فولکسواگن تلاشهای بسیار زیادی برای فراموشی دیزل گیت انجام داده و میدهد. خوشبختانه طیف گستردهای از خودروهای الکتریکی همچون ID.3 و ID.4 توسط فولکسواگن معرفی شده یا معرفی خواهند شد هرچند همهگیری ویروس کرونا قطعاً باعث ایجاد تأخیرهایی در تولید و عرضه این محصولات خواهد شد؛ اما این امر باعث نشده فولکس به فکر سالهای آینده و توسعه تکنولوژیهای جدید از جمله تکنولوژیهای مربوط به ایمنی نباشد.
اگرچه قوای محرکه الکتریکی و پلاگین هیبریدی در حال توسعه هستند اما نباید دیگر تکنولوژیهای حیاتی همچون ایمنی را نادیده گرفت؛ و اینجاست که فولکسواگن میخواهد خودی نشان دهد.
رویترز میگوید این غول خودروسازی در حال برنامهریزی برای عرضه سیستمعامل نرمافزاری جدیدی در اواخر سال جاری بوده و هدف نهایی آن حذف تصادفات خودرویی تا سال ۲۰۵۰ میباشد؛ اما فولکس چگونه به این هدف خواهد رسید؟
نسل بعدی خودروهای این شرکت به نرمافزار، حسگرها و پردازندههایی مجهز خواهد بود که میتوانند تصادفات را تشخیص دهند و حتی بهصورت کامل از وقوع آنها جلوگیری کنند. مهمتر اینکه سیستم فولکسواگن توانایی یادگیری و استفاده از دانش خود را دارد. مدیر استراتژی فولکس میگوید:
میخواهیم تا سال ۲۰۵۰ تصادفی وجود نداشته باشد. دادهها و الگوریتمها چگونه میتوانند بهبود یابند؟ مشتریان ما میتوانند هر هفته از یادگیری عمیق سود ببرند. ما در حال تبدیل شدن از یک کمپانی وسایل مدرن به کمپانی نرمافزاری هستیم.
این نرمافزار جدید در ID.3 نصب خواهد شد و با بهروزرسانیهای منظم بهبود خواهد یافت. به خاطر اینکه با تکنولوژی بسیار جدیدی روبرو هستیم بنابراین فولکسواگن به مشتریان تأکید میکند در پشت فرمان باید توجه کاملی به اطراف داشته باشند.
یکی از اعضای هیئتمدیره این شرکت آلمانی اظهار داشته است:
ما هنوز آمادگی ۱۰۰ درصدی نداریم. واضح است که هنوز برخی کارهای فنی تا پیش از عرضه سیستم به بازار وجود دارد.
قرار است ID.3 از تابستان وارد بازارهای اروپایی شود هرچند برخی منابع خبری به تعویق چند ماه عرضه این خودرو به خاطر مشکلات نرمافزاری اشاره کردهاند.
datsun
۲۶ اسفند ۱۳۹۸خیلی خوبه که فولکس که در کنار فکر کردن به چگونگی تقلب فرار مالیاتی و آلودگی به فکر جان انسان ها هم هست .
ساخت خودرو بدون تصادف دور از انتظار نیست با تکنولوژی های فعلی هم تقریبا نصف راه رو خودروسازها رفتن ولی با خودروهای بدون مرگ فاصله زیاده . همیشه به این فکر کردم چرا انسان با این همه پیشرفت نتونسته فکری به حال هواپیماهای مسافربری کنه که قبل سقوط و برخورد با زمین مسافرها رو نجات بده واقعا تو سال ۲۰۲۰ خیلی مسخره س که با بروز یه مشکل کوچک تو هواپیما چند نفر انسان در فاصله زیاد از زمین فقط منتظر باشن که به زمین برخورد کنن.
Sina Barca
۲۶ اسفند ۱۳۹۸به نظرم پیشرفت زیادی رخ نداده . اکثر این ایده ها بیش از اندازه محقق نمی شن و اگه بشن الان نه
بهراد
۲۶ اسفند ۱۳۹۸یکی به نعل زدی یکی به میخ.
به نظرم هیچوقت مقدار تصادفات صفر نمیشه و مطمئنا جراحات و فوتی ها وجود خواهند داشت.
هواپیما ها هم با چک لیست های فراوان بازم دچار نقص فنی میشن و سازمان هواپیمایی جهانی همیشه در پی علت سقوط یا نقص فنی میگرده و برای دفعات بعد از بروز حادثه با علت تکراری جلوگیری می کنه.
تکنولوژی خودران بیشتر مخصوص خیابان های همواره نه کوچه پس کوچه های تپه مانند با دید کم.پس بهتره فعلا تو خیابون ها با حضور تکنسین پشت فرمان کارشو انجام بده و اگر 99% اوکی شده بره دنبال جاهای سخت
Hadi
۲۶ اسفند ۱۳۹۸فولکس همین جور ادامه بده…
فری
۲۶ اسفند ۱۳۹۸خسته نباشید پدال چرا خط آخر پشت و رو می نویسی
یه سوال دارم شما وقتی رو به عقب می نشینید مثلا مترو کرج یا بعضی اتوبوسهای داخل شهر که صندلی رو به عقب دارند سردرد میگیرید ؟ (عکس دوم )