بنا به گفته هربرت دایس رئیس گروه فولکسواگن، این غول خودروسازی سرمایهگذاری سنگینی روی کارخانه خود در براتیسلاوای اسلواکی خواهد داشت زیرا دیگر به تأسیس کارخانه جدید در ترکیه فکر نمیکند.
دایس در مصاحبه با رسانهها تائید کرده فولکسواگن به خاطر شیوع کرونا در ظرفیتهای تولید خود ارزیابی مجددی انجام داده و نهایتاً تصمیم بر این گرفته که نیازی به تأسیس کارخانه جدید وجود ندارد.
این خودروساز آلمانی بجای تأسیس کارخانه جدید در ترکیه خط مونتاژ جدید و همچنین بخش تولید بدنه دیگری را در اسلواکی تأسیس خواهد کرد. فولکسواگن در این کشور اکثر شاسی بلندهای لوکس خود را تولید میکند.
در حقیقت فولکسواگن توارگ، آئودی Q7، آئودی Q8 و پورشه کاین در براتیسلاوا تولید میشوند و به این لیست باید فولکسواگن آپ، اشکودا سیتی گو و سئات Mii و همچنین بدنهی بنتلی بنتایگا را اضافه کرد.
فولکس در ابتدا میخواست کارخانهای جدید در نزدیکی ازمیر ترکیه را برای تولید نسل بعدی پاسات و اشکودا ساپرب تأسیس کند اما این خودروها هماکنون در اسلواکی مونتاژ خواهند شد. شاید این تصمیم فولکس روی فروشش در ترکیه تأثیر داشته باشد و خود دایس نیز گفته قطعاً این تصمیم تأثیرگذار خواهد بود.
او گفته است:
اینکه ما نمیتوانیم از طریق یک کارخانه در ترکیه بازار خود را توسعه دهیم یک ایراد خواهد بود.
کارخانه گروه فولکسواگن در براتیسلاوا چندین بار برنده جایزه ایمنی شغلی شده و بنابراین تاریخچهای غنی از برآورده کردن استانداردهای بالای ایمنی را دارد.
Hl>i
۲۲ آبان ۱۳۹۹سیاست های اشتباه اردوغان در منطقه که همون شرکت درجنگ سوریه بود باعث فرار سرمایه گذاری فولکس در این کشور شد، و اسلواکی جایگزین ان شد
+|<i
فرشاد
۲۲ آبان ۱۳۹۹اردوغان داره راهیو میره ک ما 40 ساله اسفالتش کردیم
حسین دهمرد
۲۲ آبان ۱۳۹۹اونها تاجر هستن و مطمئنن دلیلی دارن ولی امسال ارزش پول ترکیه افت کرده که این به سود سرمایه گذارانه چون تولید تو ترکیه ارزونتر در میاد واسشون.حالا از وضعیت اقتصاد اسلواکی نمیدونم چجوریه
نامجو
۲۲ آبان ۱۳۹۹جمعیت این کشور 5.5 میلیونه ولی کشور مرفه و پردرآمدی هست و تقریبا درآمد سرانه 20 هزار دلاری در سال داره که در مقایسه دو برابر ترکیه هست که یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا حساب میشه (اینکه گفته میشه یک کشور پردرآمده یا درآمد متوسط داره یا فقیره در مقایسه با درآمد سرانه در آمریکا که تقریبا 63 هزار دلار در ساله محاسبه میشه و هر کشوری که درآمد سرانه بیش از بیست درصد درآمد سرانه در آمریکا بیشتر باشه کشوری با درآمد بالا محسوب میشه و بین 10 درصد تا 20 درصد متوسط و کمتر از ده درصد فقیر).
در کل هزینه نیروی کار در ترکیه پایینتره ولی توسعه یک کارخونه خیلی کم هزینه تر از ساخت یک کارخانه از صفر هست و البته سیاست های تهاجمی ترکیه و عدم ثبات سیاسی هم توی این کشور خیلی برای کسب و کارها و به خصوص تولیدی ها اهمیت داره
JDM
۲۲ آبان ۱۳۹۹خردوغان داره ترکیه و بدبخت میکنه
دقیقا داره راه ما رو میره
بچسب به چین و روسیه تا بدبخت بشی
رامتین
۲۲ آبان ۱۳۹۹والا اگه برجام پایدار باقی می موند تاحالا، شاید الان کارخانه بزرگی در ایران میزد شرکت وزین فولکس. البته به شرط اینکه این مدیرها میگذاشتند! در اینصورت دیگه اصلا کسی در مورد خودرو و مشکلاتش صحبت نمی کرد. بهترین خودروی موجود را میشد سوار شد.
حسین دهمرد
۲۲ آبان ۱۳۹۹رویاهای قشنگی در سر داری ولی اینا با فرانسه صیغه کردن.
Mohamad
۲۲ آبان ۱۳۹۹اصلا اینطور نیست بعد برجام بسیاری از شرکتهای خودروسازی دنیا تو ایران نمایندگی زدن مثل فولکس که مدلهای تیگوان پاسات گلف کم کم داشت فروش خوبی تو قشر مرفه تجربه میکرد کره ای ها بسیار زیاد شده بودن و همینطور ژاپنیا
روژیار
۲۲ آبان ۱۳۹۹قطعا سیاست های یک کشور نزدیک بودن به بازار هدف و ثبات اقتصاد و سیاست خارجی برای شرکت های بزرگ از صرفه ی اقتصادی مهمتره وگرنه الان تولید تو ایران از همه جای دنیا به صرفه تره هم به بازار مصرف خاورمیانه هم شرق دور چون به اقیانوس وصله و هم اروپا نزدیکه نیروی کار ارزان قیمت داره و بازار خودش ۸۰ میلیون تشنه ی ماشین خوب ولی …..