سدان های فولکسواگن در چین کاملاً گیجکننده هستند زیرا محصولات سه جعبهای زیادی توسط جوینت ونچرهای محلی این شرکت با سایک و فاو در این کشور عرضه میشوند. چینیها هنوز هم میتوانند بورا، فیدئون و همچنین پاسات را انتخاب کنند.
جدیدترین نسخه پاسات بازار چین اواخر سال ۲۰۱۸ و با طراحی متفاوت نسبت به مدل اروپایی معرفی شده است. نسخه چینی این خودرو مشابه مدل آمریکای شمالی بوده هرچند این دو خودرو علیرغم ظاهر مشابه دارای زیرساختی کاملاً متفاوت هستند. دلیل این کار نیز استفاده از پلتفرم MQB توسط پاسات چینی است درحالیکه نسخه آمریکایی این خودرو همچنان از پلتفرم قدیمیتر NMS استفاده میکند.
موضوع گیجکننده دیگر این است که مدل ماگوتان به عنوان نسخهای طویلتر از پاسات اروپایی در دسترس خریداران است. این خودرو در جایگاهی بین پاسات بازار چین و فیدئون قرار گرفته است. به تمامی این موارد باید محصولات دیگری همچون لاویدا، لاماندو و CC (آرئئون بازارهای جهانی) را اضافه کرد.
اما فولکسواگن به تازگی پاسات مدل ۲۰۲۲ را معرفی کرده است. پاسات ۲۰۲۲ فیس لیفت اخیراً در وبسایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین پدیدار شده است. این خودرو دارای جلوپنجره جدید با عناصر کرومی و چراغهای جلوی LED بهروزتر به همراه طراحی سادهتر سپر جلو میباشد.
واضحترین تغییر بخش عقب پاسات بازار چین نیز نوار نورانی است که در پهنای خودرو کشیده شده است. البته مطمئن نیستیم که این نوار واقعاً نورانی است یا تنها به عنوان قطعهای تزئینی نصب شده است. متأسفانه خروجیهای اگزوز غیرواقعی همچنان دیده میشوند و نشان ۲۸۰ TSI نصب شده روی بدنه نیز به معنی استفاده از پیشرانه پایه ۱.۴ لیتری است. این مدل به همراه نسخههای ۳۳۰ TSI و ۳۸۰ TSI مجهز به پیشرانه ۲ لیتری در دسترس خواهد بود. هر سه نسخه پاسات فقط با گیربکس دوکلاچه عرضه میشوند.
با توجه به تغییرات ظاهری پاسات ۲۰۲۲ در چین هنوز مشخص نیست که آیا مدل حاضر در بازار آمریکای شمالی نیز چنین تغییراتی را تجربه خواهد کرد یا خیر. حتی اگر چنین تغییراتی نیز رخ دهند هم پاسات عمر چندانی در آمریکا نخواهد داشت چراکه تولید این سدان میان سایز در کارخانه تنسی در سال ۲۰۲۳ خاتمه خواهد یافت.
porsche
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰خارجی ها قدر اینا رو نمیدونن باید بهشون پراید بدن تا قدر اینا رو بدونن
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰چیز عجیبی نیست !
اگر ما غرب آسیاییها تویوتا میپرستیم ، آنوریها شرق آسیا فولکس میپسندند !
چینیها بنجلاشون را فرو میکنند به ملتهای اسیر گرفته شده توسط حاکمانشان و خودشان برترینهای جهان را سوار میشوند !
یه خبرنگار خودرویی تعریف میکرد و میگفت زمانی که سفر کرد به چین ، از یه چیزی متعجب بود که مردم شهرهای بزرگ چین به ندرت از خودروی چینی استفاده میکنند و اکثریت از بهترین برندهای جهان استفاده میکنند ولی هرچه به روستاها و شهرهای کوچک میرفتیم میدیدیم که خودروهای چینی هم استفاده میکنند اما نه آنهایی که در ایران عرضه میشه بلکه بهتر از آن !
""new ""RAMIN
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰NAVID 0098
بله بله بنجل ساز !
