فولکسواگن گل که قبلاً در کشورمان هم توسط کرمانخودرو تولید میشد، یکی از محصولات شعبهٔ برزیلی فولکسواگن است. حالا فولکسواگن برزیل نسخهٔ اسپرتی از این خودرو را با نام گل GT و البته بهصورت کانسپت جهت تقویت چهرهٔ اسپرت فولکسواگن در نمایشگاه سائوپائولوی امسال معرفی کرده است. طراحی این مدل به لطف قطعات آئرودینامیکی جدید و رنگ خاکستری آتشفشانی و همینطور قطعات قرمزرنگ که مانند گدازههای آتشفشان بر بدنهٔ خودرو خودنمایی میکنند، کاملاً مناسب و درخور پسوند GT است.
مدیر طراحی فولکسواگن «Jose Carlos Pavone» در مورد این خودرو گفته است:
«این کانسپت با زبان طراحی فعلی و مدرن فولکسواگن، تصوری تمام اسپرت از برند این شرکت ارائه میکند. گل GT هدیهای به طرفداران محصولات ما است. منطق و دقت بالایی نهتنها در استایل بیرونی این خودرو بلکه در کل پروژه بکار رفته است».
در قسمت جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ معمول فولکسواگن و سپری اسپرت و تهاجمی دیده میشود که در آن چراغهای روشنایی در روز و دریچهٔ هوایی بزرگی تعبیه شده است. چراغهای جلو نیز کامل LED هستند و ورودیهای هوا طراحی لانهزنبوری دارند.
وقتی به قسمت جانبی خودرو نگاه میکنیم رینگهای ۱۸ اینچی اسپرت و زیبا جلبتوجه میکنند درحالیکه در قسمت عقب هم با وجود سر اگزوز دوبل، اسپویلر بزرگ، چراغترمز سوم سراسری، نوشتهٔ بزرگ GT روی شیشهٔ عقب، سپر اسپرت و چراغهای LED تیره، شاهد طراحی اسپرت و جذابی هستیم.
در داخل گل GT، صندلیهای اسپرت، رو دریهای بازطراحیشده، دریچههای تهویه و دستگیرهٔ درهای منحصربهفرد، پدالهای آلومینیومی و لوگوی GT در جایجای آن به چشم میخورند. رو دریهای مذکور دارای تریم افقی نقرهایرنگ هستند که بلندگوها و توییترهایی هم در آنها نصب شده است.
فولکسواگن هیچ اطلاعاتی از پیشرانهٔ این کانسپت جذاب ارائه نکرده است اما موتور ۱ لیتری ۱۲۵ اسب بخاری این شرکت میتواند یکی از گزینههای مناسب برای استفاده در گل GT باشد اگر فولکسواگن تصمیم به تولید انبوه این هاچبک اسپرت کوچک بگیرد.
امیر.عارف
۲۰ آبان ۱۳۹۵من هر وقت اسم GTO را میشنوم یا دورانی میفتم که با این ماشین و یک BMW مدل2002 میفتم که دوران جوانی پر از هیجانی را تو جادهای چالوس و …. برای من و همراهانم بوجود میاورد.با توجه به کمبودهای اون دوران لذتی که من از این ماشینها میبردم راننده فرمول یک هم نبرده بود
Scuderia Italia
۲۰ آبان ۱۳۹۵دقیقا میدونم چی میگی.
ارش
۲۰ آبان ۱۳۹۵خیلی با وقار و سر سنگینه.دوست داشتنیه
ali
۲۰ آبان ۱۳۹۵طراحی بیرونش ساده ولی شیک و اسپرته. طراحی داخلشم خوبه و اسپرت هست . فولکس میتونه موتور قوی تری از اینی که گفتن روش بزاره … ولی این ماشین نمیشه خیلی اسم کانسپت رو روش گذاشت. قابلیت تولید رو همین الان داره…خلاصه من خوشم اومد..
فرشاد سجادیان
۲۰ آبان ۱۳۹۵فولکس جان برای معرفی کانسپ گل خیلی دیره، هر چی سریع ترنسخه تولیدی نسل جدیدش رو معرفی و عرضه کن.
sina
۲۰ آبان ۱۳۹۵هاچبک فقط فولکس واگن
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۰ آبان ۱۳۹۵تورو خدا حیف نیست همچین ماشینی تهویه دستی داشته باشه …………
شاید دوستان مخالف باشن ولی به خدا خیلی نکته مهمیه مخصوصا برای راننده واقعا ازاردهنده ست
اصلا بد جور تو ذوق ادم میزنه
بابا الان دنا هم تهویه اتومات داره …… چه میکنی فولکس واگن ..؟؟؟؟؟؟
Scuderia Italia
۲۰ آبان ۱۳۹۵.
دیگه همین کم بود دنا رو با این مقایسه کنی.
آپشن زیاد مال ماشین مردم ( فولکس واگن ) نیست
تهویه ی دستی هم راحته
من که راضیم.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۰ آبان ۱۳۹۵مجید خدا خیرت بده من مقایسه کردم بی انصاف ؟؟؟؟؟
گفتم حیفه روی این نباشه تهویه دستی
راضی بودن ملاک نی مجید عزیز به روز بودن هم شرطه
اگه شما از تهویه دستی راضی باشی پس تهویه دونقطه ایی اتومات اوج لذته برات شک نکن …..
Scuderia Italia
۲۰ آبان ۱۳۹۵محمد رضا جان عزیز من
همین الان میگن پراید بهترین خودرو برای ماست
وای به حال وقتی شما اسم دنا رو کنار فولکس واگن گل GT بذاری.
آوردن اسم دنا در فاصله ی 100 متری !! این ماشین هم خوب نیست.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۰ آبان ۱۳۹۵ok
كوروش
۲۰ آبان ۱۳۹۵فولکس گل
خاطرات خوب :)