سدان لوکس و پرچمدار فولکسواگن یعنی فیتون، نهتنها با استقبالی درخور از سوی خریداران مواجه نشده، بله باعث زیانی هنگفت نیز برای این شرکت شده است.
سرسختی فولکس برای توسعه این محصول در عین هدفگذاری برای صرفهجویی ۵ میلیارد یورویی شده تا سال ۲۰۱۷، باعث شگفتی است. از سال ۲۰۰۲ فیتون با حمایت شخص فردیناند پژ، رئیس فولکس وارد کارزار رقابت با خودروهای لوکس شد. بیش از یک میلیارد یورو نیز برای توسعه این محصول تاکنون هزینه شده است. اما حتی هدف فروش ۲۰ هزار دستگاه در سال نیز هرگز محقق نشد و این خودرو به یک ماشین برباددهنده سرمایه تبدیل شد. در سال ۲۰۱۳، تنها ۵۸۱۲ دستگاه از این خودرو تولید شده که بسیار ناامیدکننده است. تحلیلگران اقتصادی، تخمین زدهاند که فولکس از هر دستگاه فیتون تولیدی بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ به میزان ۲۸ هزار یورو (۳۱۷۱۵ دلار) زیان دیده است. با این وجود، منابع داخل شرکت فولکس از نسخه پیشرفتهتری از فیتون صحبت میکنند. خودرویی که روی پلتفرم ماژولار MLB ساخته میشود که به تنهایی ۶۵۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت. نسل بعدی فیتون، مرسدس بنز کلاس اس را هدف گرفته است. مخصوصا نسخه هیبریدی آن که خودروی پیشرفتهای خواهد بود. با این حال بزرگترین چالش، فروش خودرویی از برند فولکس واگن با قیمت بالا و قبولاندن آن به خریداران به عنوان یک خودروی لوکس می باشد.۴۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳چرا؟!!!
عارف
۱۳ بهمن ۱۳۹۳این خارجیا هیچ کارشون بی حساب و کتاب نیس!
سجاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بوگاتی ویرون هم در مجموع یک تولید زیان ده محسوب میشد!
اما چون بخشی از اعتبار یک برند به برخی محصولات خاص بستگی داره ، تولیدش میکنن . برند بوگاتی از طریق برند تولید “ویرون” دوباره مطرح شد و فولکس از طریق نام اون کلی کاسب شد . . .
ضمنا اینجور محصولات معمولا خاص و لوکس هستن . مثل فیتون!
البته نمیگم اعتبار فولکس بهش بستگی داره ، ولی قطعاً فولکس برای باقی موندن در بازار لوکسها (که حتما برنامه ای طولانی مدت براش داره) به تولید فیتون احتیاج داره . . .
پرهام
۱۳ بهمن ۱۳۹۳خدایی اینو کنار اس کلاس بذارند شما کدوم یکی میخرید ؟ کدوم قشنگترو و دلرباتره ؟
پرهام
۱۳ بهمن ۱۳۹۳یه کم شبیه مگانه!!!!!
E 36
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ماشین به این گلی !
آرماااام
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بنظر من ماشین خفنیه فقط طراحی بدنه و جلوش انگاری قدیمیه اگه اشتباه نکنم برای خرید با سه نوع موتور وارد بازار شده که یکی از اون موتورها دوازده یا ده سیلندره،توی سایت اروند پلاک هم قیمتش رو برای خرید اهالی منطقه ازاد زدن
kasra
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود
طراحی بدنش مثل اینکه مال2008 هست!
حتما فولکس برنامه ای براش داره که توقف تولید نکرده!
جواد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳کسی نمیخره چون کسی دوست نداره قبول کنه فولکس که بیتلو برای همه ی مردم تولید کرده داره برای افراد پولدار ماشین میزنه
kasra
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود
خیلی ببخشید
ولی مثلا بنز سی کلاس میزنه برای مردم معمولی،ولی اس کلاس رو میزنه مثلا مردم نمیخرن؟؟؟
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود کسری جان
منم فولکسو خیلی دوست دارم ولی قبول کن مرسدس یه استثاست تو دنیای خودروساری که این همه محصول مختلف با برندش میزنه و هیچ چی از ارزش برندش کم نمیشه
من و میلاد خیلی فولکسو دوست داریم ولی برند فولکس فعلا نمیتونه مثل یک برند لوکس در بین مردم باشه…نه این که نتونه…ولی مدت زمان زیادی لازمه
اس کلاس دیروز درست نشده که فردا فیتون بیاد جاشون بگیره
بعضی برند ها ذاتا برای یکسری چیز ها ساخته نشده اند
حالا هر چه قدر هم که معتبر باشند
مثلا ب ام و بره کامیون بزنه
فراری بره SUV بزنه
لامبورگینی بیاد پیکاب تولید کنه
جیپ یا لندروور برن سدان لوکس تولید کنن
رولز رویس بیاد اتوبوس بزنه!!!
.
.
.
اینا برند های معتبری هستن
ولی این کارها رو نمیکنن
به دو دلیل:
اول اینکه از ارزش برندش کم میشه
مثلا رولز رویس خاصه با اتوبوس زدن ابروی خودشو میبره
دوم اینکه مردم بهشون اعتماد ندارن…مثلا اگه بهم بگن فراری اتوبوس زده ندیده میندازمش دور
چون فراری قیافش به این حرفا نمیخوره و البته مطمئنم این کار رو نمیکنه
یا مثلا تویوتا بیاد یه سدان اشرافی در حد میباخ بزنه
بنز تو دنیای خودروسازی یه اسستثناست که میبینی همه چی میزنه ولی دومین برند پر ارزش خودروسازیه و دهمین برند پر ارزش جهان
و این یکی از دلایلیه که من عاشقشم!!!
.
.
.
در مورد قولکس هم همینطوره
مردم دنیا فعلا فولکس رو به عنوان یه برند لوکس ساز در ذهن ندارند و نمیتونن باهاش کنار بیان
فولکس هم اینو میدونه و حاظره روش ضرر بده ولی اسمشو جا بندازه
مث همون کاری که با میرون کرد و اسمش و مهندسیشو ثابت کردولی مطمئن باش اس کلاس هدف بزرگیه
این ماشین پرچم دار بنزه و حتی ب ام و سری هفت و آئودی A8 هم به همین راحتیا از پسش بر نمیان…
فولکس کار طولانی وسختی در پیش داره و مطمئنا اول باید قیمت این مدل رو کاهش بده
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳…با ویرون…
چقدر غلط املایی داشتم!!! :-D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود .
این مدل فولکس تقریبا یک چییزی شبیه مدل کروان تویوتاست .
تویوتا کروان هم لوکسه . به نوعی میشه گفت لوکسترین تویوتا .
درسته که فولکس ادعا کرده این با اس کلاس میخواد رقابت کنه ،
اما به نظر من این محصول در رده های ماکسیما . کروان .
سنتنیال و …. قرار میگیره .
من که امیدوارم موفق بشه .
تنها واژه که میشه فولکس رو تعریف کرد ، کلمه ی بابا هست .
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ولی من با دیدگات مخالفم رضا
بنز یه زمانی با تولید بی کلاس چینی زیر سوال رفت،ولی زود تولید اون مدلو متوقف کرد.
ولی با اینکه فولکس هنوز مدلای لوکسش جا نیفتاده باهات موافقم.اگر جا بیفته فولکس مدل جدید و بروز فیتون رو تولید میکنه و شاخی میشه برای اس کلاس
4MATIC
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درحدرقیباش نیست
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود
قبول دارم قیمتش بالاس ولی سدان لوکسی مثل سنتینیال رو قورت میده و یا جنسیس جدید رو
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۵ بهمن ۱۳۹۳کسری جان اون بدبختا رو بیخیال :-D
رقبای اصلی رو بچسب!!!
علی
۱۳ بهمن ۱۳۹۳خیلی ساده است. به خاطر طراحیش فروش نمیکنه چون واقعا طراحی کاملا قدیمی داره و واقعا لوکس به نظر نمیرسه. دلیل بعدی اینه که سابقه ی ساختن خودروی لوکس نداره و هنوز به عنوان لوکس نگاهش نمیکنن . باید یه عالمه تبلیق کنه
جواد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳البته به جای تبلیق بهتره تبلیغ کنه. ..من شنیدم که بهتر جواب میده. باور کن
Lion26
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اگر رنگ داخل اتاق مشکی بود،زیباتر می شد.
وقتی از جلو نگاه می کنم،یاد لیفان 620 می افتم،شاید به خاطر چراغ ها وشباهت کم جلو پنجره هستش.
Just France.
AliZeus
۱۳ بهمن ۱۳۹۳لوکس فولکس رو به لیفان تشبیه کرد!!!
امیر محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳روی نمای بیرونیش بیشتر کار کنن فروشش بیشتر میشه
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳نمای داخلی هم همینطور
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳به نظر من نمای بیرونش خوبه ولی داخل نه
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳http://www.pedal.ir/%d9%85%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%82%d9%87/%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9-cts-2014/ جالبه این ماشین عالیه
علی - کیوج
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سری که درد نمیکنه رو اخه واسه چی دستمال میبندی برادر من /بابا تو که کلی درامد داری از بغل گلف میکشی بیرون خوب واس چی میای سدان بزرگ تولید میکنی اونم پیش غول های مثل sclassیا سری7 یا a8
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳چون میخواد در تمام کلاس ها پیشرفت کنه و ماشین داشته باشه
EFسرطان
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بابا اینا هم دیگه خوشى زده زیر دلشون بیان اینجا یه سمند ef سرطان سوار شن تا قدر عافیتو بدونن
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳جای مک میسل خالیه
kasra
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود.
من اینجام.
من مطمعینم که هدف تولید فولکس حتما یه چیزی هست که توقف تولید رو تو دستور کار قرار نداده
من که مدیریت و هوشمندی فولکس ایمان دارم.
وگرنه الان شاخ شونه نمیکشید برای تویوتا و جنرال
فقط تو سال2014 90 هزار دستگاه از تویوتا عقب بود!
فقط 90 هزار!
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳عجب کابینی داره پر از چرم و چوب
mahdi
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود
طراحی بیرونی (نمای کامل) مناسب هست
اما طراحی داشبورد و کنسول باید تغییر کنه
اون به اصطلاح چوبکاری هم باید تغییر کنه
به نظر فولکس قصد و نیتش از ادامه این مدل ارتقا و بروز کردنش هست
من که خیلی پسندیدم این مدل رو
مخصوصا نمای بیرونی ماشین داخلش هم میشه سفارشی کرد
اما قطعا قیمتش نباید بالا باشه
به قول یکی از دوستان داخل رو اگر مشکی کار کنند خوب میشه
اما در آخر باید بگم این مدل فولکس نمیتونه با لوکس های آلمانی (هموطنانش) رقابت کنه
اما نکته
اگه یه قیمت خوب براش تعیین کنه میتونه توی بازارهای مثل آسیای شرقی و خاورمیانه و آمریکای لاتین یه فروش مناسب رو داشته باشه اما تاوان سنگین خواهد داد با این عنوان که زمان و انرژی زیادی رو از دست خواهد داد
فولکس خودرو ساز فوق العاده ای هست
براش آرزوی موفقیت دارم
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
مک میسل.فقط المان.فقط فولکس
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود
من کم فروش بودن این مدلو جویا شدم.
انگار که این خودرو از سال2011 در چین فروش نمیره.
وگرنه الان بالای 15 هزار تا فروش میکرد.
این مدل مخصوص المانه.
و لوکس که میخواد برای اس کلاس شاخ و شونه بکشه
و در اخر
مهدی عزیز،فولکس کارای عجیبی میکنه و نمیشه کاراشو حدس زد
پس الان قضاوت نکن.
من هم زیاد قضاوت نکردم
چون نمیدونم مقصود فولکس از نگه داشتن و تولید کرد فیتون چیه.
mahdi
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود مک میسل عزیز
میشه یه حدس های زد
این مدل در آینده باید با رقیبان قدرتمند آلمانی (هموطنانش) دست و پنجه نرم کنه
من وقتی این مدل رو توی این پست دیدم حساب خیلی چیزها رو کردم
هر کمپانی نمیتونه یه همچین طراحی رو داشته باشه
به هر حال دست و پنجه نرم کردن با رقیبان آلمانی کار بسیار سخت و دور از مبالغه نیست بگیم غیر ممکنه اما فولکس توی این راه میخواد قدم برداره
فکر رقابت با بنز به ذهن هیچ خودرو سازی توی دنیا خطور نمیکنه
(((صنعت خودرو یعنی آلمان)))
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
mahdi
۱۳ بهمن ۱۳۹۳خودم به خودم دیس دادم تا جیگر اونی که بهم دیس داده حال بیاد
بزن دیس رو تا روح روانت جلا پیدا کنه
مهدی (فرزند کوروش)
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود مهدی جان
مبارزه اونم با سلطان اس کلاس…..
