فولکسواگن برای ساخت کارخانهی جدیدی که تولید برخی محصولات درونسوز را بر عهده خواهد داشت به دنبال بررسی شرایط کشور ترکیه است. این خودروساز بزرگ عمده تمرکز سایتهای تولیدی آلمان را روی ساخت خودروهای الکتریکی گذاشته است.
فولکسواگن در ابتدا ۵ کشور را برای این کارخانهی جدید در نظر داشت اما نهایتاً انتخابها به دو کشور ترکیه و بلغارستان کاش یافت. در سه ماه گذشته مقامات فولکسواگن از این دو کشور بازدید کرده و با مقامات مختلف دیدارهایی داشتهاند.
البته یکی از رسانههای آلمانی میگوید هربرت دایس مدیرعامل فولکسواگن هفتهی پیش در ترکیه بوده تا دربارهی مشکلات مربوط به زیرساختهای کارخانهی احتمالی گفتوگو کند. ظاهراً او در آنکارا هم با مقامات دولتی دیدار و گفتوگو داشته است.
منابع مطلع گزارش دادهاند شاید فولکسواگن در دو هفتهی آینده تصمیم نهایی خود برای احداث کارخانه در ترکیه را اعلام کند. از جمله محصولاتی که این کارخانه تولید خواهد کرد میتوان به سئات آتکا و اشکودا کاروک اشاره کرد. گفته میشود سایت جدید فولکس در ترکیه ظرفیت سالانهی ۳۰۰ هزار دستگاهی خواهد داشت و انتظار میرود فولکس سرمایهگذاری ۲ میلیارد یورویی در آن انجام دهد.
آخرین باری که خودروسازان تراز اول جهانی سرمایهگذاری سنگینی را در ترکیه انجام دادند به سال ۱۹۹۷ و دو شرکت تویوتا و هوندا مربوط میشود. در هر صورت احداث کارخانه تولید خودروی فولکس در ترکیه میتواند یک قدم روبهجلوی قابلتوجه برای اقتصاد این کشور باشد مخصوصاً اگر فولکس تصمیم به تولید چندین مدل پرسود و باارزش در این سایت بگیرد.
حمید
۶ تیر ۱۳۹۸برا ترکها خوب میشه اشتغال و درامد
مزدا
۷ تیر ۱۳۹۸پدال جان با اینکه طرفدارت هستم ولی گاهی اذیت میکنی!!یه ساعت طول کشید نظر بنویسم حالا میبینم اجازه ندادی پخش بشه و حذفش کردی
مسعود
۶ تیر ۱۳۹۸جالبه که بعد از برجام فولکس واگن میخواست مدل فولکس پولو را در ایران تولید کنه و حتی با ایران خودرو و سایپا هم وارد مذاکره شد ولی بعدش فهمید انقدر دزدی و فساد در این صنعت خودروسازی ایران زیاده عطاش را به لقاش بخشید و منصرف شد همزمان ترکیه هم به فولکس اصرار میکرد که بیاد این کارخونه را تو کشور من بزن برات خیلی بصرفه است. تازه باید توجه کنیم همین ترکیه به آمریکا هم ماشین صادر میکنه ولی قیمت مواد اولیه و نیروی کار در همین ایران ما خیلی ارزون تر از ترکیه است نمیدونم چی پشت پرده است که هی میروند با این کمپانی آشغال ساز پژو – سیتروئن قرارداد میبندند و اصلا ماشین هایش مناسب آب و هوای خشن کشورمان نیست و زود جوش میارند.
هادی نجفی
۶ تیر ۱۳۹۸هنوزم که هنوزه کارخانه نیمه رها شده فولکس در جاده همدان تهران که آقایان نزاشتن ایجاده بشه هست با اون هزینه بسیار بسیار سنگین که آخر سر از گاوداری دراورد فقط میتونم یه شعر یگم اگر پدال پاکش نکنه!
هر که شد خام به صد شعبده خوابش کردند
هر که در خواب نشد خانه خرابش کردند
پشت دیوار خری داغ نمودند و بما
وصفی از طعم دل انگیز کبابش کردند
گفته بودند که سازیم وطن همچو بهشت
دوزخی پر ز بلایا و عذابش کردند
بازی اهل سیاست که فریبست و ریا
خدمت خلق ستمدیده خطابش کردند
اول کار بسی وعده شیرین دادند
آخرش تلخ شد و نقش بر آبش کردند
sina
۶ تیر ۱۳۹۸و ما همچنان
دوره می کنیم
شب را و روز را
هنوز را…
MORI
۶ تیر ۱۳۹۸یه ضرب المثل قزوینی هست که میگه :از ماست که در ماست