ایستگاه خبرفولکس واگن

فولکس بدون ایران‌خودرو یا سایپا

فولکس‌واگن دریافته که مشارکت با دو غول خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا نمی‌تواند راهکاری مطلوب باشد. این را می‌شد از تجربیات رنو نیز دریافت نمود. در عین حال این شرکت‌های دولتی تنها از مشارکت، به دنبال بُعد تبلیغی آن هستند و با وارد نمودن خودروهای گران قیمت و در تعداد معدود، می‌خواهند به سلطه خودروهای پرفروش و قدیمی خود استمرار بخشند. طبیعی است که چنین روندی برای شرکت‌های خارجی که دنبال بازار بزرگ ایران هستند نمی‌تواند قابل قبول باشد.

Volkswagen Badge
از سویی ایران‌خودرو با پژو و فیات به توافق رسیده و تمایلی برای مشارکت با فولکس نیز ندارد. همین موضوعات باعث شده تا این دو شرکت برای از سر واکردن فولکس، ماجرای رسوایی آلایندگی موسم به دیزل گیت را به‌پیش بکشند و صلاحیت فولکس را بدین ترتیب زیر سؤال ببرند. در هر صورت به نوعی از عدم مشارکت فولکس با این دو شرکت بزرگ دولتی باید خوشحال نیز بود.

2014 vw polo
vw polo
اما نگاه فولکس‌واگن به دو گزینه دیگر معطوف شده که یکی گروه صنعتی ماموت و دیگری کرمان موتور می‌باشند. این احتمال نیز وجود دارد که فولکس در ساخت خودروهای تجاری و کشنده‌های مان و اسکانیا از ماموت استفاده نموده و بخش خودروهای سواری را با مشارکت کرمان موتور به پیش ببرد.
فولکس واگن Ameo
فولکس واگن Ameo
جدا از موضوع همکاری، بحث مهم‌تر انتخاب محصولاتی است که با بازار ایران متناسب بوده و بتواند در دسترس تعداد بیشتری از خریداران خودرو در این بازار کم تنوع قرار گیرد. فولکس واگن اخیراً محصولات متنوع و به‌روزی را برای بازارهای هندوستان و چین فراهم ساخته که با قیمت‌های مناسب توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی نیز کسب کنند. بنابراین این پتانسیل نیز در بازار ایران برای چنین خودروهایی قابل پیش‌بینی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Ice

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خداکنه با یکیش توافق کنن و بیاد به ایران بابا از پژو خسته شدیم به کی باید بگیم

    1. ارش

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      ایرانخودرو و سایپا دو غول بزرگ!!غول بودنشون تو حلقشون

    2. Ashkan

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (374 ديدگاه)

      مهم ترین ادامه همکاری بین ایران خودرو و پژو این بود که غرامت بگیرن ازشون واز مشکلات مالی فرار کنن
      اما مدیرای پژو به این فکر میکنن بعد دادن غرامت تا چند سال دیگه این بازار واسشون سودآوره و غرامته پرداختی در مقابل مبلغ به دست آمده هیچی نیست
      این است تفاوت مدیریت ملی و غربی
      جای که مدیرانش پراید میدن ملت و مرگ بر امریکا میکنن آقازاده های این افراد در امریکا ماشین امریکای سوار میشن

    3. محمد

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (509 ديدگاه)

      باهیچکدومشون نبایدبیادایران…مسقل بتونه بیادبهتره…اخه سابقه ایران خودرو وسایپاخیلی خرابه..گندمیزنن به برند فولکس

    4. محمد

      ۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      برنامه تخت گاز چه ربطی به نگاه مردم جهان نسبت به پژو داره؟!
      کلارکسون به خاطر وطن پرستیش و نفرت از فرانسوی ها تمام تلاششو کرده تا بگه انگلیس خوب و قدرتمنده و فرانسه واقعا متقلب و آشغال سازه!
      حرفی بزن که بتونی زیرشو امضا کنی

    5. سهیل

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (222 ديدگاه)

      کجا موفقیت خیییلی گنده ای بدست اورده؟؟؟؟؟
      کیا و هیوندای از پژو موفق ترن
      پژو فعلا فیریک زده توی موتورهای1600سی سی

  2. سعید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    میگن میمون هر چی زشت تر بازیشم بیشتر،
    ایران خودرو و سایپا اصلا در چه مقامی باشن که آلایندگی فولکس رو به رخش میکشن، یه نگاهی به هوای بالاسرتون بیندازید، بابا شما فرقون هاتون یورو سه رو هم به زور پاس میکنه اونوقت از فولکس ایراد میگیرد.
    خوبه والا، سنگ پاشور رو سفید کردید.
    اصلا هر چه کمتر با این دوتا همکاری کنن بهتر، با خصوصی ها همکاری کنن تا بازار رقابتی تر بشه.

    1. sina

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      احسن….اینا با هم ؛دسته کرکره کارخونه ی عظیم و خوش ساخت آلمانی تبار نمیشن که ازش ایراد میگرند…آتش سوزی ماشیناشونو یادشون رفته ….بی وجدانها

  3. احسان(احسان)

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    سمند و پژو پراید هر کدوم به اندازه 20 تا فولکس جتا و پاسات هوا رو الوده می کنه اونوقت باید خوشحال باشیم که نمیان ایران؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. احمد باقری

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    عجب دلیل بیخودی برای ادامه روند تولید ماشینهای بیخودشون آوردن.

  5. ahmad

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (655 ديدگاه)

    اگر این خودروسازان دولتی (ایرانخودرو و سایپا ) اجازه دادن فولکس با قیمت پایین تر و رقابتی به بازار ایران بیاد و در رنج قیمت پایین با آشغال های سی سال پیش اونها رقابت کنه من اسممو عوض میکنم!

  6. آروین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه اگه همه فروششون رو بخوان فولکس و فیات و پژو های جدید بدن که دیگه فرقوناشون فروش نمیره!

  7. Hamin

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اینجور که بوش میاد حالا حلاها باید تو کف گلف بموونیم… :-(

  8. MjM

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (734 ديدگاه)

    اگه بذارن که مستقل وبا شرکتهای خصوصی فعالیت کنه خوبه …اگه!
    به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…

  9. خسته شده

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    از سویی ایران‌خودرو با پژو و فیات به توافق رسیده و تمایلی برای مشارکت با فولکس نیز ندارد. همین موضوعات باعث شده تا این دو شرکت برای از سر واکردن فولکس، ماجرای رسوایی آلایندگی موسم به دیزل گیت را به‌پیش بکشند و صلاحیت فولکس را بدین ترتیب زیر سؤال ببرند. در هر صورت به نوعی از عدم مشارکت فولکس با این دو شرکت بزرگ دولتی باید خوشحال نیز بود!!!!!!!!! جالب بود فولکس که بزرگترین خودروساز اروپاست و پردرآمدترین اتومبیل ساز دنیا صلاحیت نداره در ایران!!!!!!!!!!!! کار کنه کسی که پژو میخره لیاقت سوار شدن فولکس و نداره کشوری که درآمد سرانش 4500 دلاره و تولید ناخاص داخلیش اندازه درآمد فولکس هم نمیشه حق نداره ***

  10. AliASg

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (284 ديدگاه)

    خدا کنه بیاد عاشق شیراکوعم من گلف که جای خود داره

  11. یاسین

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    عارضم به حضور همگی فک کنم اولین بار که شنیدم پیشرانه ی ۵سیلندر هم داریم یکی از محصولات همین فولکس واگن رو بهم معرفی کردن که یاد ندارم اسمش چیه!؟ولی خواستم بگم که همون جور که آدما رو نباید بخاطر یه اشتباه قضاوت کرد،بنده بخاطر یه اشتباه که اونم در یه برهه ی زمانی خاص بوده این شرکت رو زیر سؤال ببرم(قابل توجه خودروسازای خودمون که به جای برطرف کردن مشکلات اونا رو تبدیل به معضلات میکنند)!بنده ترجیح میدم فولکس واگن بیاد تا اونا!چون هنوز قورباغه هاش رو تو خط تولید نگه داشته!که اونا اینجور نام و نشان از خود ندارن!

  12. volvo Fh

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (240 ديدگاه)

    وای اگه فولکس بیاد هممون در اثرآلودگی هوا میمیریم.من حاضرم بمیرم ولی فولکس بیاد.

    1. علی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      چرا؟

      1. سعید

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        چون آدم با دود فولکس بمیره باکلاس تره تا با دود پراید و پژو بمیره.

  13. پوریا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا جو میدین !! با کرمان موتور قرارداد بسته شده . 3 تا محصول هم به زودی برای فروش گذاشته میشه. زودتر از پژو و فیات !!!

  14. ahmad

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا من خودم لیفان X60 دارم.یه قطعش خراب شد بردم نمایندگی،بعد میگن قطعشو نداریم.این قضیه که دارم میگم مال 4 ماه پیشه،هنوز که هنوزه هم هر بار میرم، می گن قطعه نداریم.آقا این کرمان موتور هم یه جور ایران خودرو یا سایپای جدید به حساب میاد ولی هنوز دستش رو نشده.مشکلات نمایندگی های کرمان موتور:1-نبود قطعات خودرو ها(البته اضافه کنم که این مورد بیشتر در نمایندگی های شهرستان ها حس میشه)
    2-اگه اشکالی برا ماشین پیش بیاد،یه جای دیگشو جلوت باز و بسته میکنه بعد میگه درست شد برو به سلامت.
    3-پشتیبانی ضعیف شرکت اصلی از نمایندگی ها.
    این تجربه ی من بود به عنوان کسی که یکی از محصولات کرمان موتور رو داره.
    با تشکر از سایت خوب پدال

  15. کامران

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    فولکس جان نگران رسوایی نباش اینجا
    چینی ها ماشین هاشون رو ما تست میکنن رسوایی نداریم که
    فولکس جان ما اینجا SUV دیفرانسیل جلو تولید می کند رسوایی نداریم که
    بیا که رسوایی های تو توی سوتی های صنعت گر های ما گمه……

  16. مهدي

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا ول کنید این پژو … برید سراغ خودرو سازهای دیگه خسته شدیم از این برند های تکراری.

  17. سیاوش

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    تاریخ ثابت کرده در این سالیان اخیر مدیران ایران خودرو و سایپا به هیچ وجه صلاحیت در دست داشتن صنعت خودرو کشور عزیزمون ایران رو ندارن چون افرادی بی لیاقت ، خودخواه ، زور گو ، گران فروش ، نداشتن قدرت خلاقیت و ابتکار ، عدم استفاده از تکنولوژی های جدید و مدرن در طراحی و تامین قطعات خودرو ، نداشتن قدرت تحلیل بازار ، نداشتن برنامه ای مشخص برای آینده صنعت خودروی ایران ، خو گرفتن به عادت بد مونتاژ کاری ، دروغ گفتن به مردم در مورد خودروی ملی و اینکه خودروی ملی کاملا ساخت داخل و ملی هست ، اهمیت ندادن به سلیقه مردم از نظر طراحی خودرو ، اهمیت ندادن به قدرت خرید مردم ، اهمیت ندادن به ایمنی و کیفیت خودروها ، اعتقاد نداشتن به تحقیق و پژوهش در صنعت خودرو سازی ، اعتقاد نداشتن به خدمات پس از فروش ، عادت کردن به دروغ گفتن به مردم ، تمرکز بر کار ها و مشاغلی به غیر از خودروسازی توسط مدیران این دو شرکت ایرانی ،توهین کردن مسئولین وزارت صنعت و مدیران خودروساز ها به مردم در رسانه ها به جای معذرت خواهی از مردم و دهها دلیل دیگر که ثابت میکنه مدیران فعلی ایران خودرو و سایپا هدفشون در صنعت خودروسازی چیز دیگریست و همه موارد فوق دلیل بر این هست که سریعا مدیران این دو خودروسازی باید عوض بشن و جای خودشون رو به مهندسین جوان ، خلاق ، باهوش باغیرت ایرانی بدهند

  18. احسان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    معذرت میخوام اما، چه غلطا…،ایرانخودرو. نمیتونه ماشین 10 ،20 ساله رو درست وحسابی بزنه اونوقت میاد باسه فولکس. سرشاخ. میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا