فولکسواگن برنامههای مفصلی برای تولید میلیونها خودروی الکتریکی طی یک دهه آینده داشته و این امر فرصتهای جدیدی را در اختیار غول خودروسازی آلمان قرار خواهد داد.
بنا به گزارش رویترز، استراتژیست ارشد فولکسواگن گفته این برند در حال بررسی فرصتهای تجاری مرتبط با انرژی ذخیره شده در خودروهای الکتریکی میباشد.
میشائیل جاست میگوید: “تا سال ۲۰۲۵ ما ۳۵۰ گیگاوات ساعت انرژی ذخیره شده در ناوگان خودروهای الکتریکی خود خواهیم داشت.” او خاطرنشان میسازد تا پایان سال ۲۰۳۰ این رقم به ۱ ترا وات ساعت افزایش خواهد یافت.
این میزان الکتریسیته مقدار قابلتوجهی است و جاست هم میگوید: “انرژی یاد شده بیش از انرژی تولیدی فعلی توسط کل جایگاههای هیدروالکتریک در سراسر دنیا میباشد.” به این ترتیب فرصتهای جدیدی در دسترس فولکسواگن خواهد بود زیرا این شرکت میتواند با استفاده از تکنولوژی “خودرو به شبکه” از انرژی یاد شده استفاده کند.
تکنولوژی “خودرو به شبکه” که اساساً برعکس شارژ کردن میباشد به خودروهای الکتریکی اجازه میدهد تا انرژی خود را به شبکهی برق بازگردانند. این امر معمولاً زمانی رخ خواهد داد که تقاضای زیادی وجود داشته باشد.
این تکنولوژی نشان دهندهی فرصتی جالب برای فولکسواگن است زیرا آنها به یک کمپانی انرژی پیشرو تبدیل خواهند شد. اگرچه جاست خیلی وارد جزئیات نشده اما تصور عملکرد چنین سرویسی خیلی سخت نیست.
در روی کاغذ، خودروهای الکتریکی در شب و زمانی که تقاضا برای الکتریسیته کم و میزان انرژی بالاست شارژ میشوند. زمانی که تقاضا افزایش یابد خودروهای فولکسواگن میتوانند بخشی از انرژی را به شبکه بفروشند. مشتریان احتمالاً به خاطر این کار مبلغی دریافت خواهند کرد و البته فولکس هم سود خود را از این کار خواهد برداشت.
هنوز مشخص نیست که آیا فولکسواگن به چنین چیزی فکر میکند یا خیر اما خب وضعیت برد-بردی وجود خواهد داشت. مشتریان درآمدی خواهند داشت و شرکتهای انرژی نیز به الکتریسیته ارزان دسترسی پیدا میکنند. همچنین فولکسواگن نیز میتواند از این سفره سهمی داشته باشد.
فولکسواگن اشارهای به زمان اضافه شدن چنین ویژگیای به خودروهای الکتریکی خود نکرده اما برخی از شرکتها در حال بررسی تکنولوژی ارتباط خودرو به شبکه هستند. نیسان حتی استفاده از خودروها برای تأمین برق خانهها را نیز نشان داده است.
datsun
۲۹ اسفند ۱۳۹۸آقا من نفهمیدم یعنی چطور میخواد برق به شبکه بده یک ترا وات عدد گنده یه حتی بزرگترین نیروگاههای توربین آبی و هسته ای هم به این عدد نمیتونن نزدیک بشن
یعنی قراره ماشینهای که شارژ شدن بعد شب بیان برق رو به شبکه برگردونن !!!
سردبیر
۲۹ اسفند ۱۳۹۸اونطوری که من متوجه شدم، شب با برق ارزان قیمت خانگی شارژ می شه و اگه در روز نیازی به خودرو نداشته باشید، شارژش رو مجددا به شبکه برمی گردونید و البته با قیمت بالاتر مخصوصا توی ساعات پیک و اینطوری سود می کنید و مجددا شب دوباره خودرو رو با تعرفه ارزون شارژ می کنید. البته باید دید که تمهید فنی فولکس برای این کار چیه و این شارژ و دشارژهای متوالی چقدر روی عمر باتری تاثیرگذار هست.
Sina Barca
۲۹ اسفند ۱۳۹۸فکر کنم بیشتر درحد یه ایده بمونه ، به خاطر اینکه همونطور که خودتون گفتید این شارژ و دشارژ ها به جز باتری میتونه به اجزای الکتریکی دیگه هم آسیب بزنه.(((به دلیل مقدار انرژی زیادی که در باتری ها هست باید با قدرت به موتور ها برسه))) —-(((البته شاید در طول چندین بار مقداری انرژی هم هدر بره، مطمئن نیستم)))
محمدگل ریکی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸این هم موضوعی خوبی هست شارژ ساعتی که برق ارزان هست پرسود وساعتی که برق گران هست به شبکه تزریق شود ماشین برقی دراین صورت درجا بدون استحلاک درآمد داره
reza s4
۲۹ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز من فکر میکنم منظور:
شبا که ما خوابیم آقا ماشینِ تو شارژ ،سپس ظهرا که ما بیداریم و مصرف زیاد بعد برقی ک تو ماشین هست رو میریزیم تو خونه
حالا اینکه چقدر پول میشه در اورد فک نمیکنم چیزی بشه چون پول میدی شارژ میکنی
اینکه شارژ رو برعکس کنی گوشی های گلکسی نوت ۱۰ هم قابلیتش داره میتونی اونو مطالعه کنی
این مقداری هم که گفت برا چند میلیون ماشینی هست که تو خونه مردم هست و اگر همه قرار این کار رو انجام بدن
محمد
۲۹ اسفند ۱۳۹۸۲۰ تا نیروگاه هزار مگاواتی در طول یک روز میتونن هزارگیگاوات ساعت انرژی تولید کنند.
این انرژی که قرار نیست تو یک لحظه به شبکه اضافه بشه توانی که به شبکه میده پایینتره قطعا
به تفاوت بین توان و انرژی دقت کنیم
meysam
۲۹ اسفند ۱۳۹۸اگه عملی بشه بیشتر سودش برای خود فولکسه وگرنه برای مالک ماشین رقم چشمگیری نیست چون مالک در طول شب هم برای شارژ ماشینش باید یه مبلغی پرداخت کنه.
اما بنظر من راندمان این کار خیلی پایینه. اگه بیان با انرژی های پاک مثل خورشیدی و بادی و امواج دریا یا حتی شبکه برق در شب که بار مصرفش پایینه، آب دریا رو الکترولیز کنن و هیدروژن استخراج کنن و بعد در ساعات پیک مصرف برق، ازش برق تولید کنن خیلی راندمان بهتری داره چون باتریها با شارژ و دشارژ متوالی زود از بین میرن اما این مشکل برای سلولهای هیدروژنی وجود نداره و حتی هیدروژن رو میشه در مخازن مخصوص به جاهای دیگه حمل و نقل کرد.
محمدگل ریکی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ماشین الیکتریکی اگر بصورت مگنت موتور که انرژی خود را خودش تولید ومصرف کند دود هم ندارد برای مصرف کننده بهترین هست و محدودیت برد ندارد
volvo
۲۹ اسفند ۱۳۹۸چجوری خودش انرژی تولید میکنه,انرژی که خود به خود به وجود نمیاد