بعضی از تیونرها این توانایی را دارند که هر خودرویی را درحد کمال و بالاتر از تصور ما تقویت کنند. در بسیاری از مواقع با افزودین توربوشارژر و کیت نیترو می توان قدرتهای خارق العاده ای بدست آورد اما اگر قرار باشد در چهار چوب معیارهای استاندار و بدون لطمه به کیفیت و طول عمر خودرو، آن را تیون نماییم، باید حساب شده تر عمل کرد.
اوتینگر اتریشی یکی از چنین تیونر هاییست که فولکس گلف R را دستمایه آخرین پروژه خود قرار داده سات. اساس کار استفاده از یک مدل R MK7 با توان تولیدی موتور ۳۵۵ اسب بخار است. با کمک کیت های تقویت موتور اوتینگر، این قدرت به ۳۷۵ و ۳۹۵ اسب بخار خواهد رسید. در اصل تیون خودرو از موتور ۲.۰ لیتری توروبوی ۲۹۵ اسبی و ۳۸۰ نیوتن متری آغاز می شود. این مدل شتاب صفر تا صدی در حد ۴.۹ ثانیه دارد و از یک گیربکس DSG دوکلاچه استفاده می کند. مدل گیربکس دستی شش سرعته همین خودرو، شتابی به اندازه ۵.۱ ثانیه دارد. نهایت سرعت نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است. اوتینگر می تواند تا ۱۰۰ اسب به این توان بیافزاید. این افزایش از طریق استفاده از توربوشارژر بزرگتر، تغییر کامل سیستم اگزوز و تغییراتی در سیستم ECU یا مغز متفکر خودرو حاصل می گردد. نتیجه خودرویی با ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این خودرو به زیر ۴ ثانیه رسیده است. نهایت سرعت نیز به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت بالغ می گردد.۲۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Ehsan
۵ تیر ۱۳۹۳گلف همینطور عادی خیلی خوبه چه برسه به اینکه تیون هم شده باشه
در کلاس خودش نامبر وانه
reza
۵ تیر ۱۳۹۳خیلی دوس داشتنیه
مک میسل
۶ تیر ۱۳۹۳بیتل دیون عشق بود.این یکی شد نفس.(بر گزفته از میلاد)….وای منو یکی بگیره قش دارم میکنم
مک میسل
۶ تیر ۱۳۹۳من کشته مردشم….بعضیا(زیگما)هم برای اینکه نگه خوبه اصن نظر پظر یخدی
شاهین
۵ تیر ۱۳۹۳اولین باره که اسم این تیونر رو میشنوم.از دوستان اگه اطلاعاتی راجع به این تیونر داره ممنون میشم به اشتراک بذاره.
امید
۵ تیر ۱۳۹۳واقعا یه هاچ بک دوس داشتنیه
امید
۵ تیر ۱۳۹۳ماشین های رویایی : گذشتگان برای آینده
تا چند روز دیگر موزه ی هنر آتلانتا (High Museum of Art) در آمریکا نمایشگاه جالبی از ۱۷ ماشین مفهومی که مابین سال های ۱۹۳۰ تا قرن ۲۱ میلادی طراحی شده بودند، برپا می کند. این ماشین ها طرح های مفهومی و خیالی از اتومبیل های آینده ی زمان خود بودند. با اینکه هیچ یک از این ماشین ها به تولید انبوه نرسیدند ولی الهام بخش تعداد زیادی از طراحان و مشتاقان اتومبیل سازی بوده اند.
بسیاری از این ماشین ها توسط طراحان بزرگ زمان خود طراحی شده اند
http://www.donyayekhodro.com/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87/
مک میسل
۶ تیر ۱۳۹۳فولکس همینجوری داره همه ی دنیارو از پا میندازه.چه برسه به این که تیون شده باشه
Saeed
۵ تیر ۱۳۹۳با سلام
شاید زیاد حرفم ربطی به این مطلب نداشته باشه ولی اگه نگم میترکم
بچه ها همین الان داشتم شبکه استانی سیستان بلوچستان نگاه میکردم یه گزارشی نشون داد که اصلا حتی بعد از دیدنش باورم نمیشه بچه ها یه پیرمرد62ساله به نام ولی رییسی که کشاورز بود و بااین وضع گرونی نمیتونست ماشین بخره سعی کرد خودش ماشین بسازه با اینکه بی سواد بود از پسمانده های آهن کولر آبی های بازیافتی تو شهرداری و قوطی روغن جامد یه ماشین ساخته بود پیشرانه این ماشین هم موتور موتورسیکلت هوندای پسرخاله اش بود یه جوری هم که نفهمیدم گیر بوکسش رو تغییر داده بود که مث دنده ماشین دسته دنده داشت و دستی هم داشت حالا جالبتر اینه که تایراش تایر فرغون بود و ماشین کروکی و دونفره.
آی خدا این پیر مرد با این سن و بی سوادیش اینجوری ماشین میسازه ولی مهندس های ایران خودرو و سایپا با این همه امکانات اشغالایی مث پراید وپژو میسازن
ولی خدا به این پیرمرد با استعداد عمر بده
eh.sun
۵ تیر ۱۳۹۳برنامه ام اینه که واسه سال 2015 که ارزونتر شد بخرمش به شرطی که دلار نوسان نکنه. با قیمتی که واسه سال 2015 دادن و شرایط واردات الان تقریبا میتونم پولش رو جور بکنم
امید
۵ تیر ۱۳۹۳انشاالله میگیریش یه چنتا سلفی هم باهاش میگیری
احسان جان
احسان آرسنالی
۵ تیر ۱۳۹۳مرسی داشی
از وقتی یادم میاد دارم پول جمع میکنم آئودی تی تی بخرم چون میدونم پولم به بی ام زد4 نمیرسه ولی با گرونتر شدن دلار برنامه هام 4 سال عقب افتادن حالا دوباره دارم نزدیک میشم اگه باز دلار ازم جلو نزنه
امید
۵ تیر ۱۳۹۳دلار که سر ناسازگاری داره با ملت
میره بالا همه چیز میره بالا حتی نخود لوبیا میاد پاین بازم همه چی میره بالا کلا میره بالا
مک میسل
۶ تیر ۱۳۹۳خوش به حالت احسان………پولداری
احسان آرسنالی
۶ تیر ۱۳۹۳خوش به حالت مک مسیل اگه 50 60 میلیون رو که ثمره 22 ساله عمرمه پولدار بودن حساب کنی آره پولدارم 4.78(دقت کنید چهار ممیز هفتاد و هشت صدم متر نه هفتاد و هشت متر) متر خونه هم نمیشه
pouya
۵ تیر ۱۳۹۳گلف همیشه یکی از بهترین هاچبک ها بوده.
ولی من جولیتا رو بیشتر دوس دارم
یه پسل باهوش
۵ تیر ۱۳۹۳واقعا گلف خیلی دوست داشتنی
همین گل خودمون رو مردم چقدر دوست دارن و با احترام بهش نگاه می کنن
تا جایی که تا 30 میلیون فی می خوره
رسول
۵ تیر ۱۳۹۳من نمیدونم چرا نمیزارن خودرو های فلوکس واگن وارد ایران بشه
رضا
۵ تیر ۱۳۹۳شنیدم واردات گلف به ایران شروع شده
احسان آرسنالی
۵ تیر ۱۳۹۳اگه فهمیدی به منم بگو پولم به اروپایی نمیرسه کره ای هم نمیخوام گرچه واسه کره ای هم هنوز کم دارم موندم بین در و دروازه هیچ مجعزه ای هم مثل فیلم ها اتفاق نمی افته. دنیا من و دوز نداره ;-)
احسان آرسنالی
۵ تیر ۱۳۹۳وای به جای معجزه چی نوشتم :-D
PEUGEOT
۵ تیر ۱۳۹۳وای
چه شود!!!!!!!!!!!!!!
احسان آرسنالی
۵ تیر ۱۳۹۳پدال لطفا همه ی شکلک ها رو کامل کن
:v
:-*
فعلا یادم نیست
:poop:
محمد
۸ تیر ۱۳۹۳یه بازیگوش خشمگینه… من که ازش خوشم میاد…
محمدرضا
۸ شهریور ۱۳۹۳سه ساله این ماشینو دارم کلاجش خیلی سفته
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵گلف عالی و بی نظیره.
این تیونر رو میشناسم.
کاش کسی این مقاله رو میخوند.
اون وقت 100 خط در مورد این تیونر حرف میزدم.
اما میدونم کسی نمیخونه.