واقعا کار خفنیه و دل شیر میخواد
حالا بقیه مدل ها یه چیزی!!!
mahdi
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود رضا عزیز
قطعا همینطور هست که شما میفرمایید
سپاس
مهدی (فرزند کوروش)
ASTON
۱۳ بهمن ۱۳۹۳خداییش ماشین شیک و باعظمتیه ضمن احترام به سلیقه دیگران بعضی ازعزیزان زیبایی رو تو نمادهایی میبینن که برای جذب تین ایجر ها به کار میره مثال بارزش طراحی تو ماشینهای یکی دو سال قبل هیوندای بخصوص سوناتا
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود.
نکته: بیش از یک میلیارد یورو هزینه میشه تا یک اتومبیل تولید بشه. مبلغ کمی نیستا… برای همین نسل فعلی هیوندای آزرا یک میلیارد دلار هزینه شده!!!
شاید تویوتا برای اینکه با برند خودش ماشین گرونقیمت تولید نکنه لکسوس رو ایجاد کرد. برای اینکه همه تویوتا رو به عنوان یک برند تولید کننده خودروهای ارزون میشناسن و تولید یک خودروی گرون با آرم تویوتا ممکن بود مورد قبول بازار واقع نشه، مثل همین اتفاقی که برای فیتون افتاده.
البته من به جای مسئولین فولکس ننشستم و راهکار پیشنهاد نمیدم که مثلا بیان یک برند لوکس جدا تاسیس کنن یا خودروهای لوکس رو تحت برند آئودی تولید کنن یا . . .
احسان(احسان سابق)
۱۳ بهمن ۱۳۹۳فوکس واگن پورشه و ائودی رو داره.دیگه ماشین لوکس با برند خودش که روی گولف و توراگ چسبیده چه صیغه ایه؟
behdad
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اقا جواد چی میگی واس خودت
بنده خدا
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سلام.چرا خودروسازای ما با همه به توافق میرسن ولی با خوذروسازای آلمانی خیلی کم؟؟؟اونم فقط تاپ خودرو….این تو ایران تولید میشئ رکورد فروش لوکسا رو میزد…آیودی و فولکس فقط….دو تا باکیفیت تو سایه….
محمد ، فقط ژاپن
۱۳ بهمن ۱۳۹۳برای رقابت با بنز E و لکسوس GS و ب ام و سری 5 خوبه ولی سدان لوکس فول سایز هووومم فکر نکنم خیلی بتونه کاری از پیش ببره جلوی ماشینایی مثل S و سری 7 و LS شاید بخاطر قیمت بالا و طراحی ضعیف ترشه نسبت به رقبا
amir-bmw
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یک میلیارد دلار برای توسعه و تحقیق؟!
مطمعنید عدد درست ذکر شده؟
احسان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خیلی سالها قبل فکر کنم 2002 بود که مجله ماشین یه مقاله از این ماشین چاپ کرده بود.
اون موقع خیلی از آپشنهاش باعث تعجب همه میشد و در اون زمان لولک ترین ماشین بعد از میباخ و فانتوم بود.
ولی الان برای رقابت با اس کلاس خیلی ضعیفه مخصوصا طراحی ظاهریش که از اون موقع تاحالا تقریبا ثابت مونده !!!!
مرتضی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اینقدر کابینش ساکت بود نشانه روشن بودن ماشین رو داره که باز روشنش نکنی!!(ماشین 12 سیلندر)
محسن حیدری
۱۴ تیر ۱۴۰۱فولکس واگن فیتون برای کسانی خوب است که کسی چندان نفهمد چقدرپول برای ماشین داده است که فکر کنند فولکس پاسات است