فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپرت 45، گرامیداشت یک اسطوره…

فولکس‌واگن به‌صورت رسمی خودروی جدید گلف GTI کلاب اسپرت ۴۵ را معرفی کرد. این خودروی سفارشی به منظور گرامیداشت چهل و پنجمین سال عرضه نسل اول گلف GTI در تابستان سال ۱۹۷۶ تولید شده است.

چند روز پیش تصاویر این خودرو در فضای مجازی منتشر شده بود اما حالا جزئیات کامل در دسترس می‌باشد.

این خودرو بر پایه گلف GTI کلاب اسپرت بنا شده و دارای ظاهر منحصربه‌فردی است که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به سقف مشکی و اسپویلر سقف هماهنگ، پکیج مسابقه‌ای انحصاری و رینگ‌های ۱۹ اینچی با ظاهر مشکی براق اشاره کرد. همچنین نوشته‌هایی روی رکاب‌های جانبی وجود داشته و عدد ۴۵ نیز روی درب پشتی نقش بسته است.

پکیج مسابقه‌ای اشاره شده شامل سیستم اگزوز اسپرت بوده و حذف محدود کننده سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی را در پی داشته است. این خودرو همچنین از چراغ‌های جلوی ماتریکس LED و نوار تریم قرمز استاندارد سود می‌برد.

در کابین نیز می‌توانیم صندلی‌های جلوی اسپرت با نوشته GTI و غربیلک فرمان با عدد ۴۵ را ببینیم.

زیر پوست گلف GTI کلاب اسپرت ۴۵ هیچ تغییری رخ نداده و بنابراین همچنان یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر انجام وظیفه می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل بوده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه می‌شود. البته این گیربکس نسبت‌های دنده کوتاه‌تری نسبت به GTI استاندارد دارد.

تمامی مدل‌های گلف GTI کلاب اسپرت ها دارای قفل دیفرانسیل جلوی الکترومکانیکی هستند درحالی‌که GTI استاندارد از سیستم XDS الکترونیکی استفاده می‌کند. سیستم تعلیق تطبیقی نیز ارتقا یافته و دارای حالت نوربرگ رینگ است. راننده همچنین می‌تواند تنظیمات مدنظر خود را روی سیستم تعلیق اعمال کند.

فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپرت ۴۵ جدید از اول مارس در برخی بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد. این خودرو قیمت پایه ۴۷۷۹۰ یورویی در آلمان دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (327 ديدگاه)

    یکی از ماشینهای بسیار دوست داشتنی برای من

    موافقم 34
    مخالفم 1
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      بابا قوریا بیان ببین صنعت خودرو آلمان جلوتره یا آمریکا ?
      صنعت خودرو آلمان ?
      صنعت خودرو آمریکا ?

      موافقم 78
      مخالفم 12
      1. R@m!n

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        بزار دو دقیقه از کامنتت تو پست دیفندر بگذره. مخاطبان پدال دو دستن ……

        تو که از اونا بدتری

        موافقم 6
        مخالفم 22
      2. Hadi

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این واقعا خیلی خوب و خاصه ?
        این گلف جدید عالیه…
        حتی بهتر از نسل قبل…

        موافقم 23
        مخالفم 1
      3. ツSAMURAIツ

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        حالا یه بار که آمریکایی بازا بس کردن شما شروع نکن

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. R@m!n

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          اومده تو پست دیفندر از G کلاس تعریف کرده 50 تا لایکم به خودش زده ??? هر کیم ضد G کلاس حرف زده دیس لایک زده. تو کل اون پست کسی بالای 40 لایک یا دیس نخورده. چه ورقایی ریختن تو سایت.

          موافقم 5
          مخالفم 14
      4. زیزیگولو

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        ولی حالا خارج از شوخی خیلی خوشکلو جذابه این ماشین

    2. Ali Hossein

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      از بچگی برام سوال بود که چرا اسم این رو گلف گذاشتن؟…
      تازه اون گل که نسل قبلیش بود منو دیوانه میکرد.
      حالا چرا گل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. Amir

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    واقعا اسطورس

    موافقم 15
  3. T.C.B.K

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    از بین تمامی محصولات گلف، من فقط GTI دوست دارم.

    جذاب. ساده. قدرتمند. یه کوچولو گرونه. ولی عالی هست.

    البته هیچ ماشین اروپایی به پای آمریکایی نمیرسه….

    موافقم 7
    مخالفم 20
  4. Farzad

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    هاچبک افسانه ای و دوست داشتنی با اصالت و
    پرفروش ترین خودروی اروپا در ۲۰۲۰

    موافقم 20
  5. مازیار

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    خوب مسلمه که صنعت خودرو آلمان برتر هست
    من خودم XJ دوست دارم و اگه پول XJ و سری هفت و اس کلاس رو داشته باشم XJ رو انتخاب میکنم اما هرگز منکر این نیستم که سری هفت و اس کلاس بهتر هستن

    هر کسی مختص به خودشه که مبتنی بر سلیقه هست اما عقل و منطق یه راه مشخص داره که نمایان کردنش خیلی سخت نیست

    موافقم 20
    مخالفم 1
  6. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این ماشین رو من الان خیلی دوست دارم هر چقدر هم که نسخه های بهتر و جدید تر بیان اونارو بیشتر دوست دارم

    1. ح ع

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (241 ديدگاه)

      حیفه که دیگه گلف ۶سیلندر تولید نمیشه..حتی اگه موتور ۵سیلند آئودی رو هم مینداختن روش بازم بهتر بود

  7. MjM

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    گلف سلطان هاچ بک های داغ
    نسخه های ویژه هم ک دیگه…

    موافقم 13
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا