پتی کلی، مدیر شرکت تحلیلی LMC میگوید: “تسلا در ۵ سال گذشته به عنوان یک برند الکتریکی، تسلط واضحی بر بازار داشته اما مشخص است که این برتری دوام نخواهد یافت.” این موسسه پیشبینی میکند گروه فولکسواگن تا سال ۲۰۲۵ به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی از تسلا پیشی خواهد گرفت.
در طول ۵ سال گذشته هیچ شرکتی نتوانسته با تصمیمی درست به جنگ تسلا برود. البته به نظر میرسد خودروسازان بزرگ دیر یا زود وارد میدان شده و فروش خودروهای الکتریکی را به دست خواهند گرفت. LMC انتظار دارد سهم تسلا از بازار خودروهای الکتریکی در جهان از ۲۰ درصد سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش یابد.
کلی میگوید فروش و سهم فورد، تویوتا، جنرال موتورز و مرسدس از بازار خودروهای الکتریکی نیز افزایش خواهد یافت. البته او معتقد است فولکسواگن به خاطر طیف گستردهای از خودروهای الکتریکی جدید برنده اول بازی خواهد بود. در واقع این غول خودروسازی سبد محصولات قدرتمندی داشته و همگی بر پایه پلتفرم منعطف MEB بنا میشوند. اولین خودرو از این جمع هاچبک کامپکت ID.3 بوده که نیمه دوم سال گذشته فروش حدود ۵۴ هزار دستگاهی در اروپا داشته است. البته فولکسواگن فعلاً برنامهای برای عرضه آن در آمریکا نداشته و باید منتظر ID.4 ماند. تسلا سال پیش تعداد ۸۵ هزار دستگاه مدل ۳ در اروپا به فروش رسانده اما مغلوب رنو Zoe شده است. البته باید گفت تسلا قبلاً طیف گستردهای از خودروهای الکتریکی را در جهان عرضه نموده است. این برند هنوز هم حرف اول را در بازار الکتریکیها میزند و به سرعت در حال افزایش ظرفیت تولید خود میباشد.
گروه فولکسواگن به دنبال تولید ۲۶ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ بوده که از جمله آنها میتوان به سبد محصولات ID برند فولکسواگن، محصولات E-Tron آئودی و مدلهای پورشه از جمله تایکان اشاره کرد. تایکان در سال ۲۰۲۰ عملکرد خوبی داشته و به هدف فروش ۲۰ هزار دستگاهی خود رسیده است. آئودی نیز بیش از ۴۰ هزار دستگاه از مدلهای E-Tron را به فروش رسانده است.
قطعاً این تحلیلها زوایای پیدا و پنهان بسیاری دارند اما ما هنوز هم شک داریم که در این لحظه بتوان تسلا را شکست داد. اگر شرکتی بخواهد با تسلا رقابت کند باید سریعاً رشد کرده و خودروهای خود را نه تنها در اروپا، بلکه بهصورت جهانی عرضه نماید. مورد بعدی به بحث قیمتگذاری و درعینحال سوددهی مربوط میشود. در غیر این صورت فروش خودروهای الکتریکی به معنی ضرر خواهد بود. تسلا به تازگی سود فروش را به جیب میزند اما مرسدس گفته به دنبال سوددهی تا پایان دهه جاری میلادی است.
ツSAMURAIツ
۱ اسفند ۱۳۹۹(تسلا در ۵ سال گذشته به عنوان یک برند الکتریکی، تسلط واضحی بر بازار داشته اما مشخص است که این برتری دوام نخواهد یافت.” این موسسه پیشبینی میکند گروه فولکسواگن تا سال ۲۰۲۵ به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی از تسلا پیشی خواهد گرفت)
کجاست اون کسی که میگفت تسلا تا چند سال دیگه به ۹ میلیون فروش در سال میرسه و هیچ کس حریفش نمیشه ؟؟؟
همه پیش بینی ها دارن میگن وقتی غول های خودروسازی به صورت جدی محصولات الکتریکی بسازن سهم تسلا از بازار الکتریکی ها کمتر و کمتر خواهد شد .
Gatsby
۱ اسفند ۱۳۹۹منم باشم به جای تسلا بنز الکتریکی میخریدم
NAVID۰۰۹۸
۱ اسفند ۱۳۹۹سامورایی جان
حتی اگر به موسسات هم رجوع نکنیم و درک درستی از بازار خودرو داشته باشیم و تلاش بزرگان را نظاره کنیم ، کاملاً مشخص هست که شرکتهایی مثل فولکس و زیرمجموعههایش یا نیسان و یا bmw و حتی شورولت ، تسلا را به زیر میکشند !
