فولکس واگن

ناکامی فولکس‌واگن اطلس در کسب بالاترین رتبه ایمنی

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا رتبه Top Safety Pick را به فولکس‌واگن اطلس ۲۰۱۸ جدید اعطا کرده است. البته تنها مدل‌هایی که به هشدار برخورد جلو و ترمز اضطراری خودکار مجهز باشند موفق به کسب این رتبه می‌شوند. این شاسی‌بلند سه ردیفه در ۵ تست تصادف تعیین شده رتبه “خوب” را به دست آورده است.


برای کسب عنوان Top Safety Pick خودروی تست شده باید دارای سیستم ترمز اضطراری خودکار یاد شده و حداقل امتیاز پیشرفته برای پیشگیری از برخورد جلو باشد. اطلس در این بخش توانسته امتیاز فوق‌العاده را به دست آورد.


البته این شاسی‌بلند میدسایز به خاطر امتیاز مرزی یا ضعیف چراغ‌های جلوی خود نتوانسته بالاترین امتیاز یعنی Top Safety Pick+ را کسب کند. برای کسب این جایزه امتیاز خوب یا قابل‌قبول نیاز است. برخی از رقبا از جمله هوندا پایلوت، هیوندای سانتافه، تویوتا هایلندر و مزدا CX-5 بالاترین امتیاز را به دست آورده‌اند.

برای خرید مدل پایه اطلس ۲۰۱۸ باید ۳۰۵۰۰ دلار بپردازید اما سفارش برخی سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هزینه‌بر است. خبر خوب اینکه فولکس‌واگن مبلغ اضافی برای سیستم ترمز خودکار دریافت نمی‌کند زیرا این سیستم در تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد وجود داشته و آن را به تنها خودروی کلاس خود تبدیل کرده که حتی در نسخه‌های پایه نیز این سیستم را ارائه می‌کند. افرادی که خواهان تجهیزات بیشتر هستند می‌توانند سیستم‌های متنوعی از قبیل کروز کنترل تطبیقی و سیستم فرمان پارک کمکی و… را سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    تیترش از خوندن متنش بیشتر شوک آور و تخریب کننده تر بود . دنیای صنعت به خاطر اینکه ی دونه بیشتر بفروشن یا کاری کنن رقیبشون یدونه کمتر بفروشه دست به هر کار تبلیغاتیه کثیف که بگید میزنن. متاسفانه دنیای خودرو بدجور سیاسی شده .خدا به خیر کنه.
    با تچکر

    1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      اینقدر توهم توطئه نداشته باش.
      تیتر مطلب همونی هست که باید باشه.
      از 10 نمره نتونسته 10 بگیره.
      می خواستی چی باشه.
      ((درخشش اطلس در به دست نیاوردن بالاترین امتیاز!!!!))?
      حالا خوبه آمریکایی ها مدام تو نظرسنجی هاشون و نشریاتشون ماشین های آلمانی رو در صدر قرار میدن.اینکار رو نمی کردن شما چی میگفتی.(البته به حق)
      شما بهتره نیمه ی پر لیوان رو ببینی.
      این فولکس رو خوده آلمانی ها هم تنبیه کردن و میکنن.ربطی به آمریکایی ها و….. هم نداره.
      رقیب و این حرفا دیگه چه صیغه ایه؟؟؟!!!
      مگه فیلم هندیه.

    2. aston martin

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      آدمک زانوش کلا به فنا رفته که!خیلی زشته یه خودروساز بزرگ اروپایی هنوز ایربگ زانویی نمیزنه

  2. sina

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    انصافا خودروی اقتصادی بی نقص ساختن هم یه هنر هستش ک ژاپنی ها استادش هستن ولی همیشه در مقایسه با زرق و برق لوکس ها نادیده گرفته میشن.

    1. Zonda 760

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      اطلس هم ماشین بسیار خوبیه.
      نمی‌دونم اینجا چرا گفته میدسایز‌!
      تا‌ جایی که‌ من یادمه فول سایز بود
      یه بار خودم ابعاد دقیقش رو در مقایسه با کادیلاک اسکالید نوشتم که از بعضی زوایا حتی بزرگتر بود !

      با ۳۰/۰۰۰ دلار خیلی خیلی ارزش داره ،

      1. KING R18 E-TRON QUATTRO

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        فولکس واگن ۸۰ سال داره برای «مردم» ماشین دست می‌کنه
        فولکس واگن می‌ خواد بین خودش و آئودی فاصله ی قابل توجهی باشه تا به هیچ کدوم ضربه نخوره.
        این آزمون ها هم ملاک کاملی نیستند

        من اگر بخوام با سانتافه یا اطلس تصادف کنم ۱۰۰ درصد اطلس رو واسه تصادف کردن انتخاب می‌کنم !!!

