شاسی بلند توآرگ که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده، در نیمه عمر خود دومین تغییرات و فیس لیفت را تحمل خواهد کرد. تغییراتی که چهره آن را بیشتر به خودروهای اخیر فولکس مخصوصاً جتا و پاسات شبیه کرده است. اما این نباید چندان گمراه کننده باشد زیرا توارگ یک خودروی بزرگ و لوکس تلقی میشود که اکنون یک لیست طولانی از بهروزرسانیها را هم شامل میگردد.
چراغها، جلوپنجره، سپرها، حتی آینههای جانبی تغییر کردهاند. طراحی جدید سنگین و موقرتر از مدلهای پیشین است. استفاده از کروم در جلوپنجره و نوارهای ضربهگیر دورتادور خودرو و در، زههای دور پنجرهها و سایر تزئینات، در کنار چراغهای بزرگتر تیره رنگ، بر لوکس بودن خودرو صحه میگذارد. تغییر محل قرارگیری پایه آینهها به روی دربها نیز که از پورشه الهام گرفته شده، افزایش میدان دید راننده، خودرو را به همراه دارد. چرخهای استاندارد ۱۸ اینچی هستند و میتوان چرخهای آلیاژی ۲۰ اینچی را نیز برای آن سفارش داد. فضای داخلی با کنتراستی تیره و روشن و با موادی که مرغوبیت آنها افزوده شده و با استفاده وسیعتر از کروم، چرم و چوب، جذابیتی بیشتر یافته است.
انتخاب اول خریداران اروپایی قاعدتاً موتور V6 دیزلی است که دارای استاندارد یورو ۶ میباشد و در دو نسخه ۲۰۲ اسبی و ۲۵۵ اسبی عرضه میشود. موتورهای بنزینی نیز بروز شدهاند و موتور شش سیلندر سه لیتری TDI میتواند ۲۵۸ اسب بخار نیرو تولید کند و مدل V8 TSI آن و احتمالاً مدل هیبریدی آن نیز قابل انتخاب خواهند بود. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده میشود. یک سیستم تعلیق جدید نیز باعث افزایش پایداری و راحتی خودرو میشود. در حالی که فاصله کف ماشین تا زمین به ۳۰ سانتی متر میرسد، در سرعتهای بالاتر از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، ارتفاع خودرو بهصورت خودکار کاهش مییابد. صندلیهای عقب نیز اکنون با امکان تنظیم طولی ۱۶ سانتی متری به صورت الکتریکی ارائه میشوند. فضای بار با وجود صندلیهای خوابیده عقب تا ۱۶۴۲ لیتر قابل افزایش است. انتخاب نمایشگاه پکن برای نمایش این فیس لیفت، بدون دلیل نبوده زیرا چینیهای ثروتمند، تمایل زیادی به خودروهای بزرگ نشان میدهند. فولکسواگن توارگ از تابستان امسال در سراسر جهان جانشین مدل قبلی میشود و از اواخر تابستان نیز نسخه اسپرت R آن نیز با پکیج ورزشی در اواخر تابستان قابل خرید است.
دوستان قیمت ماشینای ایرانی هم گرون شده ؟! اخه گمرک رو گرون کردن چه ربطی داره (اگه اینجور باشه ) اخه شنیدم 206 تیپ5(که در واقع موتور وگیربکس پژو جی ال ایکس رو روش انداختن) از حدود 36 میلیون به 41 میلیون رسیده ! صحت داره ؟ جالبه یه سری به سایت سایپا کاشان بزنید :جز اپشن های استاندارد تیبا زده شیشه بالابر عقب هم برقی هست !!!! در صورتی که استانداردش فقط شیشه های جلوش برقیه !!! نمیدونم چرا این مهندسهای وب و یا رییساشون یه زحمت به خودشون نمیدن حداقل سایتشون رو اصلاح کنند بعدش ما توقع داریم محصولاتشون رو اصلاح کنند !!! واقعا بی مدیریتی وچیز گشاد بودنم حدی داره(خیلی عذر میخوام چنین لفظی رو بکار بردم ولی واقعا زور داشت !)
