فولکسواگن چند وقتی است نسخهای کراساوور مانند از مدل محبوب گلف خود را با نام Alltrack به بازار عرضه کرده است. این خودرو که بر اساس نسخهٔ استیشن گلف (که با نام اسپرتواگن عرضه میشود) ساخته شده است، برای بازار آمریکای شمالی اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد. گلف آلترک ترکیبی از کاربردی بودن گلف اسپرتواگن را به همراه افزایش ارتفاع از سطح زمین، بهبود استحکام خودرو و سیستم چهارچرخ محرک ارائه میکند.
این خودرو با مدل ۲۰۱۷ در اکتبر امسال از طریق نمایندگیهای محلی فولکسواگن در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد؛ اما پیش از عرضه، فولکسواگن قیمت آنرا اعلام کرده است. گلف آلترک در سه تیپ مختلف با سطح تجهیزات متفاوت عرضه میشود که تیپ پایهٔ آن، آلترک S نام دارد. این تیپ با گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی قیمتی برابر با ۲۵,۸۵۰ دلار دارد درحالیکه در صورت سفارش گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه DSG، ۱۱۰۰ دلار به قیمت آن اضافه خواهد شد.
تیپ بعدی، آلترک SE است که قیمت آن برای نسخهٔ دستی از ۲۹,۴۳۰ دلار و برای نمونهٔ اتوماتیک از ۳۰,۵۳۰ دلار آغاز میشود. تفاوت میان تیپهای S و SE بسیار جزئی است اما دومی مجهز به برخی تجهیزات بیشتر مانند سانروف و سقف پانورامای استاندارد، رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی جدید، استارت دکمهای و چراغهای اتوماتیک است درحالیکه برای این تیپ هم مانند تیپ S میتوان پکیج کمکراننده را با قیمت ۸۴۵ دلار سفارش داد. این پکیج شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سنسورهای پارک عقب و جلو، هشدار برخورد از جلو و سیستم کمک پارک میشود.
بالاترین تیپ گلف آلترک، SEL نام دارد که صرفاً با گیربکس اتوماتیک DSG عرضه شده و ۳۲,۸۹۰ دلار قیمت دارد. این تیپ مجهز به رینگهای ۱۸ اینچی، یک صفحهنمایش ۶.۵ اینچی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهبود یافته با ناوبری، تنظیم صندلی برقی راننده در ۱۲ جهت و سیستم تهویهٔ دو منطقهای است. همچنین میتوان برای آن پکیج کمکراننده (شامل سیستم هشدار خروج از خط) و پکیج روشنایی را هم سفارش داد که در پکیج دومی، چراغهای جلوی زنون بجای چراغهای هالوژن استاندارد ارائه میشوند. تنظیم خودکار چراغهای جلو و آینهٔ عقب تیره شوندهٔ خودکار نیز از دیگر تجهیزات سفارشی این تیپ هستند.
همانطور که اشاره شد، گلف آلترک درواقع همان گلف اسپرتواگن است با ارتفاع بیشتر از سطح زمین که در آن سیستم چهارچرخ محرک 4Motion بهصورت استاندارد ارائه شده، ارتفاع آن ۱۵.۲ میلیمتر افزایش یافته و محافظهایی به قسمتهای زیرین و اطراف گلگیرهای آن اضافه شده است. آلترک با برخورداری از جلوپنجرهٔ مشکیرنگ لانهزنبوری، محافظهای نقرهایرنگ زیر خودرو، ریلهای روی سقف، پوششهای پلاستیکی روی سپرها، رکابها و اطراف گلگیرها و یک تیغهٔ افقی آلومینیومی مات در جلوپنجره، ظاهر زیباتری نسبت به دیگر مدلهای گلف دارد.
تمامی تیپهای فولکسواگن گلف آلترک با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر TSI ارائه میشوند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت در ۴۵۰۰ rpm و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۶۰۰ rpm تولید میکند. مصرف سوخت این موتور در هر صد کیلومتر، ۷.۸ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۷ لیتر در شهر است.
فولکسواگن قصد دارد با گلف آلترک به رقابت با خودروهای محبوب سوبارو XV و آوتبک بپردازد. با طول ۴.۶ متر، گلف آلترک بین XV با طول ۴.۵ متر و آوتبک با طول ۴.۸ متر قرار میگیرد. در ظرفیت صندوق بار هم اوضاع به همین شکل است و آلترک با ۸۶۰ لیتر بین XV و اوتبک با به ترتیب ۶۳۰ و ۱۰۰۰ لیتر قرار میگیرد. قیمت گلف آلترک بیشتر به سوبارو آوتبک نزدیک است چراکه قیمت این رقیب ژاپنی از ۲۶,۵۲۰ شروع شده و برای گرانترین مدل با موتور چهار سیلندر به ۳۶,۸۷۰ دلار میرسد.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵بین گلف و سوبارو انتخاب خیلی سخته.
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵قیافه این ساده است
سوبارو هم عالیه
کامیاب
۲۶ شهریور ۱۳۹۵اوففف خانواده رو سوار این کنی بزنی جاده،وایییییییییی
البته نه ماشینشو دارم،نه پولشو،بر فرض اگر داشته باشم،اینجا ایرانه . :((((((((
سیاوش
۲۵ شهریور ۱۳۹۵خوراک بازار ایرانه حیف که نمیارن تنها خودرویی که انگیزه و پولشو برای خرید دارم همین گلفه امکاناتی هم که میده در حد قیمتش معقوله و در عین حال جوون پسندم هست بخاطر شتاب و هندلینگ خوبش
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبیه، ولی ای کاش دستی به سرو روی طراحیش می کشید.
دوچرخه سوار
۲۶ شهریور ۱۳۹۵یاد پیکان استیشن افتادم .
حميد
۲۶ شهریور ۱۳۹۵چقدر زشت اصلا بین جلو ماشین و عقبش هیچ هارمونی وجود نداره
من فکر کردم ایرانخودرو و سایپا فقط استاد این طراحی ها بدون هارمونی هستند