این تازه در حالیه که خیلی از بزرگان به صورت جدی ورود نکردن به بازار که مطمئناً سالهای آینده تسلا یا ادغام و فروخته میشود و یا ورشکسته !
یه روزی در مورد جنسیس نظر گذاشتم و اکثریت خندشون گرفته بود تا زمانی که آمار فروششان آمد بیرون و اونوقت بود که من میخندیدم ولی بیان نمیکردم تا مبادا خجالت زده شوند !
بحث ما خوب یا بد بودن محصولی نیست ، بحث ما تحلیل و آیندهی بازار جهانی خودرو هست که هم تا به حال درست بوده و یا مثل عقیدهام به شکست مکلارن اشتباه !
و اگر نه که کامنت ما نه جایی اثرگذار هست و نه به ما نون و ماست سر کوچه میماسه ولی خیلیها جدی گرفتهاند که انگاری سهامشان تو بورس والاستریت داره جولان میده ? !
Elmiraj
۱ اسفند ۱۳۹۹رشد فروش تسلا همچنان ادامه خواهد داشت و هر ماشینی که تولید کنه در آن واحد بفروش میره… همون طور که همه پیش بینی ها میگن…
اون فروش ۹ میلیونی برای ۹ سال دیگه هست نه یکی دو سال آینده…
.
رقبای درونسوز ساز برای هر خودروی الکتریکی باید یک خودروی درونسوز قربانی کنند…
یعنی در آینده فقط به بقای خود ادامه میدن اما قضیه برای تسلا زمین تا آسمون فرق داره .
ارشیا
۱ اسفند ۱۳۹۹بابا المیراژ شما هم خیلی دلت خوشه.
وقتی یه بنز یا ب ام و جاروبرقی باشه کی میره ((فرغون)) های تسلا رو بخره؟؟????
Elmiraj
۱ اسفند ۱۳۹۹آمار فروش ها در حال حاظر میگن که تسلا ها قبل تولید چند ماه زودتر رزرو میشن….ولی بنز ها و بی ام و ها ماه ها تو نمایندگی ها خاک میخورن…
.
نمونهاش بنز EQC که با گذشت نزدیک دو ماه از سال جدید هنوز آمار فروششو اعلام نکردن !!!
ツSAMURAIツ
۱ اسفند ۱۳۹۹رشد فروش تسلا تا زمانی ادامه خواهد داشت که رقیب جدی نداشته باشه
الان مثلا تسلا مدل ۳ چند تا رقیب داره ؟؟ اما تا سال ۲۰۲۵ ده ها ماشین از شرکت های مختلف که رقیب مدل ۳ محسوب میشن ساخته میشه
من نمیگم تسلا ورشکسته میشه ، اما بقیه خودروساز ها دست رو دست نمیزارن که تسلا بیاد بازار الکتریکی ها رو بگیره. وقتی خودرویی با قیمت و مشخصات مثل تسلا بسازن اما با کیفیت و امکانات بیشتر قطعا فروش تسلا کم میشه
Me
۱ اسفند ۱۳۹۹این موسسه پیش بینی خودش منتظر نشسته تا سهام تسلا برا چند ثانیه ارزون بشه تا بتونه بخره و مدتی بعد با چند درصد سود بفروشه
بهزاد
۱ اسفند ۱۳۹۹تو مقاله ی حس رضایت مندی برخی از کاربران میگفتن طرف ماشین بی صدا ، امکانات رفاهی بالا و… میخواد میره تسلا میخره و شاید خیلی ها هنوز هم فکر میکنند اگه داخل ماشین های برقی بشینی صدا نمیشنوی!
تو تست صدای کابین با سرعت 80 کیلومتر نتایج اینطوره؛
به عنوان رفرنس
مرسدس اس کلاس 57 دسیبل
لکسوس LS در سرعت 96 کیلومتر 60 دسیبل
Audi e tron هم 60 دسیبل
تسلا مدل 3 نیز 66 دسیبل
نیسان لیف 64
ساخت ماشین بی صدا یا کم صدا ارتباطی با نوع موتورش نداره و ملزم به طراحی درست و استفاده از متریال و عایق بندی مناسب هست و هنوز هم ممکنه چند مورون نتونن تفاوت لوکس و غیره لوکس را تشخیص بدن یا اونهایی که تو نظرسنجی شرکت کردن احتمالا یکی از مالکان قبلی گاری های کرایسلر بودن که ماشین خوب سوار نشده بودن!
