیست تا آن زمان منتظر بمانیم زیرا نمای عقب این خودرو در شبکههای مجازی لو رفته است.
البته ما حدس میزنیم نمای عقب این خودرو بیش از آنکه متعلق به نسخه استاندارد گلف GTI باشد به مدل داغتر گلف GTI TCR تعلق دارد زیرا روی سقف آن اسپویلر جذابی نصب شده است. احتمالاً مدل استاندارد گلف GTI از اسپویلر سادهتری استفاده خواهد کرد تا به این ترتیب تمایز لازم بین این دو خودرو ایجاد شود.
طراحی کلی این خودرو مشابه دیگر محصولات فولکسواگن بوده و شاهد تکامل مناسبی نسبت به گلف GTI قبلی هستیم. همان وجه تمایز مدل قبلی نسبت به نسخههای استاندارد در گلف GTI جدید هم دیده میشوند. البته ما درباره رینگهای این خودرو مطمئن نیستیم اما واضح است که گلف با رینگهای متنوعی در دسترس خریداران خواهد بود.
از دیگر ویژگیهای خاص این خودرو میتوان به دو خروجی اگزوز و دیفیوزری کوچک اشاره کرد. همچنین کاهش ارتفاع خودرو حاکی از وجود سیستم تعلیق سفت تر در خودرو میباشد. نوشته گلف همچنان زیر تکهای سفیدرنگ در زیر لوگوی فولکسواگن پنهان بوده و به نظر میرسد لوگوی سنتی GTI قرمز هم فعلاً نصب نشده است. این موضوعی سورپرایز کننده است زیرا احتمالاً ما با پروتوتایپی پیشتولیدی روبرو هستیم که دارای قطعات تولیدی نهایی نیست.
گفته میشود گلف GTI استاندارد از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۳۲ اسبی و سیستم هیبریدی ملایم استفاده خواهد کرد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۷ سرعته دوکلاچه سفارشی همکاری خواهد کرد؛ اما نسخه قویتر گلف GTI TCR قدرت ۲۸۶ اسبی خواهد داشت و از تجهیزاتی همچون دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای بزرگتر، ترمزهای قویتر و ارتفاع کمتر سود خواهد برد.
هنوز مشخص نیست که آیا مدل TCR نیز به همراه GTI استاندارد در ژنو معرفی خواهد شد یا خیر اما فولکسواگن نسخه دیزلی GTD را هم به این رویداد خودرویی خواهد آورد. در ماه جولای هم مدل پرچمدار گلف R جدید با قدرت فراتر از ۳۰۰ اسب بخار معرفی خواهد شد.
Farzad
۱ بهمن ۱۳۹۸با طراحی نیم رخش حال نکردم
رامتین
۱ بهمن ۱۳۹۸مشکل گلفgtiاینه که تفکر مدیران فولکس روی این مدل صرفا افزایش اسب بخار که بین 227 تا 286 اسب مدلهای مختلفش داره (مانند tcr و clubsport ) و سیستم ترمز و بهینه سازیهای مختلف جز دو دیفرانسیل کردنشه.