نتایج بررسیهای داخلی و چندساله فولکسواگن درباره رسوایی آلایندگی دیزلی یا همان دیزل گیت مشهور به دست مدیران ارشد رسیده و این کمپانی میخواهد از برخی مدیران اسبق خود غرامت دریافت کند.
این بررسیها در اکتبر ۲۰۱۵ و فقط یک ماه پس از انتشار خبرهای دیزل گیت شروع شد و ژرمنها هماکنون اعلام کردند علیه مارتین وینترکورن مدیرعامل اسبق و راپرت استادلر عضو اسبق هیئتمدیره و چند مدیر دیگر این خودروساز ادعای خسارت خواهند کرد.
این خودروساز آلمانی با انتشار بیانیهای گفته است:
هیئتمدیره به این نتیجه رسید که پروفسور وینترکورن وظایف خود را به عنوان رئیس هیئتمدیره فولکسواگن درست انجام نداده و در شفافسازی شرایط پشت پرده استفاده از نرمافزارهای غیرقانونی در پیشرانههای ۲ لیتری دیزلی فروخته شده در آمریکای شمالی طی سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ اقدام صحیحی انجام نداده است.
وکیل وینترکورن گفته که موکلش اتهامات را رد کرده است. او همچنین خاطرنشان ساخته با هیئتمدیره فولکسواگن در تماس خواهد بود.
وینترکورن از سال ۲۰۰۷ تا زمان استعفا در سپتامبر ۲۰۱۵ و چند روز پس از انتشار رسوایی دیزل گیت مدیرعامل گروه فولکسواگن بود. او در آمریکا به کلاهبرداری متهم شده اما آلمان شهروند خود را تحویل آمریکا نداده است.
اتهامات مشابهی نیز به استادلر وارد شده است. او در عین اینکه عضو هیئتمدیره فولکسواگن بوده سکانداری آئودی را نیز بر عهده داشته است.
فولکسواگن اظهار داشته است:
راپرت استادلر با عدم اطمینان از این نکته پیشرانههای دیزلی ۳ و ۴.۲ لیتری توسعه یافته توسط آئودی دارای نرمافزار غیرقانونی هستند در انجام وظایف خود کمکاری کرده است.
هم وینترکورن و هم استادلر با اتهامات کیفری در آلمان روبرو شدهاند.
فولکسواگن همچنین فهمیده که برخی اعضای اسبق هیئتمدیره آئودی نیز وظایف خود را به درستی انجام ندادهاند.
حسین
۸ فروردین ۱۴۰۰تفاوت اینجا مشخص میشه . هنوز بعد از ۴ سال قضیه رو ول نکردن و با جمله ” حتما خیری داخلش بوده ” فیصله ندادن به ماجرا .
ولی صد در صد کوتاهی از مدیرای شرکت و رانت هست . کارمند و کارگر هرچی بگه رو انجام میدن چه تو طراحی و چه تو اجرا و چه تو آزمایش .
محمد رستمی نژاد
۸ فروردین ۱۴۰۰این جمله “”‘ (حتما خیری داخلش بوده )””‘ ما ایرانی ها رو بد بخت کرد
Benz SLR
۸ فروردین ۱۴۰۰ایران چجوریه؟ ???