اینجا هم یکی از ده ها پیش بینی آینده را به عنوان نمونه عنوان کرده و با ورود بزرگان بیشتر حتی ممکنه تغییرات زیادی تو بازارها شکل بگیره هنوز اتفاقی نیوفتاده!
Farzad
۱ اسفند ۱۳۹۹دقیقا ، رولزرویس با اون انجین v12 ساکت ترین کابین دنیارو داره که به خاطر عایق بندیشه ، نکته خوبی بود ?
ایران
۱ اسفند ۱۳۹۹اگه بنز و بی ام وی الکتریکی باشه مردم به جای تسلا میرن اونو میخرن طرفداران جوش نیارن من فقط نظرم گفتم
mehran911
۱ اسفند ۱۳۹۹کاملا قابل پیشبینی هستش و چیز عجیب غریبی نیست و بارها من و دوستان در موردش حرف زدیم
وقتی مجبور به تقسیم بازار شدی دیگه داستان مثل قبل پیش نخواهد رفت
خیلی وقت پیش میخوندم بازار تسلا در اورپا از ۳۱ درصد در ۲۰۱۹ صرفا با معرفی دو مدل شاخص zoe و id3 به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد به مرور id4 و id5 و انبوهی از الکتریکی های کمپانی های دیگه وارد بازی میشن اونوقت برد با اونی هستش که بیشتر میفروشه به خصوص برای خودروسازهای سنتی یعنی اگر بتونن فروش پایدار در این حوزه برای خودشون ایجاد کنن اوضاع رو تغییر خواهند داد
فولکس معمولا در بخش هزینه R&D سالانه بعد از آمازون و احتمالا گوگل در جایگاه سوم قرار داشته با عدد سالانه تقریبا ۱۵ میلیارد دلار
اگر فولکس در چین بازار الکتریکی رو دست بگیره و بتونه خوب بفروشه و این هزینه r&d سالانه وارد بخش الکتریکی بشه داستان رو به شکل دیگه ای عوض خواهد کرد
دیروز هم اخبار خوبی از quantumscape برای تولید باتری حالت جامد هم منتشر شد که نشان از پیشرفت چشمگیر داره
به همه اینها هجوم غولهای شرق اسیاسی رو هم اضافه کنید
.
خلاصه زمان همه چیز رو مشخص میکنه
ALIREZA
۱ اسفند ۱۳۹۹(( اگر فولکس در چین بازار الکتریکی رو دست بگیره و بتونه خوب بفروشه و این هزینه r&d سالانه وارد بخش الکتریکی بشه داستان رو به شکل دیگه ای عوض خواهد کرد )) باشه تویوتا هم همینطوری نظاره گر باقی می مونه
Elmiraj
۱ اسفند ۱۳۹۹مهم اینکه که کی پرچمدار بازدهی و خودران هست و خواهد بود…!!!
فولکس واگن هر چی خودروی الکتریکی هست را میخواد رو دو پلتفرم PPE و MEB بسازه که در مقابل پلتفرم های تسلا هیچن…… ( یادمه مهندسان آئودی وقتی پلتفرم model 3 را باز کردن از مهندسی آن حسابی شگفت زده شده بودن )
.
.
وگرنه سامسونگ هم بیشتر از اپل میفروشه…
ولی بازدهی و نرم افزار اپل کجا و سامسونگ کجا…
علی
۱ اسفند ۱۳۹۹بابا ائودی هنوز انقدر خارنشده
ارشیا
۱ اسفند ۱۳۹۹مثال اشتباهی زدی.
چون سامسونگ خیلی جلوتر از اپل و ایفونشه.
تنها چیزی که ایفون داره و سامسونگ نداره بازیایه
اینساید
ریمن مینی
شیفت۲انلاشد
و ایماست هستن
Elmiraj
۱ اسفند ۱۳۹۹((سامسونگ خیلی جلوتر از اپل و آیفونشه ))
من نه آیفون داشتم نه طرفدار اپلم ولی اون کارایی که اندرویدی ها با هزار لگ و ۱۲ گیگ رم انجام میدن ، آیفون ها با مثل آب خوردن با ۴ گیگ رم انجامش میدن…
کافیه به امتیازات بنچمارک Geekbench یه نگاه بندازی و عملکرد ها رو ببینی…
.
.
قضیه تسلا هم با بقیه درست به همین شکله…
از پس یه آپدیت ساده برنمیان…!!!