فکر کنید اون بحرانی که سال 2010 جنرال موتورز را گرفت سایپا و ایران خودرو می گرفت ، خواهر و مادرشون به هم پیوند می خورد ، این پدر سگا ( مدیران و مسولین محترم سایپا و ایران خودرو ) خودشون توی پارکینگشون به تعداد اعضای خانواده ماشین ژاپنی و آلمانی دارند ولی مثلا با پژو 405 میرن سر کار که کسی اعتراض نکنه ، زمانی که اون پست مدیریت را ازشون می گیرن ، اون موقع است که بنز ها و پورشه ها و تویوتا ها از پارکینگها بیرون میاد و میرن سراغ شغل جدید، مثل مهندس بذرپاش مدیر قبلی سایپا
خیلی زشته به کسی فحش بدی خانم مارال.. یه خانم باشخصیت خوب نیست اینجوری حرف بزنه..به پدر اون مدیرای فاسد بیسواد چیکار دارین آخه؟؟ من اگه کار بدی مرتکب شم خودم مسئول اون بدی هستم نه پدرم نه هیچکس دیگه گناهی نداره
پسر رئیس نماینگی ایرانخودرو شهرمون با بنز S کلاس تو شهر تاب میخوره، اگه ایرانخودرو ماشینا ش خوبه چرا یکی از همون پژو ها یا سمندای آشغال نمیده به پسرش؟؟؟!؟!؟
آقای خاوری اگه چند سال پیش گفتگوی ویژه خبری با مهندس ب.پ را میدیدی که چطور از پراید دفاع می کرد تو هم حرفای منو میزدی، انگار داره از لامبورگینی نسخه سوپر لگرا حرف میزنه ، میگفت این 70 تا نمره منفی برای پراید حداقل 20 تاش الکی و سهوا بوده، الانم رفته توی مجلس شورای اسلامی با بنزش ، خونه داره توی لواسون، و….
هالا من و تو موندیم آقای خاوری با پراید و پژو و پیکان و …
با خودت و پدرت هر چی دو دو تا چهار تا میکنی میبینی جور در نمیاد که حداقل 65 ملیون که با وام و …. جور کنی تازه میشه یه سوناتا 2006 با کارکرد 130000 تا خرید، ناراحت میشه میگی بی خیال همین فرغونی که داریم بسه ، بعد تازه میشی مثل من که بهترین سالهای عمرم داره میره با هیچی، من جوون این مملکت چی فهمیدم از بهترین روزها و سالهای عمرم ، جرمم اینه که توی ایران زندگی می کنم، ولی اون آقا و بچه هاش دارن بهترین زندگی را می کنند چون من و تو باید باید پایین زندگی کنیم تا اون بتونه بالا بالاها زندگی کنه، پس این فحش های لطیف کمشون هم هست
تقریبا نمیشه ایراد خاصی ازش گرفت.طراحیش هم مثل همه محصولات فولکس واگن ساده و منطقی(آلمانی) هست که بعداز پند سال توی ذوق نمیزنه ولی در نگاه اول شبیه یه گلف گندست…یه کم چاشنی هیجان لازم داره.همین
طراحیش خیلی مردونه و محکم طراحی شده،همین باعث میشه که تا چند سال از خودرو زده نشین.عاشق طراحی داخلیش شدم.ساده و پرغرور و در عین حال کاملا کاربردی. پلت فرم این و کاین یکیه اگه اشتباه نکنم.(انتخاب من البته کاین هست.)
توارگ تو دنیا به 2چیز مشهوره کیفیت بالا و استهلاک اندک موتورهای دیزلیش واقعا محشرن…هم کم مصرفن هم بسیار آرام و کم استهلاک وتوانمندن یه زمانی از موتورwاستفاده میکرد که بیش از 700نیوتون متر گشتاور داشت اما فک کنم چندسالی هست دیگه اون موتور برداشته و استفاده نمیکنه درکل داخلی جذاب و آرام…بیرونی آرام و ساده منتظر نسل بعدیشم
همه خودرو ساز های گروه فولکس فوق العده اند جز خوده فولکس اخه ائودی و پورشه و لامبورگینی کجا این کجا میدونم فولکس واگن بخش تولید ارزان های گروه فولکس است اما چند ماشین لوکس بزنن بدک نیست
دوست عزیز یه اطلاعاتی در مور سیاست هر کمپانی و بازارهای هدفشون بدست بیارید بد نیست… آخه مگه فولکس واگن خواسته چیزی شبیه لامبورگینی بزنه که این دوتا رو با هم مقایسه میکنی؟ مثله اینه که بگیم این ماشین در مقابل اتوبوسهای اسکانیا که زیر مجموعه فولکسه چقد کوچیکه اگه فولکس راست میگه یه خودرو به اندازه اتوبوس بسازه! هرخودرویی هدف خاصی رو دنبال میکنه این با قیمت مناسب کیفیت بالایی داره و مشتری خودش رو خواهدداشت
یه گروه آلمانی پیش ما کار می کردن یکیشون گفت یه فولکس شاسی بلند دارم. گفتم تواغگ؟ با یا تایید کرد. خودشم اسمشو نمی دونست البته اون موقع تیگوان هنوز نیومده بود به بازار
ab12
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دوستان قیمت ماشینای ایرانی هم گرون شده ؟! اخه گمرک رو گرون کردن چه ربطی داره (اگه اینجور باشه )
اخه شنیدم 206 تیپ5(که در واقع موتور وگیربکس پژو جی ال ایکس رو روش انداختن) از حدود 36 میلیون به 41 میلیون رسیده ! صحت داره ؟
جالبه یه سری به سایت سایپا کاشان بزنید :جز اپشن های استاندارد تیبا زده شیشه بالابر عقب هم برقی هست !!!! در صورتی که استانداردش فقط شیشه های جلوش برقیه !!! نمیدونم چرا این مهندسهای وب و یا رییساشون یه زحمت به خودشون نمیدن حداقل سایتشون رو اصلاح کنند بعدش ما توقع داریم محصولاتشون رو اصلاح کنند !!! واقعا بی مدیریتی وچیز گشاد بودنم حدی داره(خیلی عذر میخوام چنین لفظی رو بکار بردم ولی واقعا زور داشت !)
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳گشادی در صنعت ما بیداد میکند….!
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳رضاجان فساد و آدمای مزخرف و بیسواد در صنعت خودروسازی ما بیداد میکنه …
مارال
۲۹ فروردین ۱۳۹۳فکر کنید اون بحرانی که سال 2010 جنرال موتورز را گرفت سایپا و ایران خودرو می گرفت ، خواهر و مادرشون به هم پیوند می خورد ، این پدر سگا ( مدیران و مسولین محترم سایپا و ایران خودرو ) خودشون توی پارکینگشون به تعداد اعضای خانواده ماشین ژاپنی و آلمانی دارند ولی مثلا با پژو 405 میرن سر کار که کسی اعتراض نکنه ، زمانی که اون پست مدیریت را ازشون می گیرن ، اون موقع است که بنز ها و پورشه ها و تویوتا ها از پارکینگها بیرون میاد و میرن سراغ شغل جدید، مثل مهندس بذرپاش مدیر قبلی سایپا
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی زشته به کسی فحش بدی خانم مارال.. یه خانم باشخصیت خوب نیست اینجوری حرف بزنه..به پدر اون مدیرای فاسد بیسواد چیکار دارین آخه؟؟
من اگه کار بدی مرتکب شم خودم مسئول اون بدی هستم نه پدرم نه هیچکس دیگه گناهی نداره
sadegh
۲۹ فروردین ۱۳۹۳پسر رئیس نماینگی ایرانخودرو شهرمون با بنز S کلاس تو شهر تاب میخوره، اگه ایرانخودرو ماشینا ش خوبه چرا یکی از همون پژو ها یا سمندای آشغال نمیده به پسرش؟؟؟!؟!؟
Dani
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آره باو وقتیم آدم همچین ماشینایی رو بخره ینی دقیقا گذاشته یه همچین شرکتایی خرش کنن
مارال
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آقای خاوری اگه چند سال پیش گفتگوی ویژه خبری با مهندس ب.پ را میدیدی که چطور از پراید دفاع می کرد تو هم حرفای منو میزدی، انگار داره از لامبورگینی نسخه سوپر لگرا حرف میزنه ، میگفت این 70 تا نمره منفی برای پراید حداقل 20 تاش الکی و سهوا بوده، الانم رفته توی مجلس شورای اسلامی با بنزش ، خونه داره توی لواسون، و….
هالا من و تو موندیم آقای خاوری با پراید و پژو و پیکان و …
با خودت و پدرت هر چی دو دو تا چهار تا میکنی میبینی جور در نمیاد که حداقل 65 ملیون که با وام و …. جور کنی تازه میشه یه سوناتا 2006 با کارکرد 130000 تا خرید، ناراحت میشه میگی بی خیال همین فرغونی که داریم بسه ، بعد تازه میشی مثل من که بهترین سالهای عمرم داره میره با هیچی، من جوون این مملکت چی فهمیدم از بهترین روزها و سالهای عمرم ، جرمم اینه که توی ایران زندگی می کنم،
ولی اون آقا و بچه هاش دارن بهترین زندگی را می کنند چون من و تو باید باید پایین زندگی کنیم تا اون بتونه بالا بالاها زندگی کنه، پس این فحش های لطیف کمشون هم هست
javid
۲۹ فروردین ۱۳۹۳به نظر من عقبش یکم شبیه لندکروز شده
فرهاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳به نظر منم شبیه لندکروز شده عقبش
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دوستان عزیز نمای عقب این قبل از لندکروز بوده(البته کمی لبه ی چراغ ها تغییر کرده ولی کلیت طرح همونه).با تشکر.
چاپلو
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
بیشتر به خاطر خطراس شاید.
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آلمانیه دیگه! بلد نیستن ماشین بد بسازن. یه بار طراحی میکنن، چند سال بهره برداری میکنن، بدون اینکه مشتری ازش خسته بشه.
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اصلا حال نمیده پست یه ماشین آلمانی رو بخونی و میلاد نظری نداده باشه. کجایی؟
TIGER
۲۹ فروردین ۱۳۹۳واقعا خیلی باوقاره! طراجی داخلیش هم خوبه! موتور ها هم با قدرت و مصرف مناست و تنوع بالا هست. در کل خیلی خوبه!
e.scamp
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دقت کردین هیچ کمپانی به اندازه فولکس واگن تو طراحی چراغ ماهر نیست البته نظر شخصیم هست
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تقریبا نمیشه ایراد خاصی ازش گرفت.طراحیش هم مثل همه محصولات فولکس واگن ساده و منطقی(آلمانی) هست که بعداز پند سال توی ذوق نمیزنه
ولی در نگاه اول شبیه یه گلف گندست…یه کم چاشنی هیجان لازم داره.همین
Un4given
۲۹ فروردین ۱۳۹۳از نمای جانبی و عقب خوب دراومده، ولی کاش جلوشو یه دستی میکشید بیشتر بنظر یه گلف باد کرده میاد .
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳طراحیش خیلی مردونه و محکم طراحی شده،همین باعث میشه که تا چند سال از خودرو زده نشین.عاشق طراحی داخلیش شدم.ساده و پرغرور و در عین حال کاملا کاربردی.
پلت فرم این و کاین یکیه اگه اشتباه نکنم.(انتخاب من البته کاین هست.)
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳طراحی خارجیش تا حدی قابل تحمل و شاید زیباست.
داخلش انصافا جذابه.
چاپلو
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اکسلنت
جهانگير
۲۹ فروردین ۱۳۹۳از عقب یه لحظه فکر کردم لندکروزه
Ehsan
۲۹ فروردین ۱۳۹۳در کل خیلی خوب شده ، امتیازات من :
نمای داخلی : 9 نمای جلو : 8 نمای عقب : 8 نمای بغل : 8
نمره میانگین : 8.25
PEUGEOT
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بیرونش زیاد قشنگ نیست یعنی در حد معمولی اما با وقار . داخلشم خیلی دوست دارم همه چی در جای خودشه
قدرت موتورشم عالیه
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳توارگ تو دنیا به 2چیز مشهوره
کیفیت بالا و استهلاک اندک
موتورهای دیزلیش واقعا محشرن…هم کم مصرفن هم بسیار آرام و کم استهلاک وتوانمندن
یه زمانی از موتورwاستفاده میکرد که بیش از 700نیوتون متر گشتاور داشت اما فک کنم چندسالی هست دیگه اون موتور برداشته و استفاده نمیکنه
درکل داخلی جذاب و آرام…بیرونی آرام و ساده
منتظر نسل بعدیشم
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳الحق که فولوکس واگن بهترینه!
مرتضی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اینجورطراحی های ساده ونجیب سالها طرفدارای خودشونو راضی نگه میدارن
SHELBY GT500
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مذخرف و مضحک.نظر دیگه ای ندارم
احسان(احسان سابق)
۲۹ فروردین ۱۳۹۳روی سقف کنار ایینه چه تشکیلاتی وجود هست.کلا این ماشین چه داخل چه بیرون طراحی مورد پسندی داره
امید
۲۹ فروردین ۱۳۹۳منم طراحی داخلیشو دوس دارم عالیه
علی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳همه خودرو ساز های گروه فولکس فوق العده اند
جز خوده فولکس
اخه ائودی و پورشه و لامبورگینی کجا این کجا
میدونم فولکس واگن بخش تولید ارزان های گروه فولکس
است اما چند ماشین لوکس بزنن بدک نیست
سجاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز یه اطلاعاتی در مور سیاست هر کمپانی و بازارهای هدفشون بدست بیارید بد نیست… آخه مگه فولکس واگن خواسته چیزی شبیه لامبورگینی بزنه که این دوتا رو با هم مقایسه میکنی؟ مثله اینه که بگیم این ماشین در مقابل اتوبوسهای اسکانیا که زیر مجموعه فولکسه چقد کوچیکه اگه فولکس راست میگه یه خودرو به اندازه اتوبوس بسازه! هرخودرویی هدف خاصی رو دنبال میکنه این با قیمت مناسب کیفیت بالایی داره و مشتری خودش رو خواهدداشت
چاپلو
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بنده مخالفم
َinterceptor
۲۹ فروردین ۱۳۹۳یه گروه آلمانی پیش ما کار می کردن یکیشون گفت یه فولکس شاسی بلند دارم.
گفتم تواغگ؟ با یا تایید کرد. خودشم اسمشو نمی دونست البته اون موقع تیگوان هنوز نیومده بود به بازار
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ فروردین ۱۳۹۳درود . عاشقشم .
Only Japan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳اگه رو جلوش کار میکردن عالی میشد