فولکس واگِن مدل تیگوآن را با فاصله محوری بلند و مشخصات اختصاصی بازار آمریکا به نمایشگاه ۲۰۱۷ آمریکای شمالی (NAIAS 2017) در شهر دیترویت آورد.
طول و فاصله محوری با افزایش به ترتیب ۱۱۱.۷ و ۲۷۱.۷ واحدی نسبت به مدل کنونی، به ۴۷۰۴ میلیمتر و ۲۷۹۱ میلیمتر رسیدهاند. طبق ادعای فولکس واگِن حجم صندوق بار ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده و برای دستیابی به فضای بیشتر میتوان (برای نخستین بار) صندلیهای ردیف دوم را نیز به همراه ردیف سوم تا کرد.
تیگوآن جدید بر پایه پلتفرم MQB مورداستفاده در اطلس (Atlas) شکل گرفته و همچنان که متوجه شدید، برای اولین بار به ردیف سوم صندلیها تجهیز شده است. یکی از مزایای چشمگیر شاسی مذکور، جدای از افزایش قابلتوجه فاصله بین دو محور، عرض بیشتر و ارتفاع کمتر خودرو میباشد؛ بهطوریکه زاویه approach به ۲۶ درجه رسیده و کف محفظه بار فاصله کمتری با سطح زمین دارد.
نمای خارجی کاملاً آشنا بوده و از همان خطمشی طراحی و چراغهای LED موجود در مدل عادی سود میبرد. سقف ماه (MoonRoof) پانوراما و درب عقب فعال خودکار نیز بهصورت سفارشی قابل انتخاب هستند.
چینش داخل اتاق تا حدودی چندضلعی است و سبک کاملاً منظمی دارد. از موارد در دسترس میتوان گرمکن غربیلک فرمان و صندلیهای جلو، نمایشگر پشت فرمان دیجیتالی کاملاً جدید، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت، پخش صوتی و تصویری ساخت فِندِر (Fender) و مجموعه خدمات ارتباطی فولکس واگِن (Car-Net) شامل اپل کارپلی، آندورید اتو و میرِرلینک (MirrorLink) را نام برد. صندلیهای ردیف دوم ۴۰:۲۰:۴۰ بوده و میتوانند حداکثر تا هفت اینچ به جلو یا عقب تا شوند. ردیف سوم هم در نسخههای دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به ترتیب در فهرست موارد استاندارد و سفارشی جای دارد.
کمی هم از مسائل فنی بگویم. قوای محرکه تیگوآن LWB از طریق پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو TSI با توان ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتونمتر تأمین و توسط جعبهدنده هشت سرعته خودکار تحویل محور(های) محرک میگردد. سامانه چهار چرخ محرک این خودرو تمامی چرخها را بهطور فعال کنترل کرده و به چهار حالت رانندگی مختلف جهت استفاده در انواع سطوح تجهیز گردیده است.
در بحث ایمنی هم فناوریهای کاملاً پیشرفتهای مورداستفاده قرار گرفته که در مقابل به چند مورد اشاره میرود: دوربین عقب و سامانه ترمز اضطراری پیش از برخورد استاندارد؛ کمکیهای رانندگی شامل کروز کنترل انطباقی (ACC)، هشدار برخورد از جلو، نمایشگر عابرپیاده در جلو به همراه ترمز اضطراری خودکار، سامانه تشخیص نقطه کور، هشدار ترافیک در عقب و هشدار خروج از خط حرکت (LA).
اطلاعات تکمیلی فولکس واگِن تیگوآن در بازار آمریکا هنوز منتشر نشده و برای باخبر شدن از مسائلی چون شرایط قیمتی و زمان عرضه باید لَختی بیشتر درنگ کنیم.
همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظهبهلحظه در دیترویت با پدال…
منبع: motortrend
4x
۲۱ دی ۱۳۹۵تقابل سادگی و زیبایی.
Viper ACR
۲۱ دی ۱۳۹۵تقاطع سادگی و زیبایی
سیاوش
۲۱ دی ۱۳۹۵تطابق سادگی و زیبایی
Das Beste Oder Nichts
۲۱ دی ۱۳۹۵تقارن سادگی و زیبایی
Delport
۲۲ دی ۱۳۹۵استقرار سادگی و زیبایی
مصطفی
۲۸ دی ۱۳۹۵تصادف سادگی و زیبایی.
حميد
۲۱ دی ۱۳۹۵فکر کنم طول خودرو اشتباه نوشته شده
به هر حال برا خودرو به این طول خیلی ساده و لاغره
سردبیر
۲۱ دی ۱۳۹۵با سلام و تشکر از دقت نظر شما،
طول خودرو اشتباها درج شده بود که اصلاح شد.
كوروش
۲۱ دی ۱۳۹۵ای بابا اخه این وضعیه طول خودرو رو هم که اشتباه می نویسید بعدش انتظار دارید بیایم سایت شما و تازه توی نظر سنجی رای هم بدیم اصلا این به کنار شما به عنوان سردبیر باید ۳۵۶ تا نظر داده باشید اصلا درسته این حرکت ؟این سایت خودتونه بعد اینقدر کم حرف خجالتی باشی این همه هم منفی گرفتی (به جون خودم من مثبت دادم خخخ) لااقل یه سلامی یه … اینا به کنار ماشین مورد علاقه ات چیه
محمدرضا
۲۲ دی ۱۳۹۵کم گوی و گزیده گوی!