ارشیا
۱ اسفند ۱۳۹۹مهم نیست کدوم بهتره
مهم اینه کدوم پرسود تره
وایپر عالی بود ولی سود نداشت.
mehran911
۲ اسفند ۱۳۹۹ALIREZA@
قبل از هر چیزی بگم هیچ اشتیاقی به الکتریکی شدن خودروسازی ندارم و عاشق درونسوز ها بخصوص نفس طبیعی ها هستم و خواهم بود
بگذریم
اگه کامنت رو بالا بخونی نوشتم غولهای آسیایی منظور تویوتا گروه هیوندای و برند های معتبر چینی هستن
نکته دیگه اینکه همین الان از هر پنج خودرویی که در چین فروش میره یکیش توسط گروه فولکس و شریکهای چینیش تولید میشه در کل فولکس پر فروشترین خودروساز چینه این اصلا دور از انتظار نیست که بتونه این روال در الکتریکی ها هم ادامه بده
البته چون من به نوعی طرفدار فولکس و آلمانیها هستم بیشتر در مورد اونها نظر میدم و این به معنی این نیست که بقیه بیکار نشستن
.
Elmiraj@
(((مهم اینکه که کی پرچمدار بازدهی و خودران هست و خواهد بود…!!!)))
خیلی زودتر از چیزی که بتونید تصور کنید اوضاع تغییر میکنه
گفتم دیروز quantumscape گفت تولید باتریهای حال جامد رو بصورت انبوه استارت خواهد زد این باتری چند ماه پیش توسط فولکس در ولفسبورگ آلمان تست شد که از بهترین باتری لیتیومی بازار” 80 درصد بازده بهتری” داشت
اتفاقا همین دیروز quantumscape گفت باتری های حالت جامد دیگه با توجه به داده هایی که وجود داره از نظر ساختاری ی پله عقبتر هستن
باتری حالت جامد دقیقا همون چیزی بود که تسلا همواره سعی کرده اونو به هر دلیل زیر سوال ببره اما الان برتریش اثبات شده دقیقا داستانه لیداره که بارها خود ماسک گفت به هیچ وجه استفاده نمیکنیم و همواره سعی کرد زیر سوال ببره این داستان رو اما تقریبا اکثر متخصصین این حوزه به اهمیتش و برتریش اشاره کردن
شاید جالب باشه بگم یکی از پیشرفته ترین شرکتهایی که در دنیا روی لیدار با نوآورانه ترین ساختار ممکن کار میکنه aeva با رهبری سروش صالحیان مهندس سابق اپل در سیلیکن ولی هستش غولهای امثال لاکهیدمارتین مایکروسافت و denso ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده های صنعت خودرو شدیدا دنبال به دست آوردن سهمی هرچند کوچک از این شرکت هستن از قضا پورشه قبل از اینا در این برند سرمایه گذاری کرده و احتمالا سریعتر از بقیه به این سیستم دست پیدا میکنه
از این موارد زیاده مثل رکورد بازدهی باتریها LFP توسط Guoxuan که سومین توسعه دهنده باتری در چین هستش و فولکس بزرگترین سهام دارش و ….
اینارو میگم دوستان تصور نکنن هر آنچه تسلا میگه درسته و بقیه نمیفهمن نمونه اش همین باتری حالت جامد و لیدار خیلی زودتر از چیزی که فکر میکنید اوضاع تغییر میکنه
موضوع اینه که مردم فکر میکنن فقط تسلا در حال پیشرفته بقیه در مراکز توسعه تحقیقاتشون چرت میزنن اصلاااا این خبرا نیست
.
((((فولکس واگن هر چی خودروی الکتریکی هست را میخواد رو دو پلتفرم PPE و MEB بسازه که در مقابل پلتفرم های تسلا هیچن)))
این رو چند بار دیدم تو کامنت ها ولی جواب ندادم قبلا گفتم اگه دیدید جواب نمیدیم به معنی این نیست حرف شما درسته و جوابی وجود نداره در کل دلیل نمیشه چون این سایت پوشش نمیده خبر دیگه ای وجود نداشته باشه اتفاقا هیچ سایت حوزه خبری وجود نداره که خبر پلتفرم نوآورانه trinity رو پوشش نداده باشه و همینطور بارها خودم در مورد پروژه نوآورانه آرتمیس و ساختار جدیدش کامنت گذاشتم این دو ساختار بسیار نوآورانه هستن و پشتش یکی از قدرتمندترین تیم های مهندسی جهان قرار دارن که چند بار اسامی بعضی رو گفتم که در مدل های بعدی استفاده خواهد شد جدای از اینکه تایکان هم روی پلتفرم J1 توسعه پیدا کرده که متفاوت از MEB و PPE هستش
قبلا بارها گفتم باز هم میگم با ورود باقی خودورسازها بازار تسلا کوچکتر خواهد شد و قطعا در میان مدت و بلند مدت سود حاصله و هزینه توسعه تحقیقات هم محدود خواهد بود “در حال حاضر” اونی برنده است که به هر ترتیب بیشتر میفروشه
Elmiraj
۲ اسفند ۱۳۹۹کل جواب شد اما و اگر چند سال آینده که دردی را از عقب موندگی های فولکس را دوا نکرد…
خیلی جالبه که فکر کنی تسلا از امروز دکمه Stop را میزنه تا چهار پنج سال آینده امثال فولکس واگن و تویوتا بیان ازش سبقت بگیرن…!!!!
.
در آخر میبینم که از ناچاری میگی که فروش بیشتر به معنای بهترین بودنه…
ATa
۱ اسفند ۱۳۹۹قشنگ بود :)))) برای دیده شدن اینم یه راهیه… تسسسلا پادشاه جدید صنعت خودرو تازه وارد گود شده و نکته اصلی اینکه تا کنون سهمی از بازار نداشته و در اصل خریداران این برند مشتری های سابق همین جلو پنجره سازان بودن که اومدن سمت تسلا. با تولید محصول میان رده ($25) تا سال 2022 که هفته پیش خبر بارگزاری شد زین پس سوال اینگونه خواهد شد: چه تسلایی سواری؟!
Ramin
۱ اسفند ۱۳۹۹تسلا همین الان هم رقیب های نا معروف داره….
Nio
Byd
Byton
مخصوصا آخری…. بایتون….
(این 3برند از لحاظ میزان پیمایش و قیمت بهتر از تسلا هستن)
حالا فرض کن دیگر برند ها هم بیان….. ??????
تسلا زمانی میتونی پیشرفت کنه که به قول هاش عمل کنه سریع محصولاتشو بده بیرون
و تنوع محصولاتشو زیاد کنه…
حسین
۱ اسفند ۱۳۹۹این شرکت تحلیلی نمیفهمه، کارشناس سایت پدال و منابع اطلاعاتیش در وال استریت فقط درست میگن.
علی
۱ اسفند ۱۳۹۹به نظر من تسلا پیروزه
منطقی نگاه کنید
تسلا این مقدار فروش خودرو برقی را در رنج قیمت بیش از ۳۰ هزار دلار فروخته
حالا تسلا میخواد با تمام توان به قیمت ۲۵ هزار دلار حمله کنه
و تا اونجایی که من میدانم بیش از ۹۰ درصد کسانی که خودرو میخرند زیر ۳۰ هزار دلار میخرند واین یعنی که خودرو های تسلا تا حالا تنها در کم تر از ۱۰ درصد بازار داشتند رقابت می کردند!!!
به نظرم بعد معرفی تسلا مدل دو فروش تسلا به سرعت ۱۰ برابر میشه چون بازار فروشش ۱۰ برابر شده این حرف کاملا منطقیه اگه کیفیت تسلا مدل دو را بتونی خوب از آب در بیاره یه مشکل بزرگ برای تسلا به وجود میاد !!!! درخواست برا این ماشین اینقدر زیاد میشه که از پس تولیدش بر نمیاد
علی
۱ اسفند ۱۳۹۹ممنون که سریع تایید کردید امیدوارم همیشه زود تایید کنید
آنتونی
۱ اسفند ۱۳۹۹پر واضح هست که تجربه تسلا در کیفیت و مهندسی قطعات به پای کمپانی های مطرح خودروسازی مانند تویوتا و بنز یا فولکس واگن نمیرسه. تویوتا با تغییر استراتژی خودش جدیدا تصمیم داره چند خودرو الکتریکی مشابه راو4 و چند مدل دیگه رو در آینده نزدیک به بازار عرضه کنه که طبعا با اومدن رقبای جدید در میدان با پیشینه خوب و معتبر فکر کنم بازار از دست تسلا خارج بشه. خودم شخصا اگر آپشن خرید تویوتا یا لکسوس برقی داشته باشم تسلا انتخاب اصلی و اولیه ام نخواهد بود.
RezaRs
۱ اسفند ۱۳۹۹نمی دونم به کونیگ زگ و پاگانی لامبورگینی فراری مک لارن استون مارتین دست نرنین به خوودممم برقی بدین معترض نیستم فقط این لیست درون سوز باقدرت بمونه
RezaRs
۱ اسفند ۱۳۹۹اره v12 ها هم بیشتر بشند
Khosrow
۲ اسفند ۱۳۹۹اون تسلایی که ایلان هوا کرد الان فک کنم دوروبره خدا باشه ? / دروغگوهای رذل ..