بنجل سازی به نام nio در نوربرینگ رکورد داره
بنجل سازی به نام لینک اند کو سریعترین خودرو پروتوتایپ در نوربرینگ
بنجل سازی به نام changan رکورد “” گینس”” رژه خودران را ثبت کرده چیزی که تسلا در خواب هم ندیده!
بنجل سازی به نام جیلی کل سهام تاکسی لندن. کل سهام ولوو. نیمی از سهام لوتوس و 9 درصد سهام بنز رو داره.
بنجل سازی به نام byd جزوه 100 شرکت برتر تو تاثیر گزاری در صنعت خودرو بود
بنجل سازی به نام چری دقیقا 17 سال متوالی پر صادر کننده ترین کمپانی چینی به جهان بود طوری که تو 15 کشور جهان مجموعا سالی 750 هزار دستگاه میفروشه. اونم نه جهان سومی…. کشور های عربی مثل قطر کویت. استرالیا برزیل آرژانتین شیلی و…
بنجل سازی به نام qoror ( اسمش اینه فکر کنم) سال 2018 به طرز عجیبی 5 ستاره ایمنی از تست ایمنی اروپا گرفت و سال 2018 ایمن ترین خودرو افتصادی تو تست یورو انکاپ شد!! تو ویکی پدیا هم هست میخواهی لینک بدم.
بله… عجب بنجل سازانی!!!
هنوز برخی در اطلاعات 5 سال پیش گیر کردن…
چینی ها تا 5 سال اینده کل صنعت خودرو سازی را به چالشی عظیم دعوت میکنند.
مثل موبایل…
واقعیت را نمیتوان انکار کرد….
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
زیزیگولو
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰در مورد ماشینای چینی کاملاً باهات موافقم
""new ""RAMIN
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰در وبسایت چایناموبیل که هزاران بار به خاطر امار فروش خودرو های چینی لینک دادم
رفتم این پاسات نسل قبل رو دیدم و قیمتش رو دیدم. قیمتش در چین از 21 هزار دلار شروع و به 34 هزار دلار ختم میشه. کیفیت داخلش هم خوب بود.
.
ولی امار فروشش جالب نبود نسبت به برندش!
در 12 ماه در سال 2020 این مدل فقط 129015 دستگاه ( 129 هزار دستگاه ) فروش داشت با توجه به کلاسش رقیب چینی زیاد داشت.
رقیبای چینی هم هم تو همین حدود قیمت و تو همین حدود آمار فروش داشتن!
ولی این فولکس واگن پاسات خوبه. من که خوشم اومد.
زیزیگولو
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰فولکس واگن پاسات ماشینی با یه طراحی ساده و سبک که انعطاف پذیریو هندلینگ خوبیم داره و وزنشم کمه و یه اتاق جادارم داره بخصوص تو صندلیای عقبش و ماشین کاملاً ایمنی هم هستش که این به دلیل وجود بدنه ای با لبه های خشن، منطقی به نظر میرسه و بطور کلی یه سدان مدرنو شیک با چهره ای کاملاً جدید که با تجدید نظر تو طراحیش کمی ظریف ترم شده و ظاهر بروز تری هم پیدا کرده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰جالبه،چینیا خودشون آلمانی خصوصا فولکس واگن زیاد سوار میشن اونوقت اشغالاشون برای کشورهای مستعمره شون?
افسوس…
mahan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بهد جالبیش اینه یک سری افراد میان ساعت 5:50 دقیقه تعصبشو میکشن!
من گفتم یکی از دوستان نمایندگی مدیران خودرو داره بی ام و داره دوتا!میگه اینارو برای مردم میاریم بعد یسریا میان چراغ هدایت دستشون میگیرن.
mahan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰پاسات یکی از نرم ترین و بهترین و ارزشمندترین سدان های متوسط هست و نوعی میشه پاسات و کمری و با ارفاق اکورد رو وزنه این کلاس معرفی کرد.بنظرم قبل فیس لیفت قشنگتر بود مخصوصا نوار های کرومی جلوپنجرهش و الان این پلاستیک های جلو خیلی ماشین رو چیپ نشون میده من طرح قبلی رو بیشتر دوست دارم