        1. amir

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (137 ديدگاه)

          فعلا که هیوندای سانتافه 2017 امتیاز حداکثر ایمنی رو از سازمان تصادفات امریکا داره بدون کوچکترین امتیاز پایینی اگر هدفتون پایین اوردن این خودروی کره ای با تعصب ورزیدن بود گفتم این مورد رو بهتون یاداوری کنم دوست عزیز و این که تو هر موردی خودرو های کره ای ایراد داشته باشن تو بحث ایمنی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارن تا جایی که امسال ما 4 خودروی کره ای رو در لیست ایمن ترین خودرو های دنیا داشتیم از جمله جنسیس جی90 بهتون پیشنهاد میکنم به جای تعصب ورزی مطالعتونو بالا ببرید و نظر هایی ندید که نشون دهنده ی هرچی بیشتر جهان سومی بودن کشور ما باشه

        2. DEADPOOL

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (164 ديدگاه)

          این آزمون ها هم ملاک کاملی نیست!!!!
          ای بنازم سرتو سالار ????
          خدایی هراتفاقی بیوفته بازم یه جوابی براش دارین که خودروسازو بالا نگه دارین??

        3. Amir Schumacher

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          با ۲ درجه که نور چراغ جلو به راست باشه یا چپ، ایمنی ماشین تغییری نمیکنه اما همین میشه معیار امتیاز دهی این موسسات.

          واسه من این امتیازات مهم نیست ،
          برند ها رو از روی سابقه و اعتبارشان میشناسم و نه با ۲ امتیاز کمتر و بیشتر .
          تجربه ی تصادف انواع و اقسام ماشین ها رو دیدم و شنیدم ، از بنز گرفته تا کیا و هیوندای و تویوتا و … .

          شنیدم که بنز و BMW در تصادفات چجوری صاحبش رو نجات میده ، دیدم طرف با سوناتا با ۸۰ تا سرعت زده به گاردریل و ۴ نفر در جا کشته شدن

          اگر بنز 0 امتیاز هم بگیره و سوناتا 100 تا من بیشتر به اون نظر سنجی شک می‌کنم تا به بنز.

          مطالعات من هم کافیه و بیشتر وقتش رو ندارم ، شما به جای من مطالعه کن :-)

  3. Sina

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خخخخخخخخخخ تبریک به طرفداران غول تکنولوژی یعنی فولکس غورباغه
    امپراطوری دنیای خودرو از لحاظ کیفیت و ایمنی دست تویوتا و هوندا ست

    1. Amir Schumacher

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      هرگز این چنین نبوده و نخواهد بود که تویوتا و هوندا بهتر از فولکس باشن.
      فولکس ۴ برند لوکس داره ، بوگاتی ، بنتلی ، پورشه ، آئودی
      نمی‌تونه بازار آئودی و‌ پورشه رو‌ خراب کنه (مخصوصاً آئودی )

      همین تویوتا که به قول شما امپراتوری (!!!!!) دستشه برای بالا بردن لکسوس تازه فهمیده باید چی کار کنه ، تغییراتی که در کیفیت محصولات تویوتا در این ۳-۴ سال اخیر رخ داده درسته خیلی حاد و مهم نبوده ، اما کسایی که بالفرض کرولای مدل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ داشتن به خوبی این تغییرات رو حس کردن .

      اکورا هم که طفلک اصلا فروشی نداره که هوندا بخواد مراعاتش رو‌ بکنه !!! :-)

      لکسوس هم فعلا باید در خاک ژاپن به بنز برسه ، اگر ظرف چند سال آینده ب‌ام‌و و آئودی جا نذارنش !!!

      1. Amir Schumacher

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        فولکس ۵۰ ساله آئودی رو داره ، لکسوس حدود ۲۵ ساله تاسیس شده
        تویوتا و هوندا ۲۵ سال دیگه میرسن به سیاستی که فولکس الان در قبال خودش و آئودی پیش گرفته.

    2. alirezaasg5

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (283 ديدگاه)

      فولوکس بهت دادن نگیر مشتی چون کلاس کاریشو میاری پایین برو همون مورد علاقه هات بهت بیشتر میاد

  4. #ali.m#

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    یعنی فقط به خاطر چراغ بهش نمره کاملو ندادن?

  5. alirezaasg5

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (283 ديدگاه)

    تیتر واقعا مخربه با متن به کلی تفاوت داره
    به خاطر چراغش نمره کاملو ندادن بهش همین دیگه ناکامی در تست تصادف